Статистика: Над 80% от колите "втора ръка" - катастрофирали

Чрез портала Carstory може да разберем историята на колата
Обновена: 21 апр 2018 11:39 | 21 апр 2018 11:36, Анисия Иванова
67
Статистика: Над 80% от колите "втора ръка" - катастрофирали
Снимка: Булфото, архив

Стряскаща статистика - над 80% от колите в автоборсите са катастрофирали. След козметичен ремонт масово се продавали автомобили с повредени двигатели, превъртян километраж и липсващи въздушни възглавници. Това са данни на Института за пътна безопасност.

Официална статистика за катастрофите, причинени от неизправни автомобили, няма. От Института сочат, че всяка четвърта катастрофа у нас се дължи на това, съобщава Нова тв.

25% от катастрофите у нас са по причини, независеща от водачите, твърдят от Института.

В Асоциацията на вносителите членуват 130 автокъщи. Категорични са, че автомобилите им били в безупречно състояние, а всяка кола минавала през оторизиран сервиз. Не така обаче било в сивия сектор, който държи почти половината пазар.

"Ако един автомобил при нас струва 10 000 лв., в сивия сектор той е 8000 лв., а българинът иска да му е евтино", обясни Любомир Доросиев от Асоциацията.

В Дупница определиха обвиненията за нелоялна конкуренция.

Най-често срещаните проблеми, според експертите обаче, не били видими - като липсващи въздушни възглавници или превъртян километраж.

Затова от Института за пътна безопасност предлагат нов държавен орган да контролира състоянието на старите коли. Прегледът в оторизиран сервиз да бъде задължителен, предоставянето на 6-месечна гаранция и възможност за връщане на автомобила до седмица - също. Практика, отдавна позната в Европа. Съгласен е и бизнесът.

Ако даден автомобил е минал през оторизиран сервиз и бъде регистриран, на портала carstory.bg всеки кандидат-купувач може да провери състоянието му.

За да разберем историята на автомобила, има още един начин - чрез портала Carstory. Това обаче важи само за коли, минали през оторизиран сервиз. Това е и една от исканите поправки - при покупка на кола, новият собственик да мине през такъв сервиз.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
0
 
3
 
! Отговори
макарон преди 6 години
какво откритие
55
0
 
4
 
! Отговори
Руснака преди 6 години
Подвеждащо заглавие..."80 % от автомоблите, които се продават втора ръка, вече имат по една катстрофа пред бронята си.
54
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
група случайни хора са се събрали предполагам по икономически причини и нарекли себе си институт през ден имат някакви искания които в последствие ако бъдат приети ще засегнат почти цялото население ощетявайки го чрез глоби такси и други.а това за катастрофиралите автомобили не е вярно а е просто твърдение понеже няма откъде да се вземат точни данни.автомобилите обикновено са със ударени ламарини и оправени.
53
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 54Лишен синотмлогила, като плеймейтка от мозъчни клетки.
52
0
 
6
 
! Отговори
дада преди 6 години
Ами новата кола няма достатачно опит и навъртяни км и път за да има катастрофа. А старата е нормално да е катастрофирала няколко пъти. Няма драйвър, който да има опит и да няма катастрофа. Както и хората, които не плуват, не се давят .
51
0
 
9
 
! Отговори
Партиен член преди 6 години
И защо института не каже че тези 25% а сигурно са и повече се дължът на състоянието на пътя и безумната организация за движение по пътищата.
50
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
...а, е що така ? ...БГ нали просперира ? .... оо,забравих,че само на депутатите заплатите растат през 3 (три) месеца..... :)))
49
0
 
16
 
! Отговори
Демагози преди 6 години
Никой дума не обелва за пагубното влияние на 12 ч. нощни смени - истинската причина за катастрофите.
48
1
 
30
 
! Отговори
Мнение преди 6 години
Тази статистика е все едно да кажеш, че 100% от рибите, които плуват в язовирите са мокри.При положение, че новите коли са 1% сигурно е съвсем нормално от останалите 99% статистиката да е такава. Няма как новите да катастрофират повече, защото масовия българин е чувал за нови коли само в приказките...
47
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Търсете майстора 48За съжаление, повечето взеха д абягат на север, че там даже вече и легално си работят :(
46
0
 
34
 
! Отговори
Търсете майстора преди 6 години
Чорбаджиите от оторезираните сервизи много взеха да се обаждат напоследък. Имам ли проблем с колата, не ме интересуват документите на сервиза или логото на фирмата, интересуват ме уменията и знанията на майстора, който ще ми прави колата. Повечето монтьори в оторизираните сервизи за млади момчета с малко опит. Като се понаучат, бягат от сервиза и започват да работят за себе си. Кой е толкова луд да може и да знае и да работи за 800 лв/месец, като сам може да си ги изкара за ден-два-три.
45
1
 
5
 
! Отговори
бааа го преди 6 години
До ЖоБраво Жока,страшен СПЕЦИАЛИСТ си!
44
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Гледам и не вярвам на ушите си . Платени гьосурати и депутати замислят нещо коварно. Най вероятно нови данъци и грабежи. Та 80% от старите ни кочини са толкова зле то в България не би трябвало да има хора.
43
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Еми като над 80% от колите в бг са стари как те няма да водят статистиката на катастрофи
42
15
 
17
 
! Отговори
Жо преди 6 години
УДАРЕНА кола, дори да е смачкан само калник, крие рискове. Ако е нарушена геометрията на колата /казано просто, разстоянието по диагонал на колелата е различно с повече от 2 милиметра/, то тази кола при 140 км/ч може да ви създаде много сериозен проблем в управлението.Така че, при избор на кола я засилете със скорост над 100 км/ч и пуснете леко волана. Ако "дърпа" на една страна, не я купувайте.
41
0
 
6
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 6 години
статистика, 80 процента от всички автомобили са участвали в ПТП. кой по ягодите издържа всички институти и асоциации на всичколози?
40
2
 
31
 
! Отговори
будала преди 6 години
Тъй не им стига акла да отидат до магазина на си вземат един нов Опел ,да му направят каско ,да го карат на бензин и да ходят в оторизиран сервиз и да го поддържат с оригинални части...и едни фламингота играят джангурица!Българина с тези си доходи като успява да си купи бракуван таралясник от Германия,да храни семейство ,да плаща сметки и т.н е за Нобелова награда за икономика!Ако на германец му се наложи да прави това нещо с нашите доходи от 350-400Е до 3-4 месеца и се е самоубил!
39
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 39А какви държат немските автокъщи например?Основно сърби,турци,албанци-същите тарикати като нашенските джамбази.Разлика няма.
38
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 37По-добре от автокъща да си купиш кола,защото ако е карана по българските пътища ходовата й част се скапва за бързо време.Аз в годината три пъти правя ремонти на ходова част.Иначе не защитавам тези от автокъщите,защото са големи мошеници,ама понякога може да попаднеш на читава кола.
37
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименОт автокъщите купуват предимно хора, които не смеят да излязат зад граница, не говорят езици и си мислят, че продавачите не са баш такива тарикати, каквито са всъщност.