Върви се към ел. самолет - ще превозва до 19 пътници

Първи опит за навлизане на ел. технологии в нова сфера
29 фев 2020 09:36, Елка Василева
34
 Върви се към ел. самолет - ще превозва до 19 пътници
Снимка: DLR

Въвеждането на електрически самолети вече е тема, която се обсъжда в авиацията. Германският аерокосмически център DLR заедно с Bauhaus Luftfahrt представи концепцията CoCoRe.

В основата си CoCoRe представлява преобразуване на конвенционални видове самолети като 19-местния Do-228 или Jetstream 31 в електросамолети. Промени в шасито могат да направят място за бързо сменяеми акумулаторни блокове. Акумулаторите ще бъдат с тегло около два тона, като общата полетна маса ще достигне 8,6 тона. В тази конфигурация два задвижване с две електровитла биха позволили изминаване на 200 километра чисто електрически, пише Automedia.bg.

С помощта на газови турбини като range extender пробегът може да бъде увеличен до 1000 километра. Понастоящем повече от половината от самолетите от клас Commuter, от които в целия свят летят около 3000, се използват по маршрути, които са по-къси от 200 километра. Според DLR 83 процента от маршрутите са дълги по-малко от 350 километра.

С помощта на range extender пробегът ще бъде извършван максимално в чист електрически режим, тъй като аварийни резерви няма да е необходимо да се планират. Ако самолетът трябва да кацне на друго летище, например, винаги ще има достатъчно налична енергия благодарение на газовите турбини.

Ако енергийната плътност на батериите нарасне през следващите години, самолетите от клас Commuter ще могат също да покриват повече от 200 километра на ток. Според DLR сложните нови разработки с олекотена конструкция и по-голям брой витла ще предлагат потенциал за обсег от над 400 километра.

Пътническите самолети тип CoCoRe могат да се използват като захранващи полети между малки и големи летища, например между Бремен и Берлин или Мюнстер и Лайпциг. Въпреки това според DLR в момента те не са по-икономични в сравнение с конвенционалните двигатели. Това се дължи на сравнително ниската цена на CO2 за керосина на конвенционалните самолети, но и на високите разходи за акумулатора във връзка с все още краткия срок на годност от около 1000 цикъла на зареждане.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още по темата: електрически самолети
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
2
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
На такова не бих се качил.
21
2
 
1
 
! Отговори
авиоексперт преди 4 години
Най -интересно ще бъде как ще разположат хиляди електрически колонки за зареждане във въздухаИли може би ще се оставят самолетите да бъдат целени от гръмотевици , и така да се зареждатИли пътниците вътре ще въртят колелета , и ще генерират токА може и да има опънати кабели към ветрогенераториИли да сложат по няколко перки на самолетите , и сами да си произвеждат ток . Излишният ще го продават на ЕРП-тата
20
0
 
1
 
! Отговори
1 преди 4 години
Германия изкара миналата година цял ден на екоенергия, *** тези с газа
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 23Плахо питам, защото виждам, че си много умен: а еленергията откъде ще я вземат, от ядрени или газови централи? Закриват си ядрените, газ внасят, все едно от къде. Може би от вятърни - вятър си имат достатъчно. Не ще да е от слънчеви!
18
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Такъв самолет никога няма да стане масов.Повечето от тях са собственост на разни богаташи.Сериозно колко пътнически самолети сте виждали които са с размер на по-голям бус?
17
4
 
7
 
! Отговори
Додо преди 4 години
Браво! Супер новина! Самолети на батерии, ихаа! Аз пък съм чувал, че НАСА били кацали 6 пъти на Луната и карали кола по кратерите! Сега пък Илон Мъск щял да праща круизни кораби на Марс! Интересни времена.....
16
5
 
2
 
! Отговори
ПЕНКО преди 4 години
егати тъпотията ---една мълния и край с "електричката "
15
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Въпреки моментното недоразумение и усложнение в Германия, там знаят какво и как да правят. Винаги ще се организират много по-бързо и рационално. Да му мислят газовиците. Германците винаги мислят върху използването на енергията по най-рационален начин.
14
2
 
1
 
! Отговори
Пепи преди 4 години
Странно ми е.Два тона батерии да дигнат малък самолет.
13
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе тия швабите една електрическа кола като хората не могат да направят за самолет се напънали. Я да си правят там панцерите и вагените и да се пробват с дизелов самолет.Ти за Sono Motors чувал ли си или не излизаш от колибата?
12
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много по-вероятно е да имаме 100% био самолети ако успеем да регенерираме птеродактил от ДНК останки и върху него да се возят по около 15-20 човека, отколкото тази летяща 2т батерия за 200км :)Гениално умозаключение!! Де ва намират такива умни, е въпросът?
11
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
1000 цикъла на зареждане са няма и 2 години живот, защото с кратки растояния ще рече че ще правят няколко курса на ден и още толкова зареждания и тези 2 т батерии кой, как и кога ще ги рециклира ?
10
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Брей чета коментарите и не съм разочарован. *** експерта пак е обяснил как са нещата
9
8
 
5
 
! Отговори
кон спирачка преди 4 години
Технологията е налична, но не е изгодна за петродоларовата икономика.
8
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе тия швабите една електрическа кола като хората не могат да направят за самолет се напънали. Я да си правят там панцерите и вагените и да се пробват с дизелов самолет.
7
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
С батериите днес дори няма смисъл да се разработват подобни проекти. Батериите са слаби, но и опасни. Нужна е революционна технология за съхранение на енергията, за да минем на електрички по пътищата или във въздуха.
6
3
 
15
 
! Отговори
Поручик Ржевски преди 4 години
Много по-вероятно е да имаме 100% био самолети ако успеем да регенерираме птеродактил от ДНК останки и върху него да се возят по около 15-20 човека, отколкото тази летяща 2т батерия за 200км :)
5
2
 
10
 
! Отговори
селянин преди 4 години
в авиацията има един коефицент отношение номиналнамощност излетно тегло и под определена стойност не се стига до проектиране щото дори и да се вдигне тая простотия във въздуха няма да има никакъв кпд токо с електриката
4
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ко речи, ко?
3
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Безспорно слънчевата енергия е бъдещето. От бързината на нейното усвояване, зависи техническият прогрес на света.

Спонсорирани публикации