Някой трябваше да поеме вината за кризата в Boeing

Падна главата на ръководителят на подразделението за граждански самолети
13
Някой трябваше да поеме вината за кризата в Boeing
Снимка: Pixabay

Някой трябваше да поеме вината за последния разрушителен обрат в кризата с модела 737 Max на Boeing и този някой изглежда е ръководителят на подразделението за граждански самолети Кевин Макалистър, пише в коментар за Bloomberg Брук Съдърланд.

Още по темата
Boeing обяви изненадващо във вторник вечерта – по-малко от 24 часа, преди да бъдат публикувани резултатите на компанията за третото тримесечие, че Макалистър е отстранен от поста си.

През 2016 г. той се присъедини към Boeing от General Electric, като пое ръководството на отговорния отдел за проблемите на модела Max, който беше приземен за 7 месеца след две фатални катастрофи. Макалистър ще бъде заменен на поста в Boeing от Стан Дийл, изпълнителният директор на Boeing Global Services.

Промените в ръководството на Boeing се случват на фона на репутационни проблеми за компанията след публикуваните миналата седмица съобщения, които сигнализират за нередности в контролната система на Max години, преди същият софтуер да бъде свързан с инцидентите.

Съобщенията повдигнаха съмнения, че ще бъде трудно за Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) да даде съгласието си за връщането на самолетите от този модел във въздуха преди края на тази година, въпреки че Boeing осъществи напредък при отстраняване на проблемите.

От Boeing дадоха обяснения, които обаче е малко вероятно да ограничат гнева на регулаторите, някои от които вече призоваха за отстраняването на главния изпълнителен директор Денис Мюленбург.

Миналия месец Boeing обяви, че започва организационни промени, като Бордът лиши Мюленбург от председателския пост на 11 октомври.Въпреки това обаче ясно се вижда липсата на ресурси и необходимата информация за правилната оценка на сложния дизайн на Max. Според доклада Boeing е упражнявала „неоправдан натиск“ върху служителите, имащи правомощия от FAA да одобряват промените.

Тази привидна неспособност да се гарантира пълната отчетност и прозрачност остава най-големият проблем на компанията. Докато Boeing не успее да промени това, ще е невъзможно за нея напълно да се дистанцира от тази криза.

Един циничен прочит на промените в ръководството показва, че Макалистър просто е по-лесно заменим от Мюленбург в конкретния момент, тъй като главният изпълнителен директор трябва да свидетелства пред Сената на 29 октомври, ден преди насрочената му поява пред Камарата на представителите на САЩ.Мюленберг вероятно е прекарал часове наред в подготовка за огъня, на който ще бъде подложен, а Boeing просто няма време да го замени с друг.

По отношение на съобщения, които са притеснили регулаторите, от Boeing посочиха, че описанието на системата за стабилизиране при полет MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) като „възмутителна“ е било относно грешка в тестващия полета симулатор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още по темата: Boeingсамолети
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И отделно самата система е недомислена. При изтребителите се ползват много софтуерни решения, които компенсират хардуерни недостатъци, но при изтребителите пилотът винаги може да катапултира при проблем. От Боинг са се опитали да приложат военна система при цивилни пилоти без изобщо да отчетат, че техните пилотски качества са различни и че като им замигат всички лампички в кабината, може да не се сетят веднага, че проблемът е МКАС. А като се сетят е вече късно. Абе много скапана история.
12
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всъщност едно време са падали много повече самолети. Реално сега жертвите са много по-малко и това се дължи именно на компютъризацията и на стандартизацията на протоколите за определени ситуации. Проблемът с Боинг е, че за да сертифицират Макс, са излъгали много жестоко и пилотите не са били подготвени за такава ситуация. Отделно самата система в някакъв момент получава повече контрол и това отново не се съобщава на пилотите. Отделно вероятно има и калпава партида за не-САЩ и ЕС.
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Едновремешните самолети не падаха като круши щото нямаха компютри. Имаше пилоти вместо компютри и всичко беше ок. Компа трябва да работи само когато се включи авто пилота да подържа височината курса и скороста. Когато се изключи авто пилота управлението изцяло трябва да се поеме от капитана а не самолета да си прави каквото му скимне. Неможе самолета да управлява капитана.
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да знаете, че Мах го преименуваха на 737-800, така че като се опитат да ги пуснат да летят си имайте едно наум. Райън еър са поръчали бая от тях, и само чакат да получат разрешение да летят с тях. Тъжното е, колкото повече ровят, толкова повече проблеми изравят и никак не е ясно как ще завърши сагата. На теория след всичките проверки би трябвало да е един от най-безопасните самолети, но честно казано Боинг загубиха много откъм доверие на пътниците.
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Казах на Боинг да купят *** софтуер ако искат безпроблемно да им летят самолетите, ама те не та не. Ето го сега резултата. Хак им е.
8
7
 
2
 
! Отговори
Bad Company преди 4 години
Гафа на Боинг е безспорен. Въпреки това 737 MAX ще бъде най-продавания самолет в света заедно с моделите на Аербъс. И бразилски самолети ще има, и канадски /съвсем не лоши/...........Е, руски няма да има ама това е друга тема.......
7
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При бай тошо боингите не падаха.Дойдоха ГЕРБ на власт и боингите взеха да падат.Ама те *** пак ще гласуват за фандъкова и затова боингите са на това дередже.
6
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
когато правиш всичко само с цел печалба, накрая сам се прецакваш - за пример Боинг и VW. Яко глоби за тия капиталисти, които поставят печалбата пред сигурността и здравето на хората!!! Бойкот и фалит!
5
1
 
7
 
! Отговори
Предложение преди 4 години
Боинг да направят завод в България! Скоро след това никой от проблемите им няма да има значение...
4
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кога най-сетне светът ще разбере, че индийците не стават за нищо!
3
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какво е виновен този, че боинг си правят софтуера в Индия....
2
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Част от бюджетите на тези компании никога няма да бъдат напълно прозрачни защото се занимават и с военни самолети.Никога няма да ви кажат "правим нещо което няма да ви кажем какво е нито какво може нито до къде сме стигнали обаче ще ви кажем колко смятаме да похарчим за него и кой ще ни е клиентът"
1
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За малко повече печелба нанесоха сериозни щети на марката Боинг.