Няма основание за фалит на БДЖ, няма да има и съкращения

Християн Кръстев: Не стигат локомотиви в пътническите превози
Обновена: 19 май 2014 14:09 | 19 май 2014 11:10,
8
Няма основание за фалит на БДЖ, няма да има и съкращения
Снимка: архив, БулФото

Няма основание да се мисли за фалит на БДЖ, уверен е изпълнителният директор на холдинга Християн Кръстев. Съкращения няма да има, но в момента тече процедура за освобождаване на пенсионери. „Само за последния месец над 120 души са се пенсионирали в БДЖ“, допълни той пред БНТ.

Намаляването на персонала ще свие разходите и оптимизира администрацията. Освен това дружеството е започнало да изплаща и задълженията си.

„Дружеството е намалило задълженията си в рамките на 100 млн. лева през миналата година. Продължаваме да погасяваме задълженията си и през тази година, включително и в петък сме изплатили една голяма част на облигационерите, които са осъдили през 2011 година БДЖ“, обясни Кръстев.

Преговорите с облигационерите и банките обаче продължават, коментира още Кръстев.

Той съобщи и за други мерки, които ръководството е предприело за оздравяване на компанията, сред които възстановяване на подвижния състав. Така влакови композиции, които преди година са пътували с 1-2 вагона, сега вече пътували "както са по план-график – с 4-5 или 6 вагона“.

Все още има проблеми с локомотивите обаче, призна Кръстев. „На ден не ни достигат около 7-8 локомотива, специално в пътнически превози“, обясни той.

В програмата за оздравяване на БДЖ обаче не се предвижда закупуване на нови локомотиви, а на нови влакове, което, по думите му, ще бъде "по-доброто и по-комфортно нещо“. Компанията е започнала обществена поръчка за покупката на новите влакове, като плановете са до края на годината тя да приключи.

БДЖ предвижда и създаване на ново ремонтно дружество, което да ремонтира локомотивите. „Има много ремонтни бази на територията на страната в момента. Ще ги оптимизираме, ще останат по-малък брой, но по-добре оборудвани с допълнително техника“, каза още директорът на холдинга.

Линията "София - Солун" вече има 50% запълняемост, коментира Християн Кръстев. За него другата нова международна линия - "Видин-Крайова" ще зависи от управлението на румънските железници, защото по-голямата част от трасето се намира на румънска територия. По част от него са извършени необходимите ремонти и влаковете се движат с нормална скорост, но има участъци, където скоростта е 40 км/ч.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още по темата: БДЖХристиян Кръстев
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
1
 
! Отговори
vesko02 преди 9 години
До до веско Не става дума само за железниците.
6
0
 
4
 
! Отговори
до веско преди 9 години
Много си назад с информацията! Общо в БДЖ работят около 18000 души. Какви 500 000, това да не ти е Китай?
5
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Кви са тия "влакове" локомотив с един вагон и той полупразен?
4
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До историкNe sa prosti y elementarni, samo tova isakat da mislim do kato ni kradut y poslednia lev
3
3
 
3
 
! Отговори
vesko02 преди 9 години
Ако у нас знаеха какво е оптимизация ,трябва работата на около 500 000 души да я вършат около 40 000човека.А защо така отговор от политик няма да получите.
2
3
 
22
 
! Отговори
историк преди 9 години
Толкова прости и елементарни *** като троловете на Моника-Йосифова-Станишева-Хохегерова не съм виждал. ГЕРБ управлява 3.5 години и те са виновни за всичко , а БКП-БСП-ДС са целите в бяло. Това като твърдение и за пропаганда не върши работа. След 1944 г. комунистите-социалисти започнаха ограбването на народа и неговото приравняване към необразованите каскетаджии. След 70 години е днешния резултат. Масово обедняване и ширещата се простотия. Каквото и да кажеш все е малко за геноцида над народа.
1
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
150 влака още не се движат след като ГЕРБ ги спряха през 2011 г.

Спонсорирани публикации