Харесваме приятелите си, защото са ни братовчеди

При приятелите учените откриват еднакви гени
22 юли 2014 19:56,
Харесваме приятелите си, защото са ни братовчеди
Източник: Reuters

Изглежда, че приятелството е нещо повече от това да намериш сродна душа. То е да попаднеш и на ДНК, почти като твоето.

Така поне твърдят учени от Щатите. Тяхното изследване е публикувано в сп. PNAS.

Екип от Масачузетс анализирал близо 1,5 милиона генетични маркера на хора и техни познати.

Оказало се, че близките приятели имат сходен ДНК код, точно както между четвърти братовчеди например.

Ето така около 1% от гените на индивидите, които принадлежат към една и съща социална среда, са почти идентични.

Между хора, които не се познават или пък не се харесват помежду си, такава прилика не се наблюдавала.

"За генетиците 1% от гените е значимо процентно съотношение“, пояснява съавторът на изследването, експертът по социология, еволюционна биология и медицина от Йейлския университет Никълъс Христакис.

"Човек успява сред много възможности да избере за приятели хора, които приличат на членове на семейството му", продължава още специалистът.

Според учените получените резултати разкриват, че генетичните връзки между приятели излизат далеч извън рамките на онова, което се очаква, че може да бъде открито сред хора, които имат общи прародители, или сред индивиди от една и съща етническа група като тяхната.

Те изказват и твърдението, че доста хора не познават съвсем добре родословното си дърво и е много вероятно нашите най-близки хора наистина са ни далечни роднини.

Любопитна информация за различни взаимоотношения можете да намерите в Puls.bg.

Тогава вероятно майката на един от братовчедите е кръшнала и въпросният братовчед е от друг баща, а не от чичото или вуйчото на този, с когото не се разбира.

Странно... А ако не мелите брашно с братовчедите си, въпреки че имате сходно ДНК, това влияе ли на теорията на хамериканските учЕни?

Остава да докажат че харесваме и гаджетата си, защото сме братовчеди...