Пробег или година на производство – кое е по-важно при кола на старо?

Дали отговорът може да бъде еднозначен?
22 фев 2020 10:08, Елка Василева
68
Пробег или година на производство – кое е по-важно при кола на старо?
Снимка: Autorevue

В първите три-четири години един нов автомобил в зависимост от марката и модела губи половината от стойността си. След това кривата на загубата на стойност става по-равна. Модели от този период са оптимални за тези, които търсят употребяван автомобил с добро съотношение цена-качество и които няма да губят драматично от стойността си.

Един от най-старите въпроси при избора на такъв автомобил е кое е по-важно: изминатият пробег или възрастта на возилото. Според германското дружество за технически прегледи DEKRA отговорът е еднозначен на база събраните от него данни, предаде Automedia.bg.

Средният пробег на един автомобил според DEKRA е 15 до 20 000 километра годишно. Дружеството стига до извода, че ниският пробег при покупката на автомобил на старо е по-важен от възрастта.

Защо километрите са така важни? Според DEKRA автомобили, с които е изминат по-голям пробег, показват повече недостатъци, причинени от износване. При автомобили, които стоят паркирани по-дълго време, тенденцията е обратната.

Опасността да се появят недостатъци като износени лагери е по-висока при автомобили на повече километри. Напуканите уплътнения с лекота могат да бъдат приписани на възрастта, но не са толкова тежък или скъп проблем като недостатъците, възникнали при употреба и съответно повече изминати километри.

Изводите на DEKRA са извлечени от техническите прегледи на около 15 милиона автомобила. При анализа автомобилите са разделени на четири групи: с пробег до 50 хиляди км, 50-100 хиляди км, 100-150 хиляди км и 150-200 хиляди км.

Тук са взети предвид недостатъци, причинени от типичната употреба, включително класиките загуба на масло и разбити лагери. Недостатъци, причинени от лоша поддръжка, включително от износени гуми или пера на чистачките, не са взимани предвид.

Но не всички експерти са съгласни с това мнение. Някои от тях твърдят, че въпросът не може да получи толкова прост отговор. Като аргумент те посочват и следните критерии, които трябва да бъдат взети предвид:

Къде и как е каран автомобилът? От значение са не само броят изминати километри. Къде и как са изминати също има значение.

На къси или на дълги отсечки? Километри, натрупани предимно при движение на дълги отсечки, са много по-малко натоварващи за голяма група части в автомобила, от километри, изминати на къси отсечки.

Налична ли е сервизна история? Ниският пробег е предимство само когато автомобилът е обслужван редовно. Поглед към добре попълнената сервизна книжка също е важен.

Къде е държан автомобилът, как е каран и какви грижи са полагани за него? Въпросът дали става дума за гаражен автомобил и как е гледан той също трябва да бъде взет предвид. Роля играе и начинът на шофиране на предишния собственик, за който обаче трудно могат да бъдат направени изводи.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


68
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
4
 
5
 
! Отговори
Вангу преди 4 години
И ДВЕТЕ НЕ СА ДОБРЕ защото КАТ И ГЕРБ все ще измислят после нещо за да ти Вземе Парите допълнително.Мафиотски Организации са и двете
55
0
 
10
 
! Отговори
Пожелание преди 4 години
Да са живи и здрави хората които купуват нови коли, та да може след това и ние да ги караме.
54
0
 
1
 
! Отговори
До ВенчитИ преди 4 години
По-полека с хвалбите да не се окаже, че пред панелката в Люлин стои "бижу" с 3 1/2 цилиндри.
53
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И двете са важни, но към тях прибавете и това как е карана колата. Може да видите кола на 1 г. и 50 000 км. в по-лошо състояние от кола на 2 г. и 200 000 км. Говоря не само откъм купе, но и откъм двигател. Преди 3 г. моят съсед си купи чисто нов Мерцедес. Откъм външен вид изглежда страхотно, но двигателят и трансмисията вече за нищо не стават. Просто кара душманската, а освен това не ходи и на сервиз, въпреки че компютърът му пищи да иде на всеки 20 000 км.
52
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Новото производство коли, включително скъпите, престижни, премиум марки и .т.н. са шкарто още от конвейера. Фирмите имат специално инженери, чиято работа е да развалят този или онзи детайл, та колата да изкара гаранцията, да почне тормозът със скъпите части и ремонти, та да се принудил да си вземеш нова, която ще е същият ***. И не говоря за марки от сорта на Дачия или Киа. Целта е оборот да има, печалби. Няма вече такава работа като дизелов Мерцедес 124-ка.
51
0
 
7
 
! Отговори
До 60 преди 4 години
Много добре си спомням като почнаха да излизат първите автомоболи с повече електроника '98-2000 как всеки викаше "тези автомобили са направени за 10г. и толкоз. Всичко е електроника и няма правене."
50
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Времената на здравите автомобили отдавна свършиха. Колите се правят да издържат около 4-5 години или 200 хиляди км. Пример: Шевролет модел 2010. На 170 хил автомат, на 180 хил колянов вал. Мерцедес Е модел 2012. На 220 хил верига. Искаме или не ще се принудим да купуваме до 3 годишни коли или нови.
49
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Оня ден един познат отиде да прави скоростната кутия на 9-годишната си Е-класа (220 000км) и ремонта му стъпи на 2600?, месец преди това му "изгърмя" хидравликата на волана - 600? . Пък иначе си го пази и повечето км все извънградско ги е навъртял. - тази год. като му смени гумите и маслото и ще е с 4000? разходи , а по обявите са 5-6000?. Та в чудо се е видял.
48
4
 
8
 
! Отговори
Сп??нс преди 4 години
Голям мит е че пенсионерите си пазят колите, из ония дни един ми разправя как 9 годишна кола с 80хил км я поддържал перфектно- вместо на 30 хил пробег (както е по книжка) сменял маслото на 20 хил км , и излиза че за 9 години е сменил маслото 4 пъти, когато препоръчителното е всяка година, особено ако правиш разходки от 4-5км със студен двигател. Да не ти разправям 70 - годишния като ме качи да я пробваме, кара все едно вчера е започнал шофьорските курсове.
47
0
 
5
 
! Отговори
Snorky преди 4 години
До ВенчетоМного си неграмотна моето момиче. Чудя се да се смея ли или да плача.
46
0
 
8
 
! Отговори
Борнео до 59 преди 4 години
До Венчето И да си неграмотен е социален статОс, пък се нуждаеш от умствено обслужване.
45
7
 
2
 
! Отговори
EGSMBNSPTR преди 4 години
До За съжалениеДоста относително и субективно мнение.. Карам октавия 2, 1.9 дизел, 2007-***, купена от магазина нова, има навъртени 150К +, машината е куче, не е помирисвала сервиз, само сменям масло на 2 години или на 30 К км.
44
2
 
4
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Аз карам кола на един месец. Като я купих беше на 8км. Оная с мъжа с Хауди таралясника да ми се обади.
43
0
 
11
 
! Отговори
аз преди 4 години
1000км в Швейцария не е като 1000км в България. От умния да го знаете.
42
0
 
12
 
! Отговори
Неграмотник преди 4 години
Незнам кое е по важно.Винаги ме лъжат на Горубляне и Дупница.Просто съм много *** и вервам на джамбазите,които имат за всеки балък като мен отговор на всичко.Те са богове на лъжата и вси4ките им коли са около 150к. и много пазени.Качваш се и караш.
41
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стар автомобил е най важна подръжката. Ако стопанина сее грижил километрите са без значение. Ладата ми 1600 и е на 35 години но не я давам за нов автомобил. Навъртял съм и 300 000 км без ремонт. Стояла е в топъл гараж. Редовно и сменявам маслото феродото и гумите. Външният и вид е като на вчера изкарана от магазина. Много хора като я видят искат да я купят но такъв екземпляр не се продава. Ще я оставя за историята и внуците и когато никой няма да помни този модел ще струва милион.
40
7
 
16
 
! Отговори
Тотт преди 4 години
Ванче,ако питаш мене и ти и мъжът ти сте евтини комплексари като голяма част от тукашното население,дето живее в апартамент който не е виждал ремонт от 20 години,носи евтини ментета,яде салами кучешка радост и кара стари немски дараци и понеже никога през мизерния си живот няма да им нова кола разправя наляво и надясно колко е хубаво да караш стара кошница пред Нова кола.
39
0
 
11
 
! Отговори
Пропов преди 4 години
Аз гледам километрите. Ама не съм в БГ. В БГ колометрите са ...с доста статистическа грешка , да речем. В Германия съм.Тук от автокъща не лъжат с нищо щото има строги санкции. Затова и здрава кола на старо струва колкото е в БГ в лева, ама тука в евро. Купувам нещо на около 100 хил км. Да може да изкара още толкова. Давам от 3 до 5 хил. евро. Да има сервизна книжка. Ремонти ще се правят, ясно е. Нова кола е ок 20 хил. евро. и след 2,3 години си 50% минус. За мен това е неоправдано.
38
30
 
10
 
! Отговори
Венчето преди 4 години
Марката е важна. Моя мъж само расови коли е имал, немски премиум марки, всички ги знаете. И с мотор над 4 цилиндъра. Е това са коли, едно примерно Ауди осмица, от 2004 година не може по нищо да го сравнил с коя да е нова шкода, Опел, Фиат, или пък Хюндай. Стара и лачена, кожа, надуване, а, у. Много са ми смешни балъците, купили си една нова талига на лизинг, там за 25 000 лева и на моя мъж моторчето на чистачките на старата осмица е по мощно.
37
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Съгласен с 35Едно време колите се правеха от инженери, сега от меринджей.

Спонсорирани публикации