Фолксваген, Мерцедес…. Как старата германска слава залязва

Предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш
7 дек 2019 14:06, Елка Василева
120
Фолксваген, Мерцедес…. Как старата германска слава залязва
Снимка: архив, Reuters

Магистралите, Мерцедес, БМВ, Фолксваген и Ауди: споменаването им кара сърцата на мнозина германци да се изпълват с гордост. Но символите на германската слава и блясък постепенно избледняват.

След като Фолксваген и БМВ обявиха драстични съкращения на персонал, към тях се присъедини и концернът „Даймлер", който произвежда марката Мерцедес. Според автомобилния експерт професор Фердинанд Дуденхьофер предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш. Пред радио „ffn" Дуденхьофер каза, че само в провинция Долна Саксония до 2030 година могат да бъдат закрити 40 000 работни места. По негови сметки от германското автомобилостроене ще отпаднат общо 125 000 души, пише Дойче веле.

Долна Саксония е най-силно засегната

Преструктурирането на бранша ще засегне особено сериозно провинция Долна Саксония, казва Дуденхьофер. Автомобилостроенето е най-важният индустриален сектор и най-големият работодател там. Около 250 000 души са заети пряко или косвено в този бранш. Редом с Фолксваген ще бъдат засегнати също компании като МАН и поддоставчика на части „Континентал".

Нуждата от намаляване на персонала според Дуденхьофер е възникнала поради сегашната американска митническа политика, както и тенденцията за преминаване към производство на електромобили. Електрическите автомобили се нуждаят от значително по-малко части, отколкото колите с двигател с вътрешно горене, затова са необходими и по-малко работници за производството им. Скоростна кутия също не е необходима.

„Оптимизиране на предприятията"

Програмата за намаляване на разходите в концерна „Даймлер" за идните три години ще доведе до съкращаване на повече от 10 000 работни места в цял свят. За да икономиса 1,4 милиарда евро от разходите за заплати, щутгартският концерн смята да не запълва вакантните места, да въведе съкратен работен ден за хората пред пенсия и да предлага обезщетения на онези, които доброволно напускат.

Тези ключови моменти бяха договорени от ръководството и синдикатите. Не всички подробности са окончателно уточнени, но едно е сигурно: предвидено е до края на 2029 г. да няма съкращения на реални работни места. Пред инвеститори в Лондон главният изпълнителен директор Ола Калениус вече обрисува в общи черти плановете за намаляване на разходите.

Гледната точка на „Даймлер“ е,  че броят на служителите (178 000 само в Германия) е твърде голям, което намалявало конкурентоспособността. И точно в настоящия момент „Даймлер“ е длъжен да осигури средствата, нужни за развитието на технологии на бъдещето - електромобилността и безпилотните автомобили.

Нуждата от свежи пари идва в неподходящ момент: Глобалната автомобилна индустрия не е в цветущо здраве, има проблеми с производството и продажбите, концернът трябваше да плати милиардни глоби заради скандала с дизеловите автомобили. Придържането към въведените от Европейския съюз по-строги норми за нивата на въглеродния окис при новите модели също ще струва много пари.

Доставчиците са под натиск

Когато сметките на автомобилопроизводителите излязат криви, част от тях плащат доставчиците. Така на „Бош“ се налага да закрие 500 работни места. При „Континентал“ става въпрос за около 20 000 работни места в цял свят. Компанията заяви, че по този начин отговаря на намаленото автомобилно производство и растящото дигитализиране на работните процеси.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
85
0
 
0
 
! Отговори
Георги преди 4 години
Купувайте имоти по селата драги сънародници. Никъде в Европа няма толкова евтина земя. Задава се световна криза. Като се приберат българите от германия и англия ще изкупят земите и после ще духате супата. В апартамента на софия не могат да се съдят домати и краставици
84
2
 
1
 
! Отговори
Андрешковци преди 4 години
Под окупационния режим на САЩ,Британия и Франция немцийците се превърнаха в български андрешковци - гънат се като върбови клинове и хитреят на дребно,като си снижиха военните разходи,продадоха си лицензите,снижиха драстично качеството и се направиха на ***. Качество може да очаквати от новоизгряващи производители и то до 5-6 години,защото и те след това нахитряват.
83
0
 
6
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
Най после руснаците ще си продават Лада Веста и другите.....
82
1
 
4
 
! Отговори
Пенсионер преди 4 години
Това е бъдещето , колкото и да не ни изнася.И не само в авто производството , а на всякъде. Машини , роботи вече вършат почти всичко и работните места намаляват.Крайно време за нов обществен строй, при който собствениците да са богати, работниците много добре , а безработните да получават някакви пари с които да могат да живеят нормално.Не се ли случи това , загиваме.
81
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 101До икономика е. Ако имаш пари, ще си я сменяш и ти редовно.
80
1
 
11
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Номера не мина.Искаха да накарат хората да сменят кори на 4-5г като храдилници но хората не са готови да инвестират по 20хил евро на петилетка.Занижиха качеството така че на 5-6 г колата да се срути изведнъж и ремонтите да се обезмислят.Нова.ХаХората си казаха като ще е нова шитня по добре някой евтин дръгел
79
6
 
4
 
! Отговори
Конфуции преди 4 години
Бъдещето го има и коли ще има Тесла ЕсРено Зои и тн.Е сега няма всеки да е с кола.Времето на 10 та ръка немски барутниьи с газово и ръката през джама свърши.
78
5
 
13
 
! Отговори
Ала_Бала преди 4 години
Германия ще се оправи, когато американските и британските окупационни войски напусната страната!
77
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Караме 2 мерцедеса в къщи, Е и С класа, трошат се, но резервни части колкото щеш. Не знам оризоварниците как са снабдени с части.
76
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Оставете ги немските стари бангии. Който иска читав автомобил да взима бензинова Тойота.
75
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
за съжаление заради планираните дефекти и слаби елементи в новите коли,германците постепенно губят клиентела по цял свят,не е важно колата да е мощна и комфортна,трябва да е и надеждна,да можеш да разчиташ на нея,след като се подведоха по печалбарството пред надеждността ,ще губят пазари,тяхна им работа,японците ще ги заменят ,там нещата са по-здрави,макар да отстъпват по комфорт и мощ
74
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ангела, отмъщението на Хонекер, е по-вредна от водородна бомба за немското общество. Последствията са по-продължителни и тежки.
73
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така е когато партиите се гушнат в голяма коалиция всичко залязва, също като БКП и БЗНС при соца. Америка е нумбер 1, защото като изберат нов президент, старата управа я изритват на улицата, а и най- много 2 мандата. Меркел 16г....
72
0
 
7
 
! Отговори
бъдеще преди 4 години
Германия менава на ток ето защо прехвърля заводите на югоизток за да ги зактие след отриването им.
71
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Германия, страната на поети и мислители, Гьоте, Шилер, Мартин Лутер...умрели преди стотици години. Бисмарк и Клаузевиц ако могат да видят какво наследство ще остави Меркел. Просто ужас!
70
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Ludoto LencheЕ па докато германците търпАт баба Меркелуша.
69
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мда, всяко начало има и край. Държавната фирма VW залязва като собственичката си.
68
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Старите германски инженери бачкаха и изпипваха нещата. Новите лигльовци мажат и лъжат.
67
3
 
6
 
! Отговори
Ludoto Lenche преди 4 години
...ia ne im berete grijata na nemskite marki ami daite da vidim do koga shte tarpim GERB I Boko ?!! Tova e vajnia vapros .vsichko drugo e prah v ochite !!!
66
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На *** да му изсъхнат ръчичките дано, да развие Паркинско да не може името си да напише ДАНО!!!!!!!