Тъга, щастие! Как ароматите създават емоции

Те влияят на живота и личността ни
Обновена: 17 ное 2019 14:16 | 17 ное 2019 14:10, Екип на Tialoto.bg
1
 Тъга, щастие! Как ароматите създават емоции
Снимка: iStock

Знаете ли, че обонятелният рецептор е протеин, способен да свързва молекули миризма, които играят основна роля в обонянието. Според SIRC, докато заекът има 100 милиона от тези обонятелни рецептори, а едно куче – 220 милиона, хората имат само около 5 или 6 милиона от тях. Но това количество ни е напълно достатъчно, за да живеем пълноценно.

 
Как обонянието се отразява на живота и личността ни?
 
Повишава усещането за вкус
 
Нашето вкусово усещане ни казва дали храната е солена, горчива, кисела, сладка. Носът обаче е този, който знае дали храната е вкусна или не. Той помирисва храната, докато ядем и изпраща съобщения до мозъка, който ги комбинира с вкусовите рецептори и подобрява вкусовото усещане.
 
Кара ни да се чувстваме по-привлекателни
 
Всички сме склонни да купуваме парфюми, за да бъдем по-привлекателни. Но това, което не знаем е, че всъщност не самата миризма привлича другите хора. Скорошно проучване показва, че ползването на парфюм ни прави по-уверени и това е, което наистина ни прави атрактивни за другия пол.
 
Носи спомени
 
Миризмите предизвикват емоции, свързани с различни спомени. Те ни дават усещането за „връщане назад във времето“. Има дори редица научни изследвания, които показват, че миризмите активират по-интензивни емоционални спомени от картините.
 
Отразява се на настроението
 
Освен че носи спомени, миризмата предизвиква и емоции и променя настроението. Понякога един аромат може да ни накара да се натъжим или да провокира еуфория.
 
Може да ни направи по-сензитивни към емоциите на другите
 
Можем да почувстваме страх, радост, желание и други емоции само от аромата на друг човек. Това се случва, защото човешката пот и сълзите съдържат химиосигнали. Всеки химиосигнал активира различна част от мозъка ни. Така че, ако другият се страхува, потта му казва на мозъка ни, че се чувства по такъв начин и ние можем да започнем да се страхуваме.
 
Може да ни накара да пазаруваме
 
Някои марки автомобили поставят допълнителен „нов мирис на автомобил“ в своите автомобили, само за да ни накарат да ги купим. Някои магазини поставят аромати на входа, така че ние следваме аромата и купуваме нещо. Кафенета и пекарни нарочно оставят миризмата да стигне до ноздрите ни. Те просто знаят коя миризма ще убеди мозъците ни да искат да купуват техните продукти.
 
Още новини за красота четете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още по темата: влияниеемоцииаромати
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари