На третия ден на стаж в НАСА: Момче откри нова планета

17 яну 2020 19:36, Нели Христова
На третия ден на стаж в НАСА: Момче откри нова планета
Снимка: НАСА

НАСА обяви, че за първи път е открита нова планета, която се върти не около едно, а около две слънца. А колкото е впечатляващо откритието, толкова е впечатляващ и откривателят му.

Момчето е едва трети ден на стаж в космическата агенция, когато открива новата планета. Неговите шефове му разрешават да разглежда изображенията от високотехнологичният сателит TESS, който търси планети извън нашата Слънчева система.

Той внимателно наблюдава изображенията за да забележи промяна в яркостта на звездите и вероятната сянка на планета, преминаваща пред тях. И на третия ден, когато повечето от нас все още биха правили чай или кафе за своите шефове, той успява да забележи нещо странно на един от кадрите.

На 1300 светлинни години от Земята, нещо блокира светлината от две звезди.

"След това започнахме да правим анализи за да разберем, дали това наистина е планета или просто метеор“, обяснява момчето. Откритието му е достатъчно, за да се включат и други учени в изследването.

Те откриват, че планетата е 6,9 пъти по-голяма от Земята и я кръщават TOI 1338 b

След като бе обявено откритието, феновете на "Междузвездни войни" не пропуснаха да направят сравнение с дома на Люк Скайуокър от сагата, Татуин, който също обикаля около две звезди.

"Много прилича на Татуин, поне по начина, по който ще се виждат слънцата в небето. Така че да, ще има двоен залез“, допълва Улф. Но по думите му, планетата е необитаема, тъй като е прекалено гореща и навярно няма твърда почва.

Но означава ли това откритие, че Улф ще получи гарантирана работа в НАСА някой ден?

"Не знам каква е практиката на НАСА за наемане на хора, но няма да е зле! Това е хубаво нещо за CV-то ми“, казва момчето и допълва, че шефовете му са впечатлени от това, което е свършил по време на стажа си там.

"Менторът ми ме подкрепяше много и беше изключително развълнуван. Мисля, че от НАСА са изненадани от вниманието, което това откритие получава“, обяснява Улф. А след като завърши, той със сигурност ще отиде в университет.

коцето преди 4 години
1300 СВЕТЛИННИ ГОДИНИ КАКВО НИ ТОПЛИ.ТО НА 3 Е НЕДОСТИЖИМО.

Земята сме си я превърнали в АД, а ние търсим нови планети...

Davigo... преди 4 години
не се занимавайте с невъзможното, търсете начин да подобрите живота на земята, господ вие определил земята за да живеете, хубав ден.

До 27След 20години, ти ше се редиш за помощи, защото хептен за нишо нема да ставаш.

Планетата се въртяла около две слънца.........................хаха..........................по-голяма глупост не можахте ли да измислите????

до астрономите преди 4 години
И как така тая планета обикаляла около две звезди???Според мен това е противоречие с ОТО на Айнщайн!!!Не разбирам това, я някой астроном или астрофизик да ме светне по въпроса!!!

Поредното абсолютно безполезно "откритие"...................................хаха!!!

защо сте такива жалки злобарчета? Комплекси?

Наблюдател преди 4 години
На седмия ден ще открие извънземни.

Поредния малък гений..............................хаха...........................след 20 години това моченце ще един очилатко без кариера с голямо шкембе, в някой задимен офис!!!!

Нищо не е открило това момченце.....................хаха.............................една планета от милиардите планета....................абсолютно ненужно и безполезно "откритие"!!!!!

До физикКъф физик мои си ти уеее... аре малчиии уееее! Аре уеее! КО СТАНАА ЪЕЕ! Аре на вънка те видя уееее!

До 23Ей!!! ЗавистЛЯЯЯК.. кат та гледам викам бляяяяяк!

физик преди 4 години
Съвременната западна физика е тръгнала по грешен път на развитие.................я отворете един западен университетски учебник по физика и вижте дали ще намерите нещо написано за понятия като ексергия и анергия...........едва ли, но за сметка на това има цял куп ненужни формули и обяснения!!!

физик преди 4 години
Съвременната западна физика е тръгна по грешен път на развитие...........вместо да се решат проблемите с енергетиката, се хвърлят милиарди долари за ненужни изследвния в областта на астрономията и се лансират глупави теории като СТРУННАТА ТЕОРИЯ!!!

Открил той на баба си хвърчилото..................нищо не е открил!!!

Леееелеее малееее ... кви са тея гадни и злобни, изпълнени със злоба, малодушие, псототия, немотия, омраза, негативизъм и прочие, коментари бе!Не ви ли е срам! Това, че найкий е по-добър като човек от вас, не е повод за да го хулите, а за да го попитате и да му се радвате!!!!

Не е кой знае какво да се открие нова планета................има мощни телескопи и технологии!Ако беше открил грешка в квантовата маханика или в теориите на Айнщайн...............тава вече е голямо откритие!!!

На фона на милиардите планети, тоя пикльo е открил на баба си фърчилото. Още повече тая планета съм я виждал на стари цветни македонски снимки от преди милион години.

от Брюксел преди 4 години
тотално сексистко, защо по квота, откритието не е направено от Момиче?!