Български език и математика - проблем за много ученици

Диян Стаматов: Промените трябва да ограмотят децата
16 сеп 2019 22:38, Анисия Иванова
18

Новата учебна година беше тържествено открита в 2400 училища в страната. Първият звънец удари за близо 700 хил. ученици, от които 60 хил. са първокласници. Около 12 000 от тях са в София.

"Сред най-съществените промени през учебната 2019/2020 година са новите учебни програми за учениците в четвърти и десети клас, както и по-голямата свобода и гъвкавост на учителите при преподаване", отбеляза в студиото на "Денят ON AIR" директорът на 119-о училище в София "Акад. Михаил Арнаудов" Диян Стаматов.

И през новата година работата по издирване на отпаднали ученици продължава. За 25 хил. деца, които не са били открити на адресите им, както и за още 19 хил. подрастващи, чиито родители откровено са отказали да ги пуснат на училище.

Най-много промени ще има за десетокласниците, които ще учат по нови програми и в края на учебната година ще завършат първи гимназиален етап, след който могат да приключат образованието си. Заради това за първи път те ще имат задължително национално външно оценяване по български език и литература (на 9 юни) и математика (на 11 юни). По желание ще има тестове по чужд език и информационни технологии, за които при определени резултати учениците ще получават сертификати.

"Повече промени ще има за учениците в четвърти клас. Матурите ще бъдат само по български език и литература (на 27 май) и по математика (на 29 май), но не и по "Човек и природа" и "Човек и общество", както досега", допълни още Стаматов.

За първи път учебната година за четвъртокласниците ще е до 16 юни. Пред Bulgaria ON AIR директорът на 119-о училище отбеляза, че реформите всъщност целят да ограмотят малко повече българските ученици.

"Без съмнение българският език за много от тях е проблем. Математиката също. Затова и изпитите по тези предмети са важни и задължителни",  подчерта Диян Стаматов.

През новата учебна година се очаква учителите да имат възможност за по-голяма гъвкавост при преподаването, тъй като им се дава право да разместват темите в учебната програма и да отделят повече време на някоя от тях, ако преценят, че има необходимост. Причината е, че отпадат част от изискванията за годишното разпределение на темите в учебната програма, което преподавателите правят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
2
 
! Отговори
икономист преди 4 години
Ако всички деца по мое време бяха задължени да се явяват на изпит и по двата предмета, сигурно средните резултати щяха да са също толкова трагични. Но чак пък 80% от децата въобще да не пипнат текстовите задачи, това вече е озадачаващо, и говори доста зле за нивото на децата. По наше време, може би само 40% от децата, не биха решавали тези задачи, най-много 50%
12
2
 
3
 
! Отговори
икономист преди 4 години
До Анонимен 11И при нас имаше проблеми, но не сме били чак толкова зле, колкото завършилете през последните 15 години. Жалко, че наистина не може да се направи адекватно сравнение между различните поколония. Проблемът идва от това, че постоянно се променян правилата на играта. Едно време имаше национален изпит-тест, сега има национално външно оценяване, Бог знае още какво ще измислят. Преди можеше да си избереш по кой от двата учебни предмета да се явиш на изпит - БЕЛ или математика.
11
0
 
8
 
! Отговори
До Анонимен 8 преди 4 години
"Какво НЕ научих в училище, въпреки 5.88 успех?- Как да изхраня семейство от четерима!"Ми как да го изхраниш? Мислиш, че този успех е показател за грамотност? Виж си сам какво и как си написал. Джокер - пише се "четирима". Как имаш 5.88 - не знам. Така е в България. Пишат се високи оценки на хора, които не заслужават и после - ама защо не знаят ученицикте. Ми няма да знаят, като не ги и оценяват адекватно. Не ги оставят по изпити, преминават успешно и висше завършват дори пълни неграмотници.
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всъщност проблем за учениците са всички учебни предмети, просто по тези се провеждат НВО и си личи дупката. Останалите предмети също се препжодават на ниско ниво, съдържат средновековна и безсмислена информация, която, в нашето образование, се целИ да се наизусти и възпроизведе - средновековна метода на обучение. В главите на човек така дълготрайно нищо не остава. И предходните поколения, към които съм и аз, не са по-умни и не са повече научили, не се лъжете, че е различно.
9
3
 
3
 
! Отговори
aaa преди 4 години
Ами улеснете децата-премахнете тези две дисциплини.И без-друго навсякъде се говори, че училището трябва да е забавно,а не да стесира децата.Оставете ги да се забавляват с телефоните си!
8
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стаматов и Александров да не са ви зачислени на щат? Други директори няма ли в тая държава?
7
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
така е чуждите езици не са лесни
6
2
 
5
 
! Отговори
V преди 4 години
,,Проблем ,, за психопатите са тия проблеми. Оценките трябва да са в труда. Защото живеем в свят в който са важни труда и резултатите ,а не оценките и кетапите ;) СВЕТА НЯМА ДА СЕ ПРОМЕНИ СПЕЦИАЛНО ЗАРАДИ ТОЗИ ДЕ.ГЕНЕРАТ. Този натрапва дегенеративната си ,,ценностна система ,, на малки деца. Учи да не работиш по държавните хранилки и някой е длъжен с труда си да ти плати вишото от по 60 - 100 000 лв. закара България на дъното на всички класации .Този е де.генерат с власт .
5
1
 
9
 
! Отговори
до 6 преди 4 години
Язък.Ако грамотността и манипулирането са свързани,то в България никога не е имало като цяло грамотно поколение след 1944г
4
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ТитоГрамотните поколения, преди това, бяха много трудни за манипулация, нали?
3
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До бгТова е най-*** нещо, което прочетох този месец, а оня ден четох tweet-овете на Тръмп.
2
0
 
19
 
! Отговори
Тито преди 4 години
Министърът да обясни държавната политика, насочена към умишлени съсипване на образованието. Девизът е "Неграмотни с дипломи". Неграмотните са лесни за управление.
1
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да! математиката е трудна за повечето хора. Български език? Моля? Не за карам, ученицете да помнят писанията на световно неизвестни писатели и да развиват теми, есата, които не са есета, а колекция от неща, които трябва да помниш и да напшеш в точно определен ред, защото недай си, някой да изрази оригинална мисъл!Защо не са толкова важни биологията, фзиката, химията, философията и информатиката? Сещате се, нали? Неща, който всъщност може да ми помогнат, да реша някалв проблем!