Повече велоалеи, по-малко коли: Копенхаген – зелен оазис

Рита Юстесен има за цел да превърне столицата в удобен град
Обновена: 7 окт 2018 15:17 | 7 окт 2018 13:44, Екип на Investor.bg
23
Повече велоалеи, по-малко коли: Копенхаген – зелен оазис
Снимка: Pixabay

С каяк по каналите, за да си напазарувате хранителните продукти, няколкоминутна разходка до метростанцията или с колело по пешеходната улица, за да се срещнете със съседи - ако искате да живеете в копенхагенския квартал Норт харбър, колата няма да е нещо, което ще ползвате често, пише Лин Тейлър за Ройтерс.

Това поне е целта на архитект Рита Юстесен. От 2007 година тя е натоварена със задачата да превърне някогашното промишлено пристанище на датската столица в чисто нов квартал и да направи така, че 3,5-те милиона квадратни метра жилищна и търговска площ да бъдат финансово и климатично устойчиви.

Това означава колите да са сврени неудобно в централизирани паркинги, за да не се насърчава карането на автомобили. Да има повече велоалеи, каналите и пристаните да са достатъчно чисти, че да може да се плува в тях. А също така да има метростанция с удобни връзки за предвидените 40 000 жители на квартала и 40 000 работещи до 2060 година.

Докато държавите се надпреварват да постигнат амбициозните климатични цели за намаляване на въглеродните емисии, много градове търсят устойчиво градско устройство, за да помогнат на гражданите си да намалят използването на енергия, да подобрят общественото благополучие и свързаност, а също така да се справят с повишаващите се температури и наводненията.

Проектираните пространства, при които се отчитат последиците от климатичните промени, могат да помогнат за промяната в поведението и да направят по-лесен "зеления" живот на хората, според доклад на British Psychological Society.

"Казахме, че ще направим устойчив град по копенхагенски. Това означава, че устойчивият начин на живот трябва да бъде лесен. Това означава кратки разстояния до метрото, магазините и местата за отдих“, казва Юстесен, която е главният архитект на фирмата, собственост на градския съвет, By & Havn.

Желаем да направим наистина привлекателен квартал, където хората искат да живеят и да останат - това за нас е и устойчиво в дългосрочен план, допълни Юстесен, вървейки покрай строежи в Норт харбър, където живеят 1500 души от 2015 година.

Как Копенхаген се превръща в зелен оазис - прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това в България няма никога да стане, как така *** няма се качи на колело не е гъзарско.
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен"Няма квартал Норт Харбър в Копенхаген. Има квартал Nordhavn,"---Ами, нашите (сайтът) нали превеждат от Ройтерс, а там вероятно името на квартала е дадено в английски превод. Нашите не си правят труда да се занимават с география. "Чукча - не читататель, чукча - писатель".P.S. Чувал съм във Венеция англичани да казват "Grand Channal" вместо италианското "Canal Grande", така, че ... 'айде, простено им е. :)
21
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Излъскали се, а отвътре гнили. Северозападнала европа.. взимат от нас за да заселват там щото никой няма да остане там където няма вода и храна.
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дания е дъно на море. Скоро ще карат лодки както и половин европа, както казват всички- планинските страни ще станат по скъпи от швейцария.
19
0
 
0
 
! Отговори
Българин в Дк преди 5 години
Трите звезди в предния коментар са-духливо време.
18
1
 
2
 
! Отговори
Българин в Дк преди 5 години
Това което е в Дания сега като: Инфраструктура, Култура, Поведение, Закони,Манталитет и ред други неща.- скоро няма да го видите никъде на Балканите. Още по малко в София,- даже хич. Не съм краен. Просто не знаете, и не искате да знаете какво е Дания. Знаете че духа вятър,вали 366 дни, и данъците са,оле мале, особено за коли с голям мотор,и те са студена нация. Не знаете друго, че имате права и облаги ако отговаряте на определени условия. Много я плюят, защото искат само да вземат.
17
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
О да ще заличим СО2 емисиите като се върнем в 18 век, много удобно. Проблема с въглеродните емисии днес е в мръсните икономики като Индия и Китай, които генерират половината СО2 емисии в света, а не в ЕС, не България или Дания, не в Копенхаген или София. Този проект е крайност и като всяка друга такава е пример за човешката глупост.
16
0
 
4
 
! Отговори
dsadsada преди 5 години
До До 5Бил съм на толкова места в Дания, че ще ти паднат бутоните от клавиатурата, ако разбереш. Осветени аутобани и червени фенери има в Холандия, в Дания такива няма.Не живея в България.Дания е гадна дупка.След някоя и друга година ще разбереш. И един урок по датски от мен. s на датски се чете s, градовете са Оденсе, Хелсиньор....това не ти е немски.
15
1
 
2
 
! Отговори
До 14 преди 5 години
Аре да кажеш като "капацитет" какво не и е пригодено на София за велосипеди
14
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато се говори за нещо, което е добро някъде по света, незнайно защо онези 80%, смятат, че то ще е добро и за София, без да е налице цялата съвкупност от условия, които го парвтя добро извън Българяи. Е, няма да стане. С велосипедите също е така. София не е пригоден за велосипеди и да се прави живота на хората труден, като се завземат площи за велоалеи от пешеходци и автомобили е проява на популизъм, некадърност и късогледство.
13
4
 
4
 
! Отговори
До 12 преди 5 години
Гъстота на населениетоСофия - около 2500 човека на квадратен километърКопенхаген - около 5900 човека на квадратен километърИ да, София има голяма гъстота на населението като за България. Дали е най-гъсто населения град, не знам. Може и Мелник да е по-гъсто населен. И съм роден в София и винаги в София съм живял - от много десетилетия, въперки че в доста градове по всички континенти съм ходил.
12
2
 
7
 
! Отговори
До 8 преди 5 години
София-малка гъстота на населението ???Ти къде живееш бе юнак?Това е най гъсто населената територия в българия на такава малка площ. Рядко населено е Осло.
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 4Вятърът там компенсира липсата на баири.
10
3
 
7
 
! Отговори
До 5 преди 5 години
Явно си бил в ,,оня квартал" до гарата,със червените фенери,тъмнокожите,,датчани" и азиатските магазинчета.И за тези които живеят Столипиново или Филиповци ,Пловдив и София са дупки. Ако пък и живееш скотски живот на мигрант твоето отношение е ясно.Дания е една от най -уредените държави за живеене,пътуване и туризъм Малка е и осветените аутобани,т.н.,,ТОАЛЕТ" на всеки десетина километра,чистотата са завидни Одензе,Орхус,Хелзингор също са градове примери.
9
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Дания и Холандия велосипеда се кара целогодишно, докато в България само през лятото и то от малко хора, които не изглеждат много наред. Престъпление е да се затруднява движението на хората заради велосипедистите в България.
8
17
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За разлика от Дания, Холандия и други държави, в България само комплексари се качват на велосипеди и карат по едни измислени велоалеи, които не трябва да са велоалеи. Копенхаген е с гъстота на населението около 5800 човека на квадратен километър, т.е. повече от два пъти повече от София. Нормално е в град с голяма гъстота на населението да се набляга на велосипеди, докато в София е обратното - малка гъстота на населението и велосипеда е пречка.
7
0
 
21
 
! Отговори
Кобенхавн преди 5 години
Който е бил в Копенхаге е видял и знае че на тема велосипедно движение.,те са уникални.Велоалеите са абсолютно из целият град ,няма център няма ментър.Когато отидеш за първи път се втрещяваш от синхрона между автомобили и велосипеди/със собственни светофарчета и в най гъстото движение/Никой не си и помисля да ходи или да спира в велоалеите.А пред училища и институти е препълнено от ,,паркирани" и незаключени велосипеди,макар че от както нашего брата стигна до там и....почнаха да ги заключват
6
12
 
6
 
! Отговори
до 4 преди 5 години
Копенхаген е равен като тепсия, климата също е много благоприятен за колело. Зимата температурата рядко пада под "0". Изкачвай февруари месец от хотел Хемус до Кемпийски или от стадиона до телевизионната кула.
5
10
 
0
 
! Отговори
dsadsaa преди 5 години
Копенхаген - страшна дупка... или Кøбенхаун както би казал номер 1. Никога повече....
4
3
 
21
 
! Отговори
sofeto преди 5 години
Българин(О) е ***-комплексар и затова десетилетия още няма да се качи на колело. Можеби помните филма "Селянина с колелото"?