Най-дългият морски мост в света – 55 км, в Китай

Посрещнат е с безразличие: За какво ни е още един мост?
22 окт 2018 20:00, Елка Василева
25
Най-дългият морски мост в света – 55 км, в Китай
Снимка: архив, Reuters

Най-дългият морски мост в света ще бъде открит утре в Китай. Той свързва Хонконг, Макао и южния китайски град Чжухай. На церемонията ще присъстват китайският президент Си Цзинпин, ръководителката на Хонконг Кари Лам и други високопоставени лица, информира ДПА.

55-километровото съоръжение, включващо от шосеен път, мост, изкуствени острови и подводни тунели, е част от амбициозната инициатива на Пекин за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао, две бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години.

Мостът, който първоначално трябваше да бъде открит през 2016 година, ще бъде отворен за обществеността в сряда.

Макар да е инженерен подвиг, чието приключване отне едно десетилетие, мостът е посрещнат с безразличие или с пренебрежение от много жители на Хонконг заради забавянето, надхвърлянето на бюджета и недоверието към него като към поредния символ на желанието на Китай да интегрира града, в който мнозина предпочитат той да остане автономен.

Всичко това е ненужно (...), при условие че имаме морски, въздушен наземен транспорт във всяка посока. За какво ни е още един мост?, пита Клаудиа Мо, продемократичен депутат и един от критиците на моста.

По думите на Мо мостът е един от няколкото мегапроекта, започнати от правителството на Хонконг, с които да се подчертае тясната връзка на града с Китай.

На други жители на Хонконг не им харесва цената, която се повиши до 48 милиарда юана (6,4 милиарда евро). Хонконг ще плати за 8,67 милиарда юана от основния мост и още милиарди за връзки с пътища и гранични пунктове.

Това е огромна цена за мост, който няма да бъде напълно отворен за обществеността. Преминаването му ще изисква специално разрешително в зависимост от частите на моста и повечето ползващи го ще трябва да взимат специален автобус или друг вид транспорт, за да преминат в Макао или Китай.

Хонконгското министерство на транспорта съобщи, че бюджетът за строежа на моста е надхвърлен заради непредвидени проблеми, свързани със строителството в открито море, повишаването на цената на труда и материалите, както и доуточняване на схемите на дизайна и конструкцията.

Инженерът Алберт Лай, който е изразявал по-рано притесненията си за моста в медиите, каза, че много от проблемите е можело да не се появят, ако е имало по-добро планиране и предварително проучване на местата за строителство. Той каза, че политическият натиск да се приключи по-бързо мостът е накарал инженерите да използват по-рискова технология.

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: КитаймостМакаоХонконг
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Руския мост е по-дълъг и по-голям
18
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не се качвам на него ако ще китайско да стане
17
22
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Показали са ни макет, за целите на пропагандата. Реален мост в море не може да се построи, защото няма къде да стъпят колоните му.
16
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Китайците обичат да строят дълги неща.
15
1
 
3
 
! Отговори
Мда преди 5 години
До АнонименТунелът под Ла Манша е завършен през 1994,т.е. преди 24г.Ами после?
14
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Тиквун ВеликиА твоята техноимпексова за колко ремонтира?
13
3
 
19
 
! Отговори
месара преди 5 години
На китайците единствено може да им овлажните бамбуковите пръчки. Спрямо тях нашата бойковина е в средновековието.
12
1
 
8
 
! Отговори
Ха-ха преди 5 години
Имали пари бол-направили!Тия дето нямат и нищо не могат да направят-ще намират кусури.
11
4
 
22
 
! Отговори
Мда преди 5 години
Може и да са се поизхвърлили китайците,ама с времето ще се изплати моста.А критиките ясно откъде идват.Впрочем,нека да погледнем има ли поне един такъв голям проект в Европа,САЩ,Канада,Австралия в последните 20 години????Ами няма,няма и да има повече.
10
7
 
9
 
! Отговори
Кобила върху кон преди 5 години
До Тиквун ВеликиВероятно смяташ, че Дебелата Сланисова ще ремонтира по повече. Съдейки по управлението на Сър.гей Станишев най-вероятно тя (***) няма намерение да ремонтира каквото и да било през целият си живот.
9
4
 
26
 
! Отговори
Тиквун Велики преди 5 години
ТУка 2 км го ремонтират 3 години, значи прец целия живот на Тиквенко не може да се ремонитра целия
8
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
важното е да има мост, а до моста училище, те поне деца си имат
7
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То и на айфеловата кула са казвали че била купчина от винкел.Без майтап проверете.Десетки общественици навремето са твърдяли че била ypод от метал загрозяващ хубавата гледка към красивите сгради.Сега казват че сградите загрозяват основите на Айфеловата кула.Аз винаги съм се възхищавал на каквото и да е техническо съоражение което е предназначено да служи за добро.
6
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Посрещнат е с безразличие: За какво ни е още един мост?"ПОМИЯ, МАНИПУЛАЦИЯ, ПРОПАГАНДА !
5
7
 
5
 
! Отговори
V преди 5 години
Ето затова се повишават цените на имотите в Китай .И там се краде :))) Има течове и там .
4
3
 
28
 
! Отговори
ЦаричинаД преди 5 години
А тук, преди време, откриха най-дълбоката дупка!
3
1
 
5
 
! Отговори
браво преди 5 години
Дано да не спрат водната магистрала за бързи фериботи щото бяха супер атракция!
2
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хонг Конг ще бъде наводнен от мейнланд китайци, затова ги е страх.
1
7
 
21
 
! Отговори
Мао преди 5 години
Следващата стъпка , е един мост до кравария , за да могат китайците и северно-корейците да унищожат краварника и без ядрено оръжие !