Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия

Общественият натиск върху автопроизводителите се засилва
22 сеп 2019 18:45, Красимир Ангелов
139
Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия
Снимка: Reuters

Американските производители на автомобили удариха дъното пред обществеността през 2008 г., когато директорите им отидоха във Вашингтон да молят за спасителни програми, а в столицата те пристигнаха с частните си луксозни самолети, припомня Bloomberg.

Сега е ред на германската автомобилна индустрия да изпитва трудности, през каквито преминаха американските компании General Motors и Chrysler преди близо 10 години. Броят на произведените превозни средства в Германия се е понижил с 12% през тази година, а износът бележи спад от 14% заради търговската война и намаляването на продажбите на автомобили в Китай, пише в свой анализ Bloomberg TV Bulgaria.

През първите 8 месеца на 2019 г. европейските продажби на автомобили са намалели с 3%. Очакванията са търсенето да остане слабо и през следващите години. Поради това германският доставчик на автомобилни части Continental не изключва възможността за съкращения на служители.

Целта на автомобилното изложение във Франкфурт през септември беше да даде трибуна на могъщата германска автомобилна индустрия да представи плановете си за производство на повече електрически автомобили. Но голяма част от международните автопроизводители избраха да стоят настрани, за да спестят пари. Бившият директор на Opel\Vauxhall Карл-Томас Нюман определи събитието като "голям провал".

Междувременно големи играчи в бранша като Mercedes, BMW и Volkswagen бяха обвинени от протестиращи за повече мерки в борбата с климатичните промени, че разчитат прекалено много на двигатели на бензин и дизел.

Германската автомобилна индустрия осигурява над 800 хил. работни места в страната и отговаря за голяма част от производството и износа. През годините предходните правителства са се борили да освобождават индустрията от тежки регулации. Но сега ситуацията изглежда малко по-различна.

Скандалът с дизеловите емисии на Volkswagen накара политиците да следят по-строго компании, които поставят печалбата си пред здравето на хората. Освен това обществото в Германия стана добре информирано относно ролята на автомобилната индустрия в климатичните промени.

Средните емисии от новите автомобили са се увеличили през 2018 г. за втора поредна година, предимно заради продажбите на SUV модели. Това е една от причините Германия да не изпълни целта си за ограничаване на замърсяването на въздуха през 2020 г. Пътническите автомобили генерират близо 11% от парниковите емисии на страната.

Европейският съюз въведе по-строги правила за отделянето на вредни емисии, като глобите са солени.

Не може всички да са доволни

Не е изненада, че не може всички да са доволни от правителството и автомобилните компании заради поляризираните мнения. Общественото недоволство в страната срещу климатичните промени е високо, а голяма част от германците изпитват силна привързаност към големите автомобили. Карането на колело и използването на услуги за споделени услуги с автомобили се превърна в алтернатива в градове като Берлин. Но все пак има граждани, които предпочитат да карат личен автомобил, като в същото време високата цена на електромобилите ограничава тяхното по-масово разпространение.

Целият анализ прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
110
1
 
0
 
! Отговори
Хехе преди 4 години
Що бе *** кендзам им на немското знаеме и кво?
109
0
 
1
 
! Отговори
Ss преди 4 години
Ти недей да обиждаш Германия ве каскет утрепан
108
9
 
2
 
! Отговори
Славюч преди 4 години
Германците нямат никакви технологии и нищо освен скапана кола не могат и няма да могат да произведат.Колите им останаха последното дърво за което да се хванат преди да глътнат вода но и това е до време.Автоиндустрията им е пред тотален крах с което си и отива тази гнусна държава.
107
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
супер !ще падат цени, ще има бенцове на килограм !
106
2
 
2
 
! Отговори
Франсе преди 4 години
Че то цялата ракета Ариана е френска барабар със спътниците и самолетите плюс двигателите им плюс космодрума.Клоун!
105
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
въпреки всичко Русия в лицето на СССР стана световна икономическа и военна сила, сама със собсвени сили.---------Просия грабеше Източна Европа и Средна Азия. И победена Германия, от която изкрадоха технологии и цели заводи. Руснаци се чудят как в заводите им още се срещат машини, произведени в Германия преди войната.
104
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А Германия каква космическа техника произвежда?----------Германия произвежда много повече космическа техника от Просия. Ракетите Ариана и един куп спътници, които руснаците не могат и няма и да могат да произведат.
103
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Красимире не знаеш как да копираш снимка от германските онлайн Медии ли?Текста си го чети ти
102
6
 
2
 
! Отговори
Елзасец преди 4 години
Мдам и аз мисля че е крайно време да напоим Европейската земя с немска кръв много ги търпяхме.Яко нагли парчета.
101
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
услуги за споделени услугисподеляне на услуги за споделени услугиуслужливо услугачество на споделеното споделянеуслуспослугоспо, да живее "Сагапо"!
100
2
 
2
 
! Отговори
Естет с шалче преди 4 години
Годината не е 39 само немската армия да прекрачи в Полша Франция или Белгия и ще бъдат попилени от ураганен огън.Така седят нещата в днешно време.
99
2
 
0
 
! Отговори
От Берлин до 105 преди 4 години
Я ела в Берлин, да ти покажа какво работим българите( не алкохолните продукти )...!?
98
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всичките ми колеги,които променитезавариха в Русия ,останаха там да живеят.Почти несе прибират.Ако няматепредстава за руския човек,изпадате вбезизходица.Обясненията са в живота.
97
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Русофилите да си карат руските автомобили.
96
13
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 108Абе факт.Даже и децата на русофилите са в Германия и САЩ, а не в Русия.Не знам кой за кого е ***.Ти за колко българи си чул да са заминали за Русия.Няма и да чуеш.Никой не ще.
95
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като поутихне малко темата с колите, все ще излезе някоя друга от сорта, която по принцип засяга масата като цяло, т.е. "раята" или по-модерно казано - данъкоплатците.Идеята е прозрачна - търсене на повод за нови данъци/грабеж. Така го разбирам.
94
6
 
6
 
! Отговори
6 преди 4 години
На никой не му трябват, това е илюзия, че ни трябват да замърсяваме по 100 начина. Ако не им харесва пазара да закриват, 100 000 работника все ще им намерят работа в други браншове в които има липса. Тези от които произхождаме, част са мигрирали в Азия, след време са се върнали тук и са превзели, тези които са останали и са основали Минойската цивилизация и Троя, впоследствие части от Византия, и всичко това без нито едно БМВ! Но сега на всеки му трябвал поне един автомобил, защото така!
93
4
 
34
 
! Отговори
НКЛ преди 4 години
Зелените *** бълват глупости срещу автоиндустрията но никой от тях не отговаря на въпросите:- кой ще построи цялата инфраструктура нужна за зареждане на електрическите им таратайки?- от къде ще се добиват всички елементи нужни за производството на батериите?- какво се случва с негодните вече батерии?- след като електрическите им *** уж имали нулеви емисии, нима производството на електричество не замърсява околната среда?Еко глупости за еко наивници.
92
10
 
9
 
! Отговори
Славюч преди 4 години
Немската автоиндустрия я няма.Измислени продажби и коли гниещи в пустинята.
91
7
 
10
 
! Отговори
Коментиращ преди 4 години
Аха, значи американската авто индустрия е ударила дъното през 2008 г, а сега било ред на германската?!А споменахте ли че Дженеръл Мотърс и Шевролет се изтеглиха изцяло от ЕС през 2017-18?А количеството продадени американски автомобили в ЕС (дори със самозапалващата се тесла)? Отговор - клони почти към 0!То няма американска авто индустрия от край време! Просто гермаснката бележи лек спад в момента! Това е!

Спонсорирани публикации