Пращат и 3-годишните на изпит. Тестват дали се учат нормално

Ще има и консултации за кариерно развитие на децата
11 авг 2017 07:11,
58
Пращат и 3-годишните на изпит. Тестват дали се учат нормално
Снимка: Reuters, архив

Скрининг тестове за риск от възникване на обучителни затруднения ще се правят на децата от 3 години до 3 години и 6 месеца. Това предвижда проект на нова наредба за приобщаващото образование, която бе представена за обществено обсъждане от министър Красимир Вълчев и неговия екип.

Започват обучения на всички учители в детските градини. Те ще прилагат теста, разработен от учени от БАН и експерти, съобразен с възрастта на децата.

"Идеята е, че с целенасочена работа от тази възраст, такива трудности могат да бъдат преодолени", заяви ресорният заместник-министър Деница Сачева, цитирана от "Труд".

Още по темата
Проектът предвижда административната работа на учителите да се намали 10 пъти. Сега, ако в училище има 15 ученици с увреждания, екипът трябва да изготвя годишно около 480 писмени документа. Предложението е те да бъдат сведени до около 45.

С друга промяна ще бъдат осигурени консултации за кариерно развитие на учениците в училищата. За целта педагогическите съветници и психолозите ще им дават въпросници, разработени по проекта на МОН “Система за кариерно ориентиране в училищното образование”. Ще се ползват и ресурсите на портала http://orientirane.mon.bg/. Мария Семерджиева посочи, че до момента над 65 000 деца са преминали кариерно ориентиране. В 42 училища в страната пилотно са създадени кариерни центрове, които насочват учениците към подходящите за тях професии.

“Предвижда се в бъдеще такива центрове да има във всички училища”, заяви съветникът на министъра Мария Семерджиева.

Промени се предвиждат и при отсъствията на учениците. До момента директорите разрешаваха до три по уважителни причини. “С промените това разрешение ще се дава от класния ръководител. Ако ученикът трябва да отсъства до 7 дни по уважителни причини, родителите му трябва да подадат уведомление до директора на училището. Над този период разрешение може да издаде само педагогическият съвет”, подчерта заместник-министър Таня Михайлова.

Училищата ще трябва да организират в извънкласни форми и в часовете на класа уроци и занимания по здравно образование, здравословно хранене, първа долекарска помощ и др. В библиотеките пък ще се провеждат тематични срещи, посветени на български писатели, ще обсъждат теми от гражданското, екологичното и интеркултурното образование.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: училищеизпититестове
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
44
 
! Отговори
Месалина преди 6 години
След задължителната предучилищна, изпити за 3 годишните.. какво следва?! Тест за интелигентност преди бебето да излезе от утробата ли??? Аман! Всичката ни наред, та се чудят каква малоумщина да скалъпят! На 30г. съм и съм ходила на градина по няколко дни седмично, през останалото време ме е гледал дядо ми и това са най-ярките и прекрасни спомени от живота ми, защото никой не е искал от мен друго, освен да съм дете! ...
31
8
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не разбирам защо толкова се бунтувате срещу тази идея, ако детето е с нормално развитие това за него ще е поредната игра, не изпит по висша математика?! Ако има проблеми ще могат да се вземат мерки преди нещата да са съвсем изпуснати.
30
0
 
37
 
! Отговори
До 24 преди 6 години
Деца още нямам, но и не съм толкова стара, за да се е променила особено системата. Без да съм гений, в детската градина осъзнах, че четенето ти носи огромна независимост- не чакаш *** да има време да ти почете, гледаш филм със субтитри и т.н. За днешните деца това е още по- голямо богатство, всички технологии около нас изискват елементарна грамотност. А родителите, колкото и усилия да полагат вкъщи не могат да се преборят с посредствеността в училище.
29
0
 
38
 
! Отговори
До 29 преди 6 години
Точно от 1-ви до 4-ти клас си излизат масово неграмотни, защото не повтарят и учил - не учил - минаваш. После стигаш 11-ти клас и установяват, че трудно говориш български език, камоли да четеш и пишеш /какъвто беше случаят с момчетата, които се чекнеха и правеха неприлични жестове пред портретите на български революционери/. Сега е забранено да оставят малките ученици да повтарят класа независимо, че нищо не знаят и ако детето се изпусне в градината, после ще си минава от клас в клас неграмотно.
28
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да ви кажа под секрет, нищо не може да увреди едно дете повече от насилственото затваряне в ясли и градини.Пък вие си ги тествайте колко "гаснат"Знам какво ще ми кажете, трябва да се работи.Аз просто ви казвам фактите, нищо повече.
27
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Осигурете възможност за нормална детска градина с по-малки групи но групирани по възраст. Без всякакви тестове, скрининги и т.п. Дайте неунизителни заплати и оставете хората да работят без да им се месите системно.
26
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Данните показват, че 1-4 клас България е на някакви предни места, и после рязко пада нивото.Т.е. теорията, че проблемите от 3-годишна възраст са водеща(!) причина за затруднения след това е фалшива.Просто едни хора и фондации ще вземат едни пари.Учителите/Възпитателите при правилна прганизация на работата по дефиниция от образвоанеиот си имат тези умения.Лъжа е, че един квалифициран опитен учител/възпитател се нуждае непременно от скринингите на лица, които не работят в училище.
25
3
 
34
 
! Отговори
Да обясня-последно преди 6 години
Синът ми също беше подложен на подобни тестове за да му определят първоначалното ниво и после всяка година беше тестван за да видят как се развива и как наваксва. Не е чак толкова страшно и дори е полезно да се знае в какво е по-добро едно дете и къде изостава за да се работи в тази посока. И пак казвам, добре е да се открие навреме. Така че 3 г. и половина са си точно подходящата възраст. Тестовете се променят с напредване на възрастта. Ако детето няма проблеми-още по-добре. Идеята е добра.
24
2
 
34
 
! Отговори
Да обясня-продължени преди 6 години
Не всички родители и не само *** обръщат внимание на тези неща, не предприемат нищо в по-ранна възраст да се оправи този проблем и в резултата на това детето изостава и или наваксва много по-трудно, или изобщо не наваксва. По тези проблеми трябва да се работи още в градинска възраст за да може после детето да тръгне подготвено на училище, иначе ще му е много трудно и стресово. А не, когато стане чак в 5-ти клас да видят, че има проблем и тепърва да му търсят ресурсен учител, както видях аз.
23
0
 
40
 
! Отговори
Да обясня преди 6 години
Синът ми на 6 г. има разстройство на експресивната реч, не говореше изобщо до 3 г., а след това само по няколко думи. Задействахме се сами да му намерим логопед, а по-късно и ресурсен учител. Благодарение на това сега той бърбори като картечница, макар че все още изостава от връстниците си. Ако бяхме някакви безхаберници, които не обръщат внимание на детето, каквито има много щяхме да го изпуснем и никой нямаше да ни обърне внимание. Хубаво е да се откриват такива проблеми навреме и да се работи
22
0
 
35
 
! Отговори
Програмист преди 6 години
"При положение, че проговорих едва на 4 годишна възраст"Ти си бил със специални потребности. На 4 някой от нас вече разпознават азбуката и сричат сами.
21
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Сегашната система е много зле- доста будни и умни деца от най- ранна възраст се оставят да затъпяват"Системата ли е зле или родителите са зле? Я пак помисли твоето дете от къде е научило повече - от детската градина или от затъпяващите филмчета и андроидски игри с които го зомбирате вкъщи?
20
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"А странно, едно време тръгвахме 6/7 годишни на училище и се справяхме много по-добре от сегашните деца. Защо ли....."Защото родителите ни също участваха в образованието. А сега им давате по един смартфон да си играят игрички и да не ви закачат.
19
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сегашната система е много зле- доста будни и умни деца от най- ранна възраст се оставят да затъпяват, или се научават да четат и пишат преди първи клас, и после в училище им е скучно, или родителите умишлено забавят обучението им, за да се изравнят с връстниците си. По това трябва да се работи, децата с проблеми ще си ги имат и на 3, и на 7 години.
18
1
 
37
 
! Отговори
Shark преди 6 години
Това могат да го измислят само едни ***-л-УУмни чиновници, назначени с връзки и протекции и нямащи никакво отношение, познания и полезни идеи за развитие на образованието. А тях кой ще тества за грамотност??!! 99% от тях са с дипломи, получени по милост, с ходатайства пред преподавателите и др. подобни низости. Ама няма кой да ги тества тях, защото и министъра е такъв, и мин. председателя също.
17
1
 
47
 
! Отговори
Възмутен преди 6 години
Побъркахте децата бре!!! А кой ще тества тези които измислят тези глупости?!?! Ние вместо да улесним процеса на учене, вместо да го направим достъпен и желан, се чудим, как да затрудним повече децата, как да ги накараме да се чувстват малко можещи и да изграждаме бариери в техните съзнания! Защо продължавате да отказвате децата от тяхното в родено любопитство и любознание??!!?? Какви са тези експерименти, колко може да затъпите една нация?!?!?
16
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тежки"обучителни" затруднения са имали авторите на идеята и не само на тази.Сега се опитват да трансформират всички нормални по свой образ и подобие...
15
0
 
33
 
! Отговори
водач на МПС преди 6 години
При положение, че проговорих едва на 4 годишна възраст, страшно ми е интересно как бих се вписал в настоящата система.Ако бях дете. Спомням си излъчването на едно филмче по телевизията тогава - Джое и Фюри. Фюри беше кончето, а Джое - момчето.
14
8
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Повечето училища и градини трябва да станат частни.
13
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И ако не се учи добре ко прайм? Ще го бухме с лекарства за АДХД ли?