Експериментът в Dnes.bg: Да спестиш 30 сек. Струва ли си?

Защо хората пресичат през пътното платно, а не избират подлеза?
Обновена: 12 авг 2016 11:10 | 12 авг 2016 09:00, Екип на Dnes.bg
59
Експериментът в Dnes.bg: Да спестиш 30 сек. Струва ли си?
Снимка: Dnes.bg

Често обвиняваме шофьорите, че карат бързо, не дават предимство и най-вече, че не спират на пешеходна пътека. Понякога обаче хората извън автомобилите са не по-малко незарумни и поставят водачите в опасни ситуации.

Такъв е примерът със столичната ул. "Фритьоф Нансен", където ще се убедите, че в нарушение са не автомобилите, а пешеходците. Тук няма пешеходна пътека, но явно хората са решили с риск за живота си да преминат.

На няколко метра разстояние от опасното място за пресичане има подлез, който предоставя най-сигурен преход от едната страна на улицата до другата. Но защо хората не го използват?

Наистина, на пръв поглед подлезът изглежда мрачен, но пише, че има видеонаблюдение, вижда се и камера. Докато сме на място обаче стотици избират пътното платно, а само единици преминават по безопасния маршрут.

Правим експеримент. Колко време ще ни отнеме да преминем по пътното платно? А през подлеза? И заслужава ли си да рискуваме? Вижте във видеото!


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
О, да, особено виждам майка с количка, пребирайки се в тъмното през такъв подлез. Айде, моля ви се. Момиченцето, което е правило репортажа да не е скорошна софиянка, че тепърва да е видяла какво става на това място? Плюс това никога не е било едно от най-оживените в града, въпреки че се намира в центъра. Стига сте занимавали хората с "новооткрития", ***.
42
0
 
13
 
! Отговори
Иван преди 7 години
До Йкъде точно "по света" премахват пешеходните пътеки, и правят подлези? аз също пътувам доста, пък не съм забелязал такава "прегресивна" тенденция. А, май нови подлези направиха напоследък на Тверская в Москва. Дето московчани ги е срам да ходят вече... Но не съм видял подлези (освен ако не се комбинират с входове за метро) в Мюнхен, Париж, Барселона, Рим... В САЩ и Япония също е чудо невиждано да има подлез. Особено в центъра на града. Та май часовниците ни не са в един и същи часови пояс.
41
1
 
9
 
! Отговори
До 43 преди 7 години
В нормалните държави, както ги наричаш, приспособяват подлезите и надлезите, като има асансьори, добро осветление и т.н. Сори, ама най-редовно виждам възрастни хора, които уж ги болят коленете да минат през подлеза на България, ама като видят трамвая да идва, тичат през булеварда и прескачат загражденията и не им личи толкова, че ги боли. :) Правила трябва да има и за шофьори, и за пешеходци, и за да велосипедисти! Не може някоя от групите само да се възмущава, а в същото време да не спазва елем
40
10
 
5
 
! Отговори
Й преди 7 години
До АнонименКъде премахват подлезите бе... И аз обикалям света, подлези има навсякъде... даже напротив, премахват пешеходните пътеки, за да не правят пешеходците допълнително задръстване... Свери си часовника и пак пиши....
39
5
 
8
 
! Отговори
г преди 7 години
ами хората ги мързи и ако имаше ескалатори и вътре не миришеше на шит и писс можеше да ги ползват тези подлези.
38
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
като гледам колите как газят маркираните острови, въобще не са в нарушение!!!
37
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
до 41, тука в белите страни не ядем в тоалетните защото нямаме като теб толкова голям к'*** 100 хил.км2 в който плуваш с кафево! Поздрав от сидней аустрлия
36
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
влизайте си в подлезите, щом като искате. Искам да ви видя колко ще ви е лесно, когато одъртеете или пък си счупите крака/ръката/главата. В целия свят подлезите и надлезите се премахват, а пешеходните зони се разширяват. Само в треторазрядна ориенталска страна като България шоферите могат да държат сметка на хората, а автомобилите и шосетата да продължават да отнемат от жизненото им пространство!
35
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Просто трябва да се премахне островчето и да се сложат мантинели и хората ще почнат да преминават през подлеза. За съжаление обаче там трябва да бъде сгазен някой, за да се направи това.
34
4
 
17
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 7 години
Дълги години подлезът беше затворен, а преди това май беше дискотека на Любо Пенев или нещо подобно. След толкова години, честно казано, въобще не се бях сетил, че има подлез на въпросното място. А и улицата е тесничка с островче по средата, трафикът не е голям, колите се движат бавно, не виждам защо да не пресичам.
33
9
 
29
 
! Отговори
Без коли ще е добре преди 7 години
Като цяло най-лесното решение на проблема е да се забрани преминаването на коли в центъра на София. Тогава хем шофьорите ще спестят доста пари, които иначе ще наливат в чуждестранни бензиностанции, хем въздухът ще стане по-чист, пешеходците ще са щастливи, пътните инциденти ще намалеят и общината ще си спести много пари от поддръжка.
32
3
 
3
 
! Отговори
MCMXLVIII преди 7 години
До АзАз нарочно уточних, че това, което казвам не се отнася за тези с двигателни проблеми. А иначе явно тогава проблемът не е в това, че има подлез, а в това, че няма релси, асансьор или каквото още решиш приспособление към него. Не мислиш ли, че е по-евтино и целесъобразно към всеки подлез да се монтира нещо такова, отколкото да се строят детелини, кръстовища на две нива, повдигнати пешеходни пътеки и какво ли още не през три метра с цел да се наречем най-пешеходна столица в Европа?
31
1
 
5
 
! Отговори
Ха ха преди 7 години
Най- големите " гении" са тези, които описах, кратък престой в бг мама го потвърждава.
30
3
 
13
 
! Отговори
amo преди 7 години
До АнонименАми то от 9 млн. станахме 7,3 млн. - явно доста момичета размислят дали да родят сред гении като нас, които имат рецепта за всичко, но нищо не ни се получава.
29
11
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На майките пък целия свят им е крив, ако не беше въпросният подлез, щеше да е някой тесен супермаркет или недоволстващите от тях в мола. Щом ви е толкова тежко и всички са ви длъжни защо изобщо сте родили?
28
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А там преди имаше и пешеходна пътека. Сега няма ли я?
27
5
 
13
 
! Отговори
ъх преди 7 години
Не става въпрос за подлезите по принцип, а конкретно за това място. Всеки който е минавал, както пише по-долу, знае че улицата е еднопосочна, разстоянието е кратко, най-често ненатоварено. Не виждам логика да бъхтя 100метра за да мина през подлеза защото някой е решил, че трябва аз да заобикалям, вместо да разчертае пешеходна.
26
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"София е първия град, в който виждам хората да са принудени да слизат под земята, а не колите"Потвърждавам, така е. Навсякъде, където съм бил в чужбина, пешеходците пресичат отгоре, а колите минават през подлеза. Както е в момента на Лъвов мост - хората си пресичат на светофара, а колите си минават отдолу. Но за съжание единствено на Лъвов мост е така. На всички останали големи булеварди пешеходците са здраво прецакани. А да не казвам какъв ужас е да пресеш Цариградско или бул.България.
25
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако всеки сам си носи отговорността за живота - ок, както му е по- удобно, но *** е, че при инцидент дори пешеходецът да е в нарушение ще го отнесе шофьора, който няма никаква вина за организацията на движението.
24
2
 
19
 
! Отговори
ЩО преди 7 години
Ами щото подлеза е мръсен и миризлив. И изобщо да сложат една пешеходна пътека или светофар там

Спонсорирани публикации