Автомобилът си остава "любимото дете" на германците

80% от анкетираните са щастливи, когато видят новата си кола
27 яну 2020 21:13, Нели Христова
19
Автомобилът си остава "любимото дете" на германците
Снимка: Pixabay

Индивидуалната мобилност продължава да е много важна за хората, дори те да не могат да си позволят скъп автомобил. Този и други изводи стават ясни от доклад на компанията DAT, която структурира и обработва всевъзможни автомобилни данни.

Изследване, проведено сред 4000 шофьори в Германия, показва, че автомобилът си остава "любимото дете" - около 80% от собствениците на нова кола са щастливи, когато я виждат, а 90% е наслаждават на управлението и без лично превозно средство се чувстват ограничени. А 40% от анкетираните признават, че са си купили кола само за удоволствие.

Ако обаче се обединят данните от собствениците на нови автомобили и такива на старо, картината се променя. Вече само 50% са щастливи, когато видят своето превозно средство, а 20% го държат за удоволствие. Повечето от допитаните - 80%, обаче признават, че се наслаждават на карането, а 84% се чувстват ограничени мобилно, когато са без кола

Цифрите показват, че интересът към екологични автомобили все още не достигнал до масовия потребител. В Германия през 2019 г. са регистрирани 3,6 млн. нови леки коли, като само 62 281 са електрически. Според представители на DAT, това означава, че хората напълно реално гледат на нещата и не са вдъхновени от подобряването на света. Повечето от тях нямат опит с електромобили, а за колите на водород повечето дори не са чували.

Потребителите обаче имат желание да си купят автомобил с по-ниски вредни емисии - 68% от купувачите на нови коли и 58% на стари са на това мнение. В същото време те не са особено отворени към идеята за съвместно ползване. През 2015 г. само 9% са били съгласни, а през 2019 г. вече са 16%.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До до 14И Е60 и А8 от старите, които описваш се карат масово на газ, а газта отделя само въглероден диоксид за разлика от бензина и дизела които освен въглеродени отделят и азотни окиси.Един дизелов Голф може да трови повече от Е60 или А8 на газ.Нещата са много сложни в това отношение.Това, че българина се изхвърля е друг въпрос.Ако питаш мен и аз бих карал BMW F10 2010 вместо Фиат Типо 2019 за същите пари.
16
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да караш 20 - 30 годишен автомобил е сто пъти по-екологично, отколкото за това време да смениш 5-6 чисто нови. Ако наистина се търси екология, колата трябва да се купува с разрешително и да имаш право да я сменяш веднъж на 10-15 години примерно. Другото са дитерамби на невежи хора.
15
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До до 14И какъв точно ти е проблемът с това? Ти ли му купуваш гориво за А8 или му поддържаш БМВ-то, че си тръгнал да му правиш сметка?
14
7
 
9
 
! Отговори
до 14 преди 4 години
Проблемът тук е, че хора, които никъде по света не биха могли да припарят до център на голям град, се качват ежедневно на кола. Например- сервитьорчето Гошко се качи в Е60-ката и тича на работа всеки ден с нея. Гошко изкарва 1500лв. и се мисли за бабаит. Данчо- ММА боецът, изкарва 2000лв., но гордо се вози в своето Ауди А8, 17та употреба от Германия, нов внос на 2 милиона километра. Подобни бедняци и *** в Европа биха имали пари за малка кола. Ето това трябва да се промени, за да е чисто.
13
2
 
8
 
! Отговори
От 14 преди 4 години
Според официалната статистика, във всички областни градове на България автомобилите (passenger cars) са страшно много и сме на първите места в света по брой автомобил на 1000 човека население. Примерно Видин с 910 автомобила на 1000 човека и т.н. София е на последно място сред областните градове. Сещате ли се какви две лъжи прилагат в случая. Реално passenger cars във Видин са по-малко от 200 на 1000 човека.
12
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България, вкл. и в София, автомобилите са значително по-малко от средното ниво на ЕС за брой автомобили на 1000 човека население. Разбира се официално се твърди обратното, за да се оправдае некадърността на Фандъкова и бандата й в общината да се справят с организацията на движението и паркирането в София. В София има около 250 лични автомобила на 1000 човека население, докато в подобните на София градове на Западна Европа обикновено са между 500 и 600. Изводът е *** - може да очакваме двойно
11
0
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
На старите филми се вижда как и в Западна Европа преди години са паркирали по тротоари и зелени площи, но там отдавна са осъзнали, че автомобулът е необходимост и броя на автомобилите ще се увеличава и трябва да се работи за осигуряването на паркоместа. В София само намаляват паркоместата с платените зони за паркиране и нищо друго не правят. Даже в София очертават паркоместа на част от тротоара, вместо да ги направят на нивото на улицата, асфалтирани и очертани, както трябва да бъде.
10
2
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Във подобните на София по брой жители градове в западна Европа обикновено почти всяко семейство има автомобил, а в София половината. При това там имат много по-добър градски и междуградски транспорт от София. Там на квадратен километър обикновено има 4-10 пъти повече лични автомобили от София, но нямат проблема на София с паркирането по тротоари и зелени площи, защото са усвоили за паркиране същите тези тротоари и зелени площи, където е възможно. На старите филми се вижда как и в Западна Европа
9
3
 
10
 
! Отговори
Моя също преди 4 години
Автомобила е и моето ,,любимо дете``.Това е така на всякъде.Да не говорим че автомобила е необходимост а не лукс.Естествено колкото по хубав и нов си е толкова по добре.Аз лично карам БМВ взето е ново от магазина и сега е на 3 години ако има значение.
8
5
 
11
 
! Отговори
Край преди 4 години
Колкото е по първично едно племе - толкова преклонението пред конските сили и лъскавата танекия е по-голямо.Българина слага колата си на тротоара - тя заема мястото на майката с детската количка, на инвалида с патериците, на баба му с бастуна.И това "щото няма къде". Все по малко ще има къде.
7
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От около 1960 година автомобилът в Европа престана да бъде лукс и стана необходимост. Сега автомобилът е необходим за семейството като хладилника, телевизора, пералнята, телефона. Автомобилът ти пести време и усилия и ти дава мобилност, каквато общественият транспорт не може да ти даде.
6
3
 
18
 
! Отговори
??? преди 4 години
Автомобилът е любимо дете навсякъде, а не само на немците. В България също е любимо дете, но само малка част от хората в България имат кола - доста под средното равнище за ЕС. Даже в София само половината домакинства имат автомобил, както показват статистическите данни. В нормалните държави почти всеки възрастен има поне един автомобил.
5
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бъдещето е всеки с кола. Това италианците го разбраха след ВСВ и се погрижиха поне всяко семейство да има кола. САЩ се крепят на автомобилите. Само в България някакви КРАЙни елементи все не успяват да схванат, че България не може да е изключение и всички да се набутат в масовия обществен транспорт, за да не се пречкаме на баровеца от КРАЙните елементи.
4
14
 
6
 
! Отговори
Край преди 4 години
На земята има 7млрд. човека.90 % от тях вече могат да си позволят някаква кола - И във Факултета и в Христо Ботев и в Столипиново карат вече коли. Но също и в Момбай и Бангалор. Ако това стане света ще заприлича на София а народа ще се издуши.Концепцията на немците за кола която изразява статус - кожени тапицерии, орехови табла и голям дизел е мъртва.Бъдещето е на масов обществения транспорт и на екологичните скъпи коли за баровци.
3
2
 
7
 
! Отговори
до 1 преди 4 години
Мутрите от Варна ли имаш предвид?
2
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимно 1Добре ли сте?
1
24
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От 1995 година живея в Германия. Започнах с 5 годишен опел а сега колите ги сменявам на всеки 3 години. Връщам автомобила оценяват го доплащам някаква минимална сума и пак съм с чисто нов автомобил. По хубаво от нов автомобил няма. Като знам в бг какви автомобили карат ми се реве. Реве ми се за тъпо, тията просто, тията и сеянията която върлува в територията на мутрите. Как живеете нямам идея. Но на бедняка и трохите му стигат. А Бойчето кара ли си бронираното джипче. Ного му се кефя тарикат е.

Спонсорирани публикации