Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус

Прави се от метал и пластмаса - най- опасните за околната среда материали
119
Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен, пише Automedia.

Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: скутеритротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
113
2
 
1
 
! Отговори
42 преди 4 години
До 116Да, ама колко пътници вози автобуса и прави постоянни курсове и колко извозва една тротинетка. Освен това един автобус може да се експлоатира 20-30г. Намериха се много гратисчии да им плащаме и тока по Ел. станциите, и такива мислители като теб.
112
4
 
14
 
! Отговори
Мен преди 4 години
Тази статия е поредната тъпотия на тема "ел. скутери". Сравнява се, пълен автобус по пътищата с производството на скутер Що не сравнят колко ресурси се изразходват за производствато на автобус ( стомана, пластмаса, гума и т.н.) и средното изхвърляне на вредни емисии в сравнение на ел скутер. Аман от леймъри!
111
3
 
6
 
! Отговори
LosHo преди 4 години
Не се карайте до 10г половината от транспортните средства по света ще са на електричество, а не на твърдо гориво! Те и навремето каруцарите са се вайкали как колите с вътрешно горенв им се пречкат по каруцарските пътища ама ... сега каруци няма, освен в София разбирасе ;) Шегата на страна всичко това е естествена еволюция и технологична революция!
110
0
 
2
 
! Отговори
98 долу коментира преди 4 години
че за 1 кг литий се изгаряли тонове дизел,хм,чисто икономически е невъзможно,една батерия е 4кг и струва 600лв,от които 100лв печалба,100лв такси и транспортни разходи,труд сглобяване и др.,остават 400лв,за 4кг батерия това е 100лв на 1кг,демек за производството са отишли 50 литра дизел,аз ако изгоря 1 тон дизел-2000лв,защо бих я продал на цената на 50литра-100лв,нещо не се връзва
109
1
 
2
 
! Отговори
Бат Разбирачев преди 4 години
Не, бантускота трябва да забрани и пешеходните пътеки, за да не му спира никой специалната лента за движение, която е само за него и баща му му я е купил и завещал за да може да ходи до магазина или на разходка сам, с джип 5000 кубика. К'о е туй намаляй, ускорявай заради някакви низши твари пешеходци, деца, баби и дядовци, няма ли всеки кола която да кара сам, да си стои у дома. Е виж като се наложи да бъде пешеходец, ще ревне обратното, ама какво ли разбират тия кухи *** от друг държави.
108
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Каква глупава статия и какво невероятно грешно изследване. Сякаш дизеловият автобус не се прави от метал и пластмаса. Ами ако направят тротинетката от дърво и я "обогатят" с слънчеви елементи? Ха тогава да видим..........
107
3
 
14
 
! Отговори
ss преди 4 години
почнаха платените статии и изследвания от петролните компании. видиш ли не си карайте тротинетка а си карайте колата (щото е на бензин) То в колата няма пластмаса и метал от който е произведена и не е добит по същия замърсяващ метод както този за тротинетката и как ще сравниш кола 2 тона с тротинетка има няма 10 15 кг????
106
1
 
9
 
! Отговори
Пепи преди 4 години
Толкова са популярни че направо ги спират.За справка - Мадрид.Масово полицаите правят забележки на тротинеткаджиите ако карат на тротара.В скоро време ще почнат и да ги глобяват.
105
4
 
14
 
! Отговори
7 преди 4 години
Бате, дето си писал статията,чуй сега:Само автомобилният акумулатор колкото е вреден, само дори течностите в колата като масло, антифриз, спирачна течност, хидравлика,,, айде сметни ги като вреда за природата и ми се обади!Не легализирате тротинетките, щото искате да ви купуваме скъпите скапани горива и билетите за миризливия градкси транспорт! Който легализира тротинетките, той да стане Кмет на Софията! Честит първи учебен ден!
104
6
 
13
 
! Отговори
П.Петров преди 4 години
Глупости ! Или е фалшива новина или е публикувана за пари от автомобилната индустрия!Колко е енергията,. металът и пластмасата за производство на една кола спрямо 4-ри тротинетки ? Да не говорим, че често в колата са един, двама в повечето случаи! Да не говорим за паркиране, инфраструктура и т.н.В радиус от 10-15км. тротинетката е върха!
103
3
 
11
 
! Отговори
Петров преди 4 години
Ми то както изглежда като вървя пеша и изпускам газове /пръ.я/ и аз замърсявам въздуха,какво да правя,моля ви помогнете на пишете статия
102
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Еми дайте тогава да си правим всичко от дърво. Но чакайте... Ами горите?!
101
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До До 101ми аз съм един от клиентите дето се губят,на година минавам с колата около 2000 км,а с електрическото колело 3600 км,за тези 3600 км може да се каже,че съм спестил 260 литра бензин за година.Не говорех за колите а за хората,които ползват ел транспорт вместо горивен,демек ходят на работа не с колата а с мини ел средство-колело,тротинетка,ролер,моторетка.Няма да стане бързо масов,но определено ще превземе пазара след време.Сигурно ще кажете защо не с колело,е то е спорт,а не транспорт
100
0
 
6
 
! Отговори
Ся си ба маммата преди 4 години
*** маниулативната статия, сравняват тротинетки с пълен автобус!?А защо не сметнат от метала на един джип, който дими из софийските улици колко тротинеки могат да се изработят. А , и тротинетките не димят между впрочем, ако не сте забелязали!....За разлика от джипа!Мъка, мъка - как ли ще изглежда една мутреска тротинетка, като забранят мутреските джипове регистрирани, като баничарка! Все пак дъпънарите трябва да се разпознават по нещо!
99
1
 
8
 
! Отговори
До 101 преди 4 години
Какви клиенти ти се привиждат че се губят бе? Под 1% от колите по сввта са електрички. И процента не се променя въпреки агресивната лобистка кампания срещу вътрешното горене. У нас има над 3000000 явтомобила. От тях само 700 са едни смешни електрокрчета и още 7 Тесли. Само глупаците могат да вярват че елвкричките ще се зарвждат с ВЕИ. А Самите ВЕИ- та са по далеч от екологията отколкото който и да е ТЕЦ ба газ
98
5
 
7
 
! Отговори
Американ преди 4 години
Тогава какво да кажем за електрическите коли? Че една такава е по-вредна от цял автопарк таралясници?Освен това на малумниците в Европа все лицензи, регистрации и други взимания им в главите, ще поискат същото и за велосипедите, а после и за пешеходците!
97
9
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
хахахаа пропищяхаа,губят клиентиии,бензина ще трябва да падаа,аз само да попитам-колите,моторите и автобусите от хартия ли ги правят,маслата ,горивата и антифриза от вода ли са,от аспусите алпийски въздух ли излиза,мамма миа яко лоби скача срещу ел транспорта,хехе,да му мислят бензинджиите,скоро само за извънградско ще се зарежда,колкото и да не им се иска,е зимата ще имат оборот
96
6
 
12
 
! Отговори
икономист преди 4 години
До Анонимен 79"A автобусите, които пътуват полупразни или с двама пътници вътре?" Точно в това е проблемът, че вмество 40-50 пътници на автобус, в тях обикновено се возят по 10-15 пътника. Този проблем може да се избегне само чрез забрана на индивидуалните транспортни средства - тротинетки, скутери, автомобили, мотори и т.н. Само така автобусите и другите масови средства за транспорт, ще успяват да запълнят пълния си капацитет. Самото устройство на градовете също прави транспорта неефективен.
95
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 97То па една зима. 2 седмици
94
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кат` сте толко зачудени прочетете колко зъмърсява 1кг литии(материала за батериите) и ще останете учудени.То излиза, че може да изгориш няколко десетки тона дизел и ще е по-екологично от произвеждането и изхвърлянето на 1кг литии.

Спонсорирани публикации