Автобусните билети скачат след пускането на тол системата?

Експертът Петър Захариев с коментар пред Bloomberg TV Bulgaria
18 яну 2019 20:50, Екип на Bloomberg
14
Автобусните билети скачат след пускането на тол системата?
Снимка: Pixabay

Три основни фактора водят до свиване на работата и приходите на българските автобусни превозвачи - въвеждането на тол система на таксуване, нелоялната конкуренция от нерегистрирани компании и либерализацията на автобусния транспорт. Това становище на автобусните превозвачи изрази Петър Захариев, Национално сдружение на автобусните превозвачи, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Новата тол система води до едно драстично увеличение на таксите на превозвачите. При автобусните превози това веднага ще се отрази на цените на билетите. Затова превозвачите трябва да бъдат таксувани по винетната система или преференциално - те извършват социална дейност".

Гостът даде в подкрепа на искането примери с превозите за малки населени места, където курсовете транспортират често по 5 - 6 до 10 пътника.

"Тогава тази дейност за превоз на пътници не е търговска, а социална. В други европейски страни превозите в такива ситуации са изцяло дотирани от държавата".

Захариев коментира намаляването на автобусните превозвачи в страната и свиването на параметрите на бизнеса и печалбата му.

"Освен с нелоялната конкуренция на нерегламентирани превозвачи, заетите в бранша ще бъдат подложени на конкуренция от страна на европейски фирми, които според регламент 1 на Европейския съюз (ЕС), могат само с маршрутно разписание и декларация да започнат работа на нашия пазар, без да са ангажирани със спазване на вътрешните норми. Това става възможно с либерализацията на пазара на транспортни услуги, която ЕС изисква от страните  членки"

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Карам кола, която тежи 1.6 тона и изминавам 10000 км годишно, от които половинатаа градско. Един автобус тежи 20 тона и изминава 250-300 хил. километра годишно. Автобуса нанася поне 500-600 пъти повече щета на пътната инфраструктура от мен.Плащам 97лв. винетка, а автобуса ...? На това аз му казвам безплатна закуска.Голям рев! Отмъкват ни безплатната закуска!
13
1
 
5
 
! Отговори
Стамат преди 5 години
Естествено че ще се повишат! Драскачите които се пенявиха тук, че видиш ли камионите да плащат повече, защото така трябвало. Сега ще изреват че им вдигат цените. Ще се вдигне всичко, цената калкулирана от тол системата за тежкотоварните, ще бъде прехвърлена върху цената за превозваната стока.Честито!
12
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ти да видиш! Май всичко това е защото нашите така наречени превозвачи ги е страх от истинска конкуренция! Дай сега да ни защитава държавата! Защо? Няма логичен отговор, само дрън-дрън за социална функция! Ами да си купят нови автобуси, да ги поддържат чисти и да има парно/климатик според сезона, въведете абонаментна услуга и т.н. А пък клиента т.е. пътника нека да има избор между различни превозвачи, пазара сам ще отсее некачествената услуга!
11
5
 
4
 
! Отговори
??? преди 5 години
Кой ли още пътува с влак или автобус?! С кола е много по-евтино, по-бързо и по-удобно.
10
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
България сигурно е единствената държава в цивилизования свят която няма развит железопътен транспорт.ЖП транспорта и инфраструктурата като ниво на технологии е заспала някъде към 19 век. до началото на 20 век.Азиатците са на светлинни години в ЖП транспорта. Особено Япония а и Китай последните 10г.Дори повечето държави в Африка вече имат съвременни ЖП линии и бързи влакове.
9
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз пътувам всеки ден. Пътувам и с влак също. И не само аз, а голяма част от населението. Транспортът в една държава не е само лични автомобили. Ако беше така за никаква трансоортна система и продвижване не може да се говори. Нито за инфраструктура. А е хубаво някой хора да си подават от време на време носовете и извън автомобилите си.
8
13
 
4
 
! Отговори
Само питам преди 5 години
Кой пътува още с автобуси?
7
2
 
17
 
! Отговори
Пътник преди 5 години
Значи е време да пускаме скоростни влакове . Ако скоростта на влака е 100 км/час ,то за 4-5 часа може да сме в София или на морето. Два пъти по-бързо и удобно от автобусите ! И два пъти по-евтино! Купувайте нови влакове! Майната им на автобусите!
6
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ша се отвори работа нс БДЖто
5
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автобусните превози не трябва да плащат а само чуждестранните тирове.. Така е в много бели държави. Например в германия винетки плащат само тировете автомобилите и автобусите по междуградските линии не плащат абсалютно нищо. Но както се знае вие не сте европейска държава а Африканска. Но иначе на книга се водите в Авропата.
4
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичко стана социална дейност по време на 3-тото правителство на Цорисов:1. Автобусните превозвачи извършват социална дейност и искат да не плащат такса2. Златев извършва социална дейност с горивата и иска да закрие целия друг бизнес3. По магистралите летят с безплатни винетки и паркират безплатно в синя зона хиляди "инвалиди" с последни модели БеЕмВе и МерцедесНикога не съм вярвал че ще доживея да видя как изглежда победата на комунизма и марксизма. Е видях...
3
0
 
21
 
! Отговори
Народецът преди 5 години
Всичко скача - само аз падам..
2
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кой ще се тръшка на автобус, като може да се опъне на шезлонг с чъдър за под 3лв, сега на морето
1
2
 
23
 
! Отговори
Сиромашка радост преди 5 години
Ми ще си купим по един малък малолитражен мерцедес-бенц втора употреба и ще движим с него.Сиромашия до шия.По-добре малък мерцедес отколкото голям общ автобус вонящ на чорапи с блокирал климатик и шофьор чалгар.