Да си купиш Facebook фен

Псевдофеновете са опасни за имиджа на компаниите
Обновена: 7 ное 2012 15:28 | 7 ное 2012 14:57,
25
Да си купиш Facebook фен
Снимка: Reuters

Всички фирми, които имат Facebook страница, мечтаят за хиляди Facebook фенове и Twitter последователи. Някои фирми, които нямат много феновe, прибягват до Ebay и си ги купуват евтино. Проблемът е обаче, че тези псевдофенове могат да навредят на компанията.

 „Имаме 100 хиляди Facebook фенове и 70 хиляди Twitter последователи!“ С такива изказвания се хвалят много компании. Тези цифри обаче не казват много в Web 2.0 – там важи друга валута. 

Нормално е, компаниите да искат повече и повече фенове – по този начин повишават популярността си. Но всъщност въобще не е ясно дали една компания, която има над 70 хиляди потребители в Twitter, има по-добри шансове пред конкурентната фирма, която има само 500?

Журналистите също имат навика да се ориентират по големината на феновете относно дадено предприятие. Все пак колкото повече Facebook фенове има една фирма, толкова по-атрактивна изглежда тя. „Хиляди“ фенове означава, че тази компания има с какво да се гордее. Факт е, че многобройно харесвани страници се представят по-често в медиите, говори се повече за тях, отколкото за не толкова популярните сайтове. „Броят на феновете все още се брои за важен критерий. Вероятно защото това е стойност, която се вижда веднага“, казва и Анет Швиндт, шеф на германска PR агенция. 

„Много фенове = на голямо внимание“, смятат шефовете на големи фирми. Затова и във фирмените презентации това е нещо, което се представя с удоволствие. 

Ето защо не е въобще учудващо, че не само компании, а и политици и партии отиват на „шопинг тур“ за Facebook фенове, вместо да се опитат сами да ги спечелят, пише немското издание Ханделсблат. 

Но това една компания да има хиляди почитатели е само едната страна на успеха. Защото в социалните медии има една много по-важна "валута", която важи, и тя е: интерактивност. 

Компаниите нямат полза от псевдофенове

Какво значи интерактивност? Ретуитват ли Twitter последователите съобщенията на компанията? Или по-скоро сред 20-те хиляди последователи има 15 хиляди, които всъщност са формални имена?

Участват ли Facebook феновете в дискусии, споделят ли публикации, занимават ли се с актуални теми на компанията? Натиснали ли са поне веднъж бутона „харесва ми“ на нечия публикация или рекламиран продукт на фирмата? 

Именно във Facebook ползата от закупени фенове е равна на нула. Те могат да бъдат опасни и за имиджа на компанията. Това се дължи на факта, че Facebook въведе така наречения Edge Rank. Този алгоритъм следи какво и къде коментира даден потребител. Така социалната платформа стига до извода, че потребител, който рядко или никога не общува или не харесва публикации на приятел или компания, значи той просто не се интересува от тях. 

Следователно тези потребители започват да получават все по-рядко и по-рядко новите публикации на конкретния приятел или фенстраница. Например една компания може да има около 50 хиляди фенове на страницата й във Facebook, но ако само една малка част от тях виждат новите публикации, тя няма да има огромен успех в разпространението на рекламите си. Докато една компания, която има само 10 хиляди фенове, но спечелени по честен път и която редовно „комуникира“ с тях в социалната мрежа, то тя ще има много по-голям успех. 

„Тези, които си купуват фенове, попадат под ударите на поговорката "С техните камъни по тяхната глава“, казва германката Анет Швинд. Има много фирми, закупили фенове от други страни, които дори не разбират немски и не разбират публикациите на компанията. „Дългосрочно този метод не води до нищо добро. Защото главната цел – а именно диалогът – не може да бъде постигната по този начин“, казва Стен Франке, шеф на фирма за проучване на социалните медии, цитиран от Handelsblatt.

Не на последно място Facebook се е заел да разчисти фалшивите акаунти или тези, които не са ползвани от твърде дълго време. По този начин много компании са загубили вече хиляди свои последователи в социалната мрежа. Гордън Вюбе от берлинска агенция за социални медии сравнява купуването на фенове с тунинговането на автомобил: „Разбира се, имаме лъскави джанти и готиния спортен вид, но колата си кара толкова бързо, както и преди.“ 

Едно е ясно: компаниите и марките трябва да се грижат за добрия си имидж и за здравите връзки със своите клиенти – а това не е трудно само в реалния живот. Добрите взаимоотношение и добрата популярност в социалните мрежи също се печелят със здрава работа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: Facebook
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
0
 
! Отговори
stefanL преди 11 години
neznam zashto govorite za neshta, ot koito gram en razbirate.. Az sam poru4val za 2 ta mi saita, 1 put po 1000 i vtoriq 5000 i naistina ima efekt horata sa si realni like-vat m share-vat ima targetirane po nacionalnost, vse pak ot 1000 fena e normalno ne pove4e ot 150-200 da sa aktivnii, ako ste pone malko zapoznati stqhte da znaete procentite..moga da vi preporu4am az kupih ot tozi prodavach i zatova go preporuchvam. prodavalnik/1000-fena-za-feysbuk-stranitsata-vi-za-2-dni-i1462372
20
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ей така става врътката с долар на лаик - devil-like
19
1
 
5
 
! Отговори
Баба Гица до 14 преди 11 години
14 -стискам ти ръка ! И ако можех щях да ти сложа поне 50 лайка .Чрез Фейсбук намерих много стари приятели,с които не се бяхме виждали от години,защото са в чужбина,контактувам и с приятели,които се преместиха в други градове на България .Това че някои използват ФБ с други цели ,не ни прави всички потребители *** !
18
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
и всичкото това обвързано с кликане като луд... обикновенно на едно харесване се дават по 0.01-0.05 евро цента ... сметни колко ти трябват.
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
17Не го слушай и не му вярвай, че ей така за месец можеш да изкараш пари. В смисъл можеш да, но не повече от 5 до 10 евро и евентуално минимума за тегленето им е 50...
16
0
 
5
 
! Отговори
до 8 преди 11 години
Как става тая врътка с долар срещу like, че ми стана интересно?:)
15
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Алоу, по-долу консираторите .. забравихте да споменете за дирите по недебето, ХААААААААРП, хитлер, МААИТЕ и всичко останало за геноцида им срещу нас българите. ААААА забравих да спомена, че и ГЕРБ и СТАНИШЕВ и всяка партия от както България е парламентарна република е виновна, че на Марс няма условия за живот.
14
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
И сте горди, че не ползвате фейсбук ? И чакате медал ? Прочели сте 1-2 от любимите ви конспиративни статтики как ви следят ... наясно сте, че и без да влизате във сайтове като фейсбук пак ви следят нали ?!На мен лично фейсбук ми помага да се свързвам с приятели и роднини, които са в чужбина.Освен това си развивам и бизнеса.Сега това, че вие нямате нито едно от двете не мисля, че е мой проблем и трябва да обиждате всички, които го ползват. Както казаха по-долу - всеки сам си решава..
13
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ти самият кат си такъв, какво друго очакваш?
12
1
 
1
 
! Отговори
потребител преди 11 години
Не знам, защо, но на майка ми фирмената страница постоянно се появяват случайни потребители, които са "харесали" страницата, а всъщност те не са го направили по собствена воля. Не знам, как става това, но има нещо гнило. Затова сега съм я спрял и чакам отговор от администраторите на FB :/
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
"На дъртите комунисти не може да се обясни какво всъщност представлява една социална мрежа.. жалко за вас."ХаХаХа то напоследък само дъртаци ми говорят за фейса... старите колежка на работа, майки бащи, дядовци. "- Ама то многу е мудерно ша знаиш..."Мери, вече си изтрих профила.
10
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
На дъртите комунисти не може да се обясни какво всъщност представлява една социална мрежа.. жалко за вас.
9
8
 
9
 
! Отговори
Уикипедия преди 11 години
Фейсбук е социална мрежа, създадена от военните и дявола, която в момента е собственост на ЦРУ и Луминисцентите. В някои краища на Република България (пр. Кърджали и Разград), Фейсбук е известен още като "Сурат Тефтер" и "Суратферман". Поради съмнителния произход на мрежата никой не знае нищо за нея, а военните и ЦРУ отричат да са свързани с този проект. Най-често срещаните потребители на мрежата са заклети работохолици, МеНеДета, хаус ловери и гъзари. От време на време се срещат падащи звезди от световния елит и нормални, но объркани хора.
8
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
аз пък се регнах в FB главно заради такива сайтове който ми дават $ на лайк ;) нека си има фенове така или ианче след месец си рия всички лайкове и наново правя $ ;)
7
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Руският Фейсбук-Vkontakte e много по интересен-пробвайте го
6
2
 
13
 
! Отговори
Мене преди 11 години
До ПльокБраво,и аз така.Даже като ме питат обяснявам,че съм регистриран в antifacebook.Баси тъпнята е.. ама и се вижда края де... като всичко останало.Бума беше през 2010г.,сега.. бавно си заминава
5
2
 
17
 
! Отговори
ined преди 11 години
Ким Кардашиян е безспорния лидер, с най-много днес.бг фенове.
4
9
 
13
 
! Отговори
123 преди 11 години
Защо Фейсбука да е глупост, това е въпрос на гледна точка, има си и предимства и недостатъци ...
3
16
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
пльок, ти на 70 години ли си ?Или просто още си живееш в 50-те години ?
2
5
 
11
 
! Отговори
:) преди 11 години
Така е :)