Оценка за поведение в часовете? Да, дори балообразуваща да е!

За това настояват синдикатите като превенция на агресията в училище
Обновена: 19 апр 2017 19:29 | 19 апр 2017 19:25, Венцислава Вельова
22
Оценка за поведение в часовете? Да, дори балообразуваща да е!
Снимка: архив, Булфото

Да бъде въведено оценяване на поведението и дисциплината на учениците като превенция на агресията в училище предлагат синдикатите.

Шумът, невниманието в час на учениците и употребата на физическо насилие помежду им е предизвикателство както за учителите, така и за децата в училище.

Едно от възможните решения на проблема с поведението и агресията е учениците да получават оценка за възпитание, което ще подейства дисциплиниращо, смятат синдикатите.Предложението е оценката по възпитание да бъде балообразуваща, което означава, че тя ще е важна за всеки един ученик, защото ще влезе в дипломата му.

"Тя, всъщност, да е приложима тогава, когато определен ученик избира желано училище и желан университет. Ще бъде решаваща при формирането на по-висок бал. Ще бъде приоритет за всеки един ученик да покаже добро възпитание", обясни Юлиан Петров, председател на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".

Стимулиращият ефект на оценката за възпитание обаче е под въпрос.

"Това би накарало една много малка част от децата, които са дълбоко вътрешно мотивирани, че искат да продължат образованието си, да потискат тези свои импулси, които не се знае къде биха избили", каза пред Нова тв Цвета Брестничка от Асоциация "Родители".

Педагозите също са скептични. "Това, което се случва в междучасията е трудно да бъде оценено и трудно да се включи като компонента", смята Роза Бъчварова.

Самите ученици смятат, че има нужда от мерки, но не намират връзка между възпитанието и агресията.


22
Напиши коментар Коментари
20
0
 
0
 
! Отговори
соня преди 3 дни
след 10-тина години трудно ще се намират учители, най-нископлатеното същество, взема
заплата равна на 1/3 от заплатата на млади съдия и прокурор.Учителите са психически грохнали от труд и поведението на ученика.У нас са те неуважавани, а в Щвейцария са държавни служители.Крайно време да се дадат училищата на концесия и да се плащат такси за учене, учителите сами да си организират работата
19
0
 
1
 
! Отговори
Става преди 5 дни
Ако е балообразуваща, ще има въздействие.
Също и стипендии да могат да бъдат получавани само при най-висока оценка за поведение. Още две-три обвързаности на оценката за поведение с действени последици за ученика, например полагане на обществено полезен труд, и ще видим друго поведение в училищата.
18
0
 
0
 
! Отговори
Отговарям преди 1 седмица
До НИЕ

Това е тълкувание на ученик ***, отгледан от родител наркоман. От този материал безсилни или силни педагози са обречени!!!
17
1
 
4
 
! Отговори
1 преди 1 седмица
Файда от това няма да има, трябва здрава ръка.Лигавия дрисль.о от 8 клас като напсува учителя,същия да има право да му изшие един здрав между ушите(колкото и крайно да е) или да има наказания,от който на синковеца наистина да му стане гадно и следващия път да се замисли.
16
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Какво искаме - в общество в процес на разпад и свободно падане порядките да са наред в училището?
Проблемът е много по-дълбок и лично аз изход не виждам.
15
3
 
4
 
! Отговори
НИЕ преди 1 седмица
Предложението е израз на педагогическо безсилие и полуграмотност,защото във всеки буквар по педагогика пише,че дисциплината не е средство, а резултат от цялостната дейност на училището във взаимодействие с другите фактори на възпитателния процес.
14
2
 
5
 
! Отговори
! преди 1 седмица
Нека да има ОЦЕНКА за ПОВЕДЕНИЕ и възпитание! Трябва да свикват от малки да ОВЛАДЯВАТ първични инстинкти, да не говорят онова , което им дойде ПЪРВО до устата, защотот като пораснат ще станат побойници, псувачи, "ТАРИКАТИ", които срещаме по магистралите( като 7-та "ОХРАНИТЕЛИ"!)
Да се въведе на следващ етап предмет "ГРАЖДАНСКО поведение"- да бъдат интелигентни, загрижени, отговорни, ПОЗИТИВНО настроени.( виждаме негативността-К.Нинова, младият депутат от БСП със"закъснението, защото "убивал" с
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
И във ВУЗ преподавателите бягат и няма и вече студенти преподават на други студенти.
12
4
 
8
 
! Отговори
Незнайко глупави преди 1 седмица
Я някой да обясни следното: Как тъй, по времето на най-големият капитализъм-сега, се допуска инвестицията/ПАРИ-нали те са най-важното/, да е нискоефективна. Имам предвид прословутите около 1500 лева, давани за образованието на 1 ученик за 1 година. Когато някои ученици развалят дисциплината, тези пари се изразходват зле. Губи се време, което е невъзвратимо. Кой печели от лошата дисциплина? Държавата ли, родителите ли, учениците ли, враговете на България ли?
11
2
 
18
 
! Отговори
Лилит преди 1 седмица
Е нали, за да не се допуска осакатяването на всестранно развитата личност, махнаха оценка 1 и намаляването на поведение?
В следствие от това се развиха все странно развити личности...
Не става тая работа, винаги ще има драма при определяне правилноста и целесъобразноста на решението. И пак ще стане като " шестица на село не е като шестица в АЕГ/НЕГ/ФЕГ, друга ЕГ, НГДЕК, СМГ, ТБГ" и така нататък...
10
0
 
24
 
! Отговори
Ава преди 1 седмица
Това е нещо нечувано.Съсипаха работеща система и превърнаха образованието в палячовщина.Няма ли да се намери един здравомислещ,милеещ за децата и училището.
9
0
 
27
 
! Отговори
РОДИТЕЛ преди 1 седмица
Повечето Родители настояват за кардинално решение на този проблем с Агресията .
Не е против законите на ЕС да се въведът още няколко форми на обучение - ТВУ и Училище за Бавноразвиващи . Това го има във Великобритания и САЩ , само че се нарича Лагери за деца с проблеми в общуването .
По време на Соца имаше такава форма на образование .Така като деца си отдъхвахме от побойници или психари след като ги караха с Полиция в други училища .
8
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен

А пък теб са те баламосвали, че си грамотен.
7
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До като разграбваха държавата баламосваха народа с чалга! Е те това е резултатът.
6
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Това трябва да е една от основните оценки. Плюс тест за концентрация, тест за краткосрочна памет, IQ тест и медицински тест.

И пълния *** мога да го науча в кратки срокове да изпълнява задълженията си, ако е мотивиран и има добри показатели на гореспоменатите тестове. Мотивирането си е моя работа, като мениджър.

Ама ***, без концентрация, с IQ 90, който не помни на коя страна се отваря врата, през която е минал преди 10 секунди - какво да го правя? Дори и с отлична диплома?
5
26
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Да бъде въведено и оценяване на поведението и адекватността на т.нар педагози,някои от които са просто даскаля. Като максималната оценка е 100 и тя гарантира получаването на месечното възнаграждение в пълен размер. Всичко надолу, нека представлява процентът от заплатата, който трябва да получат. Помните как ревнаха срещу задължителният психотест, след като се знаят колко са гламави. А статията и позицията в нея,са типично поведение на държавен хрантутник. Дай му да вменява вина.
4
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Върнете ТВУ, стига вече лиготии и тъ пи предложения.
3
2
 
25
 
! Отговори
Неа преди 1 седмица
Кой учител ще си позволи да напише мнение като знае каква разправа го чака ?
2
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
За по-младите - едно време имаше нещо, наречено поведение, което можеше да ти го намалят, а ако съвсем се омажеш - да те изключат от училище.

Ама наказанията бяха странни - не можеш да учиш в университет, няма да те наемат на по-високо квалифицирана работа.

Та това наказание плашеше само умните и амбициозните. Сега няма никой да изплаши, освен ако провинените не ги заковат с вериги на някоя галера без смартфон да глебат по един месец за купа шкембе чорба. И редовен бой 2-3 пъти на ден. Дали?
1
0
 
19
 
! Отговори
(-_-) преди 1 седмица
То и в затвора има такава оценка.. Не би ли било по-продуктивно да се въведе нов предмет + малко по-строги наказания за хайманите?