Откриха антибиотици срещу смъртоносни болести

Иновативният лек противодейства срещу супербактерията МРСА
14 фев 2018 11:10,
Откриха антибиотици срещу смъртоносни болести
Снимка: Pixabay

Поредната новост в медицината откриха учени от университета "Рокфелер" в Ню Йорк - ново семейство антибиотици в проби пръст. Естествените съединения, наречени малацидини, могат да бъдат използвани срещу труднолечими инфекции, които са станали резистентни към съществуващите лекарства.

Противодействието на иновативния лек е включително и върху супербактерията МРСА (метицилин-резистентен стафилококус ауреус). Откриването му дава големи надежди на лекарите.

Резистентните на лекарства бактериални болести са един от големите проблеми за световното здравеопазване. Тези заболявания отнемат живота на около 700 000 души годишно, предава БТА.

В пръстта има милиони различни микроорганизми. Много от тях произвеждат съединения с терапевтичен потенциал, включително и новите антибиотици.

Учените от университета "Рокфелер" са използвали методи на генно секвениране, с които са анализирали повече от 1000 проби пръст, взети в САЩ. В много от тях имало малацидини. Учените изпробвали съединението върху плъхове с МРСА и установили, че то унищожава инфекцията в кожни рани.

Продължава работата по новите антибиотици, за да бъде подобрена ефективността им. Надеждата на специалистите е да преминат към клинични изпитания и антибиотиците да бъдат одобрени за прилагане върху хора.

Иван преди 6 години
До Анонимен 2Цитирам "учени от университета "Рокфелер" в Ню Йорк", но щом му викте болница-ок...

Периодично СЗО ни плаши, че бактериите еволюирали и няма ефективен антибиотик срещу тях, после пускат ново поколение антибиотици и решават проблема... Според мен от десетина години компютрите са изчислили посоката на еволюция на бактериите и могат да направят антибиотик, ефективен за половин век напред, обаче предпочитат на час по лъжичка да пускат периодично ново поколение и да прибират хонорари.

Kk преди 6 години
Щом е университета Рокафелер, тук ще да играят Рокафелерови и следователно това 100% е направено с някаква цел контрол на хората. Дали ще е, за да убие или контролира повече хора, времето ще покаже.

TheCrow преди 6 години
Ако открият и лек против български депутати цена няма да имат!

Санитар преди 6 години
До Анонимен 11Аз не съм чувал на друго място да има болница Рокфелер? Що си мислиш, че са навсякъде?Прочети още на: https://dnes.bg/health/2018/02/14/otkriha-antibiotici-sreshtu-smyrtonosni-bolesti.367983

БЪЛГАРКАТА преди 6 години
АМАН ОТ КОМПЕТЕНЦИЯ. СТИГА С ТАЗИ АМЕРИКА. ЕДИНСТВЕНАТА ИМ ЦЕЛ Е МИЛИАРДИ ПЕЧАЛБИ НА БЯЛАТА МАФИЯ. ЗАТОВА ЛИ БОЛНИТЕ ОТ РАК СКОРОСТНО УМИРАТ СЛЕД ПРИЛАГАНЕ НА ТЕХНИ ЛЕКАРСТВА И ХИМИОТЕРАПИИ. КАКВО ЛИ БИ ПРАВИЛ СВЕТА БЕЗ АМЕРИКАНЦИТЕ??? СЪС СИГУРНОСТ ЩЕ БЪДЕ ПО ДОБРЕ. НИМА В ГЕРМАНИЯ НЕ ПРОИЗВЕЖДАТ КАЧЕСТВЕНИ ЛЕКАРСТВА???? АМА КАТО СТЕ СЕ ХВАНАЛИ ЗА ТАЯ АМЕРИКА- СЪЩАТА КОЯТО СЪСИПВА ДЪРЖАВА СЛЕД ДЪРЖАВА. ЗАМИСЛИ СА СЕ ЗА ЗДРАВЕТО НА ХОРАТА ПО СВЕТА - ГОЛЯМАТА ИЛЮЗИЯ.

А защо да ги надценяваме, хинина, пеницилина, лекарство против СПИН ли са открили? Аз освен за мужик корен и подобни шамански илачи друго не съм чул. Зарежете теориите на конспирациите. Истината е, че при всичките си кусури Америка тегли света напред, в бъдещето - иновации, космически науки, технологии, медицина, култура....

До анонимен 5Защо подценявате руските учени ?? Само защото откритията им не са за масово плозване ли ??

анонимен преди 6 години
Добре , че са техните доктори и изследователи да вложат огромни средства и да направят открития , че ако чакаме на наште и на руските ,,учени " , да сме измрели отдавна !

змей преди 6 години
а у нас пари за фундаментална наука йок :)))

Anonim преди 6 години
kam anonimen : oshte po-zle e-vsichki bolnizi sa na Rokfeler.

Болницата-Рокфелер. Тия са навсякъде ужас

А срещу журналистическата *** , ПРОСТАЩИНА и корумпираност, КОГА?????