Откриха нова следа за възникването на Алцхаймер

Дължи се на мутации на шест гена
28 май 2015 21:30, Румяна Тасева
Откриха нова следа за възникването на Алцхаймер
Източник: Reuters, архив

Интересно откритие прави китайски генетик за възникването на болестта на Алцхаймер при човека, става ясно от публикация в сп. Nature, цитирано от BioRxiv.

Според Кун Тан и екипа му от Шанхайския институт по биологични науки болестта се появява вследствие на мутации на шест гена. Това се е случило преди 50-200 хил. години, когато вследствие на естествения подбор човекът повишава интелекта си и се отделя от приматите.

Настъпилите промени били необходими, за да се подобрят връзките между невроните. Въпросните генетични мутации играят ключова роля за развитието на главния мозък. С тях обаче, освен капацитета за интелектуален растеж, хората получили и нежелан ефект – риск от развитие на мозъчни нарушения.

Според учения по популационна генетика болестта възникнала при човека заради борбата на мозъка да се справи с повишените метаболитни потребности, заради по-високия енергиен разход от когнитивните процеси.

Учени от Кеймбриджкия университет смятат, че насоката на китайските им колеги е преспективна в търсенето на причините за болестта. За да се приеме методът на китайските изследователи за точен обаче, им е необходимо повторно изследване, което да потвърди настоящите заключения.

Целия материал за болестта на Алцхаймер може да прочетете на Puls.bg

От живота жив не се излиза.