Каква е ролята на програмите за придобивки за служителите за бизнес резултатите?

Как животозастрахователните програми ще помогнат за увеличаване на мотивацията
Обновена: 20 май 2014 16:10 | 10 май 2014 09:38, Екип на Dnes.bg
Каква е ролята на програмите за придобивки за служителите за бизнес резултатите?
Ивайло Пеев – Директор Корпоративни Решения MetLife България

Как животозастрахователните програми за придобивки за служителите ще помогнат за увеличаване на мотивацията на работното място и цялостните резултати на бизнеса Ви?

За да намерим отговор на този въпрос, първо трябва да отговорим на следните въпроси: Какво отличава успешната компания от компанията лидер? Какво дава тласък на резултатите на една компания? Какво е характерно за лидерите на пазара?

Отговорът на тези въпроси е един – човешкият капитал. Неуморимите таланти в компанията, които са готови да надскочат границата на своите възможности, да приемат всяка трудност като предизвикателство, способни да мислят извън рамки и ограничения.

Така че следващият логичен въпрос е: какво мотивира тези хора, какво ги прави толкова отдадени на компанията и поддържа тяхното ниво на постоянство и енергия?

Може би е заплатата, която получават, или добра бонусна схема? Приятната работна среда и добри колеги?

Ще бъдете изненадани да откриете, че всичко споменато до тук (заплата, бонуси и т.н.) определено има огромно значение, но когато говорим за мотивация тези ползи се нареждат на 3-то и 4-то място по-важност за талантите на различни компании. Глобално проучване на тенденциите на програмите за придобивки за служителите (7-мо годишно издание)* показва, че над 85% от интервюираните таланти нареждат на 1-во и 2-ро място като основен фактор за мотивация грижата на компанията за тях и техните семейства и програмите за допълнителни придобивки.

Разбира се, съществуват различни мнения по този въпрос, но това е корпоративната реалност, която всеки бизнес среща. Днес мотивирането и задържането на качествени кадри е основно предизвикателство за всяка компания. Естествено, че бонусите и заплатата имат огромно значение за привличането и задържането на даден служител в компанията, но в дългосрочен план те не са достатъчни. Поради тази причина всяка успешна компания не може дори да си помисли да изключи програмите за придобивки от своята политика.

Интегрирането на животозастрахователни програми за допълнителни придобивки демонстрира грижа към служителите и техните любими хора. Това е нещото, което прави компанията специална за всеки служител работещ в нея. Хората, бидейки социални индивиди, ценят грижата и персоналното отношение на компанията към тях повече от заплата и бонуси. Защото заплата е сумата X, която получавам за моя 8-часов работен ден. Бонусът е сумата Y, която получавам за това, че си върша добре работата. Те не са допълнителни придобивки за мен, а задължителна страна в договора ми с компанията. Това е стандартът. Всичко, което мога да получа извън този стандарт, не е задължително, не е част от моя договор, съответно е допълнителна придобивка. И това прави разликата за мен.

Разбира се тук трябва да отговорим на въпроса - Достатъчно атрактивна ли е тази придобивка? Не всяка придобивка е добър избор и не всяка носи желаните резултати.

Активирането на смислена, организирана, отговаряща на индивидуалните нужди на компанията животозастрахователна програма е това, което осигурява приемливи нива на атрактивност от всеки служител.

Тези програми са създадени да докоснат най-съкровените нужди на всеки един човек: любовта към семейството и личната отговорност за тяхното бъдеще. Поради тази причина те са най-мощният инструмент, създаван някога в услуга на бизнеса, инструмент базиран на чувствата на хората.

Чрез въвеждането на подобни програми се създава устойчива работна среда в унисон с ценностите на компанията, като същевременно с това се подсигурява спокойствието на служителите по отношение на защитата на техните семейства в случай на непредвидени обстоятелства.

В допълнение към това, програмите за придобивки за служителите демонстрират персоналната загриженост на компанията към всеки един служител по начин, който значително се различава от осигуряването на заплатата или бонуса. Това спомага за повишаване на мотивацията, лоялността и продуктивността на служителите.

И като краен резултат от прилагането на подобни програми може да бъде отчетено повишаването на цялостните бизнес показатели на компанията. В крайна сметка тези програми представляват едно обещание – обещание за грижа, за помощ в момент на нужда. И като всяко друго спазено обещание, те работят за повишаване имиджа на компанията и нейната продуктивност, не за ден или месец, а за години напред.

Комбинирането на такива програми с уникално следпродажбено обслужване гарантира, че обещанието, което носят, ще бъде изпълнено. Защото с подписването на договора работата не приключва – напротив това е само началото. Това означава, че следпродажбеното обслужване е не по-малко важно от правилния дизайн на самата програма.

Програмите за придобивки за служители имат над 100-годишно присъствие в световен мащаб. През годините те са си спечелили незаменимо място сред множество компании по света. В последните 15 години подобни програми се въвеждат успешно и в България, въпреки че нивото им на възприемане и прилагане е много под задоволителното.

Сега е наш ред да започнем да мислим по-мащабно, за да можем да израстваме не само като бизнес показатели, но и като предпочитани работодатели.

*MetLife‘s Study of Employee Benefits Trends (7th annual edition 2013)

За допълнителни въпроси и коментари по темата пишете на: Мариян Йорданов

Посетете и сайта на MetLife.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още от
Спонсорирано съдържание