Бяла, Кресна, Бургас-Варна… Отсечките на смъртта!

Основната причина за тежките ПТП-та е висока скорост
16 юли 2018 07:40,
28
Бяла, Кресна, Бургас-Варна… Отсечките на смъртта!
Снимка: архив, Булфото

Над 162 са опасните участъци по високоскоростните пътища в страната. Става въпрос за изходите на градовете в посока на магистралите, пътят Русе-Бяла, Креснеското дефиле, отсечката между Бургас и Варна и още много други.

В разгара на летния сезон се засилва и трафикът по скоростните пътища на страната. За жалост черната статистика на тежки пътнотранспортни произшествия продължава да слага черните точки на смъртта на картата на България.

27 са жертвите от началото на годината по българските автомагистрали. За 2017-та загиналите по широките и високоскоростни пътища у нас са 62-ма.

Сред опасните участъци са изходите на градовете посока автомагистралите.

В Пловдивска област най-опасна е автомагистрала "Тракия" от 107 до 149-тия километър, в който участък само за една седмица загинаха 7 души, сред които е 2 годишно дете.

"Съветваме пътуващите да съобразяват своето поведение с метеорологичните условия", посъветва гл. инспектор Бетьо Гергинов от Пътна полиция – Пловдив.

Кресненското дефиле и проходът Предел. Това са така наречените пътища-убийци в Югозапада. Трафикът от тежкотоварни камиони и коли е много интензивен, видимостта в дефилето на много места е изключително слаба, а правите участъци много често лъжат шофьорите, затова и огромният брой на пострадали и загинали при катастрофи не изглежда никак случаен.

"От началото на тази година до настоящия момент имаме 124 тежки ПТП-та с 11 убити и 159 ранени,което за радост наша радост в сравнение с миналата година имаме намаление по всички показатели", заяви пред Нова тв ст. Инспектор Петър Овнарски от Пътна Полиция – Благоевград.

Една от най-невралгичните точки на магистрала "Марица" е в нейния край, където тировете преминават в скоростната лента, а автомобилите буквално профучават край тях.

Въпреки че е сравнително нова, по "Марица" не липсват и проблеми с настилката, особено в стария участък от Харманли до Свиленград. Там те се запълват почти всяка година.

В Русенска област пътят с най-много черни точки на смъртта е отсечката Русе- Бяла. Голям наклон, остър завой и стесняване на пътя – Беленския баир, едно от най-опасните места между Русе и Бяла.

По статистика на КАТ през първите 6 месеца на годината по този път са станали 21-а катастрофи с 36 ранени и двама загинали.

От началото на годината между Монтана и Видин са станали 100 пътно-транспортни произшествия с 5 загинали и над 30 ранени. Основната причина е несъобразената скорост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
3
 
! Отговори
Гостилничаря преди 5 години
И как, ако не е тайна, смятате, че това с наказанията от страна на КАТ би могло да се промено. "Органите на реда" в тази скапана държава обикновено винаги са в шуробаджанашки и други конекции с тарикатите и въобще с рисковия контингент на пътя. Забърсват по някой друг *** без нужните връзки, колкото за да отчетат дейност за пред медиите а истинските джигити минават покрай тях с телефона на ухото, махват им за поздрав и настъпват с 80-100 в града.
26
0
 
4
 
! Отговори
Гостилничаря преди 5 години
той пък е обиден на всички останали по пътя и винаги минава преди тях по кръстовищата.4) *** руса надрусана и пияна кифла, с джип 500 коня, тъпкачка на някой още по кух от нея бачо. Кара българинът, да е жив и здрав!!! Днес.бг , какво ще ви стане ако оставяте повече символи за пост, в джоба ви ли бърка!!!???
25
0
 
4
 
! Отговори
Гостилничаря преди 5 години
Има няколко стеретипа шофьори в тази пропаднала държава:1) *** пъпчиво-пубертетни пиклью-дрисльовци, с акъл колкото на врабче, с купена книжка или въобще без, без значение, с колата на тате газ до дупка да се направят на мъже пред някоя куха кифла.2) Тежкар бизнесмен с телефон, постоянно залепен на ухото зад волана, бързащ вечно за някъде, не отазява знаци и светофари защото им е обиден.3) Вмирисан *** с мерцедес с немска регистрация, (продължава в следващия пост)
24
1
 
2
 
! Отговори
Любик преди 5 години
Подкрепям изцяло идеята за повече камери на пътя, за цивилни коли на КАТ, въобще за повече контрол на пътя
23
1
 
4
 
! Отговори
Любик преди 5 години
Не забравяйте, че голяма част от катастрофите стават заради тежките камиони и тирове, които едва се влачат по тесните пътища, шофьорите се изнервят и правят необмислени изпреварвания. Не оправдавам тези, които карат с превишена скорост, но трябва да се регламентира движението на товарни автомобили по нашата пътна мрежа
22
1
 
1
 
! Отговори
Бедняка преди 5 години
Вие ли ще ми кажете, как и с колко да си карам BMW-то/MERCEDES-а,за които тати се трепа толкова време? За който,ставаше в тъмно, да нахрани и да нарине (ааа,не знаете какво значи това,нали?),на прасетата и кравите,да полее тиквите и пъпешите(все се чудя,защо милия,постоянно се притесняваше, че колкото повече пораствам ,толкова повече заприличвам на тях).За MERCEDES -a/BMW -то, които за да ми ги купи,когато продаваше двете стада,мама толкова сълзи изплака...??? Вие ли,а? Ще си карам.
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Разбира се, че високата скорост е причината! Комбинирана с разсеяност, несъобразяване на пътната обстановка ( времето ) и надценяване на собствените възможности и тези на автомобила често се стига до ПТП. Има и други фактори: пешеходци, животни, каруци, дупки по пътищата, но всички те могат да бъдат избегнати при по - ниска скорост.Аз лично съм любител на високите скорости и често правя глупости, за които после се обвинявам (без ПТП),но не се съмнявам, че първата и най-важна причина е скоростта
20
0
 
11
 
! Отговори
До 20 Skk преди 5 години
Правилата се спазват само ако всяко нарушение неизбежно се наказва. В държавите, в които правилата на пътя се спазват, шофьорите са убедени, че ако направят нарушение, неизбежно ще бъдат сакнционирани за него и за това не е нужно да има катаджия на всеки 100 метра или до всеки шофьор катаджия, както внушиха на 80%.В България е обратното - шофьорите са убедени, че нарушенията ще минат безнаказано, защото КАТ не работи и санкционира за 1 на 100000 нарушения, най-често след ПТП и правят много наруш
19
0
 
7
 
! Отговори
Skk преди 5 години
Писна ми да коментираме едно и също! Няма комтрол това е! Цивилни полицейски коли по пътя и всяко нарушение да се наказва. Може би тогава ще има ефект.
18
2
 
5
 
! Отговори
Опасен ум преди 5 години
Опастността сама по себе си дебне навсякъде!Човешкото същество,благодарение на опита,интелекта и познанието се е запазило в различни условия и среда. Познаването на физичните закони и психологията на хората(по бранда,който управляват,ще ги познаете) също пази човека от беди.Най-сигурната защита си остава-да шофираш отговорно-без да се разсейваш,да си спокоен и с наострено внимание. Критичния поглед на пътя е предимство.Всичко това важи само за ХОРАТА,а те са само половината от шофьорите.
17
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В общи линии българските шофьори са нормални и толерантни шофьори, но винаги се намират едни, които правят безумия на пътя, а КАТ го няма за да ги санкционира и в това е проблемът - в неработещия КАТ, а не че малка част от шофьорите, обикновено младежи под 25 годишна възраст, карат опасно, както и в чужденците, които на практика винаги опасно нарушават правилата при шофиране в България.
16
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Австрия има къде-къде по-криви пътища, а също са натоварени. Но няма изпреварвания, няма натискане отзад. Пътуването е спокойно и приятно. У нас пътуването е оцеляване. След 2 часа на пътя и вече се чувстваш, като пребит. И това само, за да не накривим шапката на шепа ***.
15
0
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Най-много им пречеше като трън в очите знакът за камерите ! Даже Боко се изказа компетентно ! Махнаха го , и кво стана......?!?!?!
14
1
 
12
 
! Отговори
ЦКМ преди 5 години
Не може да изпреварваш в завой и на място където нямаш никаква видимост и да разчиташ този който идва срещу теб да намали,за да не се удариш в него.Не може да виждаш,че срещу теб идва кола и въпреки това да тръгваш да изпреварваш.Но за жалост това по нашите пътища е нещо нормално. Сами не се пазиме,а разчитаме другите да ни пазят.
13
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Закона за движение и правилника му за прилагане са напълно нормални но няма контрол за спазването им. и това е масово явление. Вземете за пример отсечката Бургас -Созопол. Има ограничение 80 км/час. Процента на тези които го спазват клони към нула. Същото е и по другите отсечки от пътната мрежа.
12
1
 
13
 
! Отговори
Писна ми от КАТ преди 5 години
Цитат: Основната причина е несъобразената скорост.--"несъобразена скорост" няма. Това е измислица на КАТ, за да бъдем винаги виновни и да не се морят да търсят истинските причини за катастрофите. Който не е съгласен нека даде поне един пример каква трябва да е събразената скорост някъде в България, така че ако направи ПТП без да е превишил разрешената скорост, КАТ да не го припише на несъществуващата "несъобразена скорост".
11
2
 
11
 
! Отговори
Спрете преди 5 години
румънците и турците да минават през България, и ще видите намаляване на черната статистика!
10
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При този неработещ КАТ и пълната липса на контрол по пътищата на България, катастрофите са доста малко благодарение на относително високата култура на българските шофьори и внимателното им шофиране. Не случайно чужденците правят много повече катастрофи в България спрямо броя на шофьорите.
9
3
 
7
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Дали са виновни шофьорите, както си мислят 80-те процента? 80-те процента явно не се сещат, че българските шофьори стриктно спазват правилата и са перфектни шофьори в чужбина, а чужденците, когато шофират в България са най-опасните шофьори и най-много и най-опасно нарушават правилата. Дали това е заради възпитанието, културата, манталитета, обучението, "балканеца" и всички останали дивотии, за които 80-те процента непрекъснато пишат? Как веднъж не се усетиха, че КАТ ги будалка?!
8
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Високата скорост се контролира и се спазва когато се контролира, както и спазването на закона за движение по пътищата като цяло. Ако закона не се спазва, това в над 99% от случаите е поради неработещия КАТ и липсата на контрол на пътя. Баснята за виновните шофьори хваща дикиш само сред онези 80%.