Ананиев: Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност

"Има друга компания, която може спокойно да извършва превози"
Обновена: 28 май 2014 14:04 | 28 май 2014 10:43,
15
Ананиев: Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност
Снимка: Булфото

Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност, заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни компании Симеон Ананиев в сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air. Това означава кредиторите да вземат БДЖ, а не да се закрие компанията, уточни Ананиев.

На 26 май се състоя събрание на банките кредитори, на което облигационерите одобриха започването на процедура по продажба на някои активи на дружеството.

По думите на Ананиев "най-добрият длъжник е живият длъжник". Кредиторите нямат интерес БДЖ да фалира, коментира той.

„Железницата е всичко и няма как тя да спре. Ако БДЖ фалира, то има друга компания, която може спокойно да извършва превози", категоричен е Симеон Ананиев.

Преди броени дни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов също заяви, че ще има кой да превозва пътниците, дори и ако бъде обявена несъстоятелност на БДЖ. Национална компания „Железопътна инфрастуктура“ (НКЖИ) също може да бъде собственик на превозни средства, които да бъдат отдавани под наем, допълни тогава той.

Според Ананиев проблемът е най-вече при пътническите превози. Той вижда решение в това всички мотриси да бъдат купени от държавата, както е в други европейски държави, и така да се разтовари компанията от изплащане на дългове.

„С товарния трафик няма проблем. Там нещата ще бъдат безболезнени”, заяви още той.
Дизеловите мотриси няма да бъдат продадени, заяви журналистът Михаил Рангелов в сутрешния блок на телевизията.

В момента единствените сигурни и свежи приходи на БДЖ по договора за извършване на обществена услуга идват именно от тези мотриси, като компанията получава 160 млн. лв. на година, обясни Рангелов.
Няма как кредиторите да вземат основния инструмент на железниците, носещ приходи, категоричен е той.
Припомняме, че през април Папазов заяви, че до края на месец май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси "Сименс Дезиро", както и с над 3 хиляди товарни вагона.
 

Повече новини от страната четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: БДЖBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
2
 
! Отговори
111 преди 9 години
До ля ляНе се притеснявайте! На запад хората имат и влакове, и магистрали, и ток имат! Инвестирайте 100 лева в билет, от там на Терминал 2 и готово! Не чакайте БСП да построи комунизма, няма да стане!
13
1
 
9
 
! Отговори
ля ля преди 9 години
а можеше преди 10години да се наблегне изцяло на железопътния транспорт и да се заложи на евтини и бързи пътувания за българските граждани! без вредни емисиии без магистрали без бензин и газ само ток КОЙТО ИМАМЕ И МОЖЕМ ДА ПРОИЗВЕЖДАМЕ САМИ!!!
12
0
 
5
 
! Отговори
аа преди 9 години
най-добрият вариант за бдж не е да се обяви във фалит, а е да затегне жестоко контгрола над приходите и разходите. като частна фирма, не е толкова трудно.
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
мамка му! не се свършиха бандитите-приватизатори в милата ни Родина!докато не стане и у нас като в Китай/за огромни щети на държ-а,за корупция от която се трупат огромни суми/-разстрел.лешоядите като Наанаканиев и измислени трансп. министри разбирачи ще си връткат далавери за сметка на всички нас.имало друга компания.ами разбира се-частна!и познай тогава колко ще е достъпен този вид транспорт за обикновения гражданин, дето един пирон не е откраднал през мръснишкия им преход!
10
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
kradaxa praha pari iztochvaha danak dds v tia jelaznici sega doide vreme da se razfasova .
9
0
 
4
 
! Отговори
?!? преди 9 години
Станишев обеща БДЖ няма да се продава, тя работи и печели вече втора година и си връща дълговете. Тея експерти, какво разбират прес лидера на ПЕС и БСП и бивш кандидат за Евро депутат.
8
0
 
5
 
! Отговори
Вярно ?? преди 9 години
Кога ще обявите БЪЛГАРИЯ в несъстоятелност ???На кой ще я продадете ???
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Сигурно Турция им плаща да вземе Товарния транспорт.Това застрашава Националната сигурност на България !Няма държава по света , която да губи от Железопътните си превози и транспорт ! Лицемери , продадохте България !
6
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ще вземат от БДЖ 3,000 товарни вагона ?Печалбите идват от товарните превози !И същевременно да се обяви в несъстоятелност ?Кой ще ги вземе тези вагони без пари ?ТРАНСПОРТА на една държава е част от Националната й сигурност ! Българийо , кой те управлява !
5
1
 
9
 
! Отговори
ии преди 9 години
да най-добре.И да го продадат за 1 лв на някой.Далаверка от всякаде.В които и град да погледнем БДЖ държи поне по един квартал земя.Същото като БТК продадоха го за 300 мил. и после само с 10% от акциите си върнаха 30% от парите, без да бройм подарения лиценз и за виваком.100 % съм сигурен че ДПС натиска за продажбата и БДЖ ще бъде купена от някоя турска фирма.Турция направиха преди няколко месеца железопътния тунел под босфора (за 7++ милиарда евро ако не се лъжа)
4
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В цял свят се инвестира редовно и влаковете са по-удобни и бързи от автобусите (и по-скъпи) -- у нас не е съвсем така. И все пак тези приказки за "друга компания, която да поеме превозите" ми миришат на наши хора, които мислят да се напапкат като лешояди от трупа на БДЖ...
3
0
 
18
 
! Отговори
Рали1 преди 9 години
"Нов товарен жп превозвач може да застраши серизно бизнеса на държавната компанияБДЖ - Товарни превози.Компания, свързана с Хр.Ковачки,е поискала лиценз за извършване на жп превози на товари.Това става ясно от отговори на Министерството на транспорта на въпроси наТруд.Искането е подадено от компаниятаТБД -Товарни превози,а от бранша коментират,че то вече има нужните вагони и локомотиви.Справка в търговския регистър показва,че неин собственик е ТЕЦБобов дол.Отсрочка на 41 млн.лв.дългове?
2
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В цял свят това е печеливша компания, а тук не, пълна загадка.
1
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Преди да се обяви в несъстоятелност требе ба се намери един ломски *** и да му се прехвърли кухата компания. Колко пъти да ви го показват ората.

Спонсорирани публикации