Таксиджиите подкрепиха максималната възраст за колите

Гласените промени противопоставиха организациите в бранша
Обновена: 15 апр 2014 21:49 | 15 апр 2014 21:47, Екип на Dnes.bg
34
Таксиджиите подкрепиха максималната възраст за колите
Снимка: архив Булфото

Представители на таксиметровия бранш подкрепиха предложението на "Коалиция за България" да се увеличи максималната възраст на таксиметровите коли от 10 на 15 години. Това стана ясно на пресконференция днес, дадена от таксиметрови организации. Сега Законът за автомобилните превози гласи, че едно такси може да се ползва, докато стане на 10 години.

Не е справедливо да отпаднат от движение коли, които са на над 10 години, но за сметка на това са в изрядно състояние и предлагат качествено обслужване на пътниците, заяви Яне Янков, председател на Федерацията на таксиметровите водачи в България.

Според него един автомобил на по-малко години може да има повече дефекти и да не отговаря изобщо на критериите за добро обслужване. Той се позова и на факта, че заплатите в България са най-ниски в Европейския съюз и покупателната способност на българина е много по-малка. Затова по думите му таксиметровите шофьори не могат да си позволят да сменят колите през няколко години, още повече ако наистина функционират правилно.

Освен това таксиметровите шофьори едва смогват да изплатят своите автомобили за тези 10 години, каза софийският превозвач Антон Тодоров. Той подчерта, че таксиметровите тарифи в София са ниски и поради тази причина доходите са малко, а в малките провинциални градчета положението е още по-лошо. Ето защо изплащането на един автомобил се оказва не чак толкова лесна задача.

Същевременно организаторите на пресконференцията подчертаха, че държат на безопасността и комфорта на таксиметровата кола, както и в нея да бъде поддържана изрядна хигиена.

От Националния съюз на превозвачите пък вчера се обявиха против повишаването на максималната възраст на такситата до 15 години. Те настояха, че завишаването на допустимата максимална възраст на такситата с пет години ще доведе до влошаване на качеството на услугата, защото тя ще се предлага от амортизирани автомобили.

Другата главна тема на пресконференцията днес беше искането да се установи максимална и минимална цена на тарифите, тъй като недобросъвестни водачи слагат твърде ниски цени и след това чрез измама „надуват“ крайната сметка. Това е некоректно както към потребителите, така и към другите фирми, които остават без клиенти, отбелязаха превозвачите.

Представител на таксиметровите шофьори в Пловдив отбеляза, че там някои фирми слагат минимална цена от 0,45 лв. на км, а след това с помощта на специално устройство „напомпват“ цените. По този начин клиентът остава излъган, че ще плати по-малко, а се получава точно обратното. Той спомена също, че са заловени много апарати близнаци и триещи апарати, които са абсолютно незаконни.

Пресконференцията беше организирана от Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи, Асоциацията на таксиметровите синдикати в България и други. Сред участниците бяха и Асоциация за защита на превозвачите и и водачите в България, Сдружението на таксиметровите водачи и превозвачи – Пазарджик, Независимият транспортен синдикат „Авто 94“ и Националната федерация на таксиметровите водачи в България.

Още от "Икономика и политика" четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
2
 
! Отговори
3 преди 10 години
До УМЕНБъркаш 85% са ,а 60% са с купени книжки или без такива .......
27
0
 
8
 
! Отговори
УМЕН преди 10 години
60% от таксиджиите са *** А 90% от тях не могат да четат и пишат,ИЗВОДИТЕ си ги направете сами.Жалко за свестните хора които карат такси.
26
2
 
9
 
! Отговори
Терикати преди 10 години
Големи тарикати са тези бакшиши дигнаха безбожно цените с оправданието, че трябва да вземат чисто нови автомобили на лизинг и трябва да изплащат лизинга си, а сега като приемат този закон и се обзаведат масово с таратайки за по 3000лв както беше едно време ще свалят ли обратно цените :D
25
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ето как ХУНТАТА мачка дребния и среден бизнес и прави точно това, в което обвиняваше лъжливо ГЕРБ. Значи аз сега, ако имам таксиметрова компания и съм инвестирал в нови коли, за да ми е конкурентна и добра фирмата, за да се чувстват клиентите ми европейци, сега вече ще хапна дървото и ще фалирам, защото всеки *** и пульо ще си изкара старата трошка и ще сложи една табела отгоре да ме конкурира. Така действа ХУНТАТА - винаги в услуга на маргиналите и скотовете
24
0
 
12
 
! Отговори
партиен член преди 10 години
В Европа има и по стари таксита но не им личи.При нас колата става на 8 г. и шофьорите спират да инвестират в нея защото след още 2 трябва да я спрът.Никъде няма възрастово ограничение за такси.автобус.камион.Но има стриктен контрол.Другото са празни приказки.Дали в Германия такси ще мине преглед със скъсана седалка или счупен стоп?
23
0
 
2
 
! Отговори
до xxl преди 10 години
Ти като го *** да не умря *** разпоретино селска
22
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Това ли е най-важното за страната ни в момента дами и господа министри ?!?
21
2
 
1
 
! Отговори
БАКШИШ преди 10 години
А аз искам панталеев да ми го ПАМПУРКА ПАК
20
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Моята кола е на 15 години и, въпреки че на вид е перфектна, от две-три години си мърморя, че е за моргата. А си я карам доста внимателно. Не ми се мисли какво става с такси след 10 години каране.
19
1
 
4
 
! Отговори
Пловдив преди 10 години
метан и лизинг на автомобил са огромни.Съжалявам за дългия пост,но исках да променя не повече от 10 човека с негативно отношение към "бакшишите".Успешен ден.
18
3
 
6
 
! Отговори
Пловдив преди 10 години
и го намирате за нормално,а на нова година си плащате точно.Имам чувството,че возим най-репресираните клиенти на света.Ако вашия баща или самия вие сте на 50 години и работи в частна фирма и тя фалира или бъде уволнен къде ще го вземат?Така може да си обясните и напредналата възраст на таксиметровите шофьори.Черни овце има навсякъде,във вашата работа всички хора си вършат работата съвестно и наравно с вас?Парите,коите се хвърлят по една кола-амортизация,поддръжка,такси около 1000лв годишно,ДЗЛ..
17
4
 
15
 
! Отговори
Пловдив преди 10 години
Аз съм на 30г с висше и две магистратури,работя като втора работа таксиметров шофьор.Колата ми е на 8 г изрядна,мирише приятно и пак се намират клиенти недоволни от силата на миризмата,няма какво да говорим българинът е откривател на минусите в гора от плюсове и да се изопъчават нещата до безкрай.24,1,2,3 часа 4 човека от кръчма до бар сметката им е 1,70-2 лева.За какви претенции говорим?На 8 март розичката е купувате на 200-300% и го намирате за нормално....
16
3
 
9
 
! Отговори
Шишо-бакшишо преди 10 години
А ще видим ли в тези 15 годишни таралясници усмихнати, вежливи, непушещи, изкъпани и образовани шофьори, облечени с костюм, риза и вратовръзка, които сами ти товарят и разтоварват багажа? Преди години във Финландия като изпращах едни мацки с такси към ЖП-гарата шофьорът на таксито (усмихнат, вежлив, избръснат и костюмиран) ми се скара, че аз товаря куфарите в колата, защото това било негово задължение. А тукашните ***, извинете, бакшиши пускат апарата още преди да си седнал в колата....
15
1
 
6
 
! Отговори
до 16 преди 10 години
АМА кисело ли е гроздето бе *** селски
14
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
гадни бакшиши, да ги забранят. Маршрутките - също. Да вземат да доразвият метрото ще е най-добре, отколкото да се занимават с тия ***. В центъра няма къде да паркираш от бакшишите нещастни!!!
13
4
 
6
 
! Отговори
Панталеев преди 10 години
Искам да ме возят в коли до 5 години,максимум на 0,45 ст. на километър и някоя РУСА да ми го ПАМПУРКА в движение
12
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Дори сега повече от половината таксита са пълни трошляци! Говорим за лизингови автомобили на по 5-6 години максимум!
11
14
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Това е НЕНОРМАЛНО. Как може с 15 годишни коли да се извършват таксиметрови услуги? Това е несериозно! Ами след 15 години една кола по улиците на България е ОПАСНА! Какви са тези *** в парламента?
10
5
 
5
 
! Отговори
ля ля преди 10 години
edna napred dve nazad
9
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Не всички таксиджии са п?ерас%, роми от Бг произход и мъжки крви... Вчера един дори се опита да ми върне ресто, а преди година случих на друг, който дори се оказа, че не живее на една улица с мене. Щото като ги питам знаят ли ми адреса всичките там живеят. Пеевски не държи само "Lafka" познайте кой залага на червено. Догодина да дигнат тавана на 20 години, да отпадне годишния тех. преглед за таксита, ограничението за скорост и проверката за алкохол на водачите на таксите- естествен подбор бате