Липсата на мобилни камери води до повече жертви на пътя

Броят на фаталните инциденти за тази година драстично се увеличава
Обновена: 28 юли 2014 15:06 | 28 юли 2014 14:56, Красимир Ангелов
106
Липсата на мобилни камери води до повече жертви на пътя
Снимка: Булфото, архив

Липсата на мобилни камери по пътищата у нас е една от причините за увеличаването на загиналите при катастрофи от началото на годината, обяви пред „Дарик радио“ експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

Той отчете, че в последните 4-5 години е регистрирано драстично намаления на броя на загиналите по пътищата, но от началото на настоящата има сериозно увеличение на фаталните случаи. Така например само в последните 3 дни от изминалата седмица – от петък до неделя, при катастрофи загинаха 14 души.

"Поради слабото използване на камери по пътищата на страната за първи път от няколко години броят на жертвите вследствие на автомобилни катастрофи драстично се е увеличил“, посочи Стратиев. По думите му мобилните камери на пътя трябва отново да влязат в действие, защото по този начин се подобрява културата на шофиране на водачите.

Още по темата
"Излизаха депутати, които казваха, че мобилните камери са незаконни, тъй като имаше едно решение на ВАС, което ограничи твърде много тяхната ефективност. Една камера, когато е в автоматичен режим, установява много нарушения“, добави Стратиев.

"Откъм техническите средства сме страшно изостанали", отчете експертът по пътна безопасност и изрази мнение, че ако има повече такива, ще има и по-малко жертви на пътищата.

Тези камери ще освободят полицейски състав, който може да влезе към малките населени места и второкласните пътища, посочи Стратиев.

Според данни от последните няколко години близо 50% от катастрофите стават заради превишена скорост, около 10-11 процента - заради неправоспосбни водачи, около 15% -  заради неправилно изпреварване, и около 5% са загиналите заради употреба на алкохол на водачите.

"Напоследък се предприемат мерки за увеличаване на наказанията на хората, които са предизвикали нарушения на пътя. Тези мерки за едно нарушение трябва да са по-сериозни и задължително този, който е извършил нарушение, трябва да си изтърпи наказанието. Към момента едва половината от нарушителите изтърпяват наказанието си по една или друга причина, т.е. те не усещат превенцията на закона", посочи Алекси Стратиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
89
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Камерите трябва да са в главите на шофьорите! Нямам думи с които да опиша хулиганщината по пътищата!
88
5
 
3
 
! Отговори
aaa преди 9 години
Крайно време е да се въведат за всяка кола задължителни видеорегистратори и всеки шофьор, който констатира нередност да предаде записа в КАТ. И глоби, глоби, наказания, отнемане на шоф. книжки.
87
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
камерите нямат отношение към инцидентите на пътя. Причините са 2: неспазване на правилата и нужната дистанция и практически излишните КАТ-аджии, които не си вършат работата. Те и сега могат да ползват моб.камери, но трябва да те гонят и пак могат да те глобят. Но "чичко катаджия" не иска да работи. На него му дай да виси някъде край пътя и да прави къде-къде по-опасното да излиза на пътя и да размахва палката. КАТ-аджиите към РПУ-тата.
86
2
 
1
 
! Отговори
р преди 9 години
добра идея...някой да знае нещо за поръчани 10 20хил бройки от фирмата на някой депутат. уф вярно ще се чуе като стане задължително:)))))))))
85
5
 
13
 
! Отговори
аяо преди 9 години
- Хърватска от 2009 г. дневните светлини са отменени.- В Австрия са отменени от 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% след въвеждането им.- В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочили с 5.7%.- В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключава, че светлините нямат статистически значима полза.- Във Финландия, където първи въвеждат запалените светлини през 1972 г., статистически безспорно е само, че са намалели инцидентите с лосове и елени.Но запалените светлини не са просто безсмислени. Те са и опасни. Привличайки вниманието на водача,
84
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Защо в чужбина българина се съобразява и си спазва правилника?Ами защото глобите са солени и по-важното-ПОЛИЦАИТЕ ТАМ ДОРИ НЕ СИ ПОМИСЛЯТ ДА ТЕ ПИТАТ'' КАКВО ПРАВИМ СЕГА''?!Опиташ ли да го корумпираш изгорял си!Веднага си в затвора!Съдиите също не са корумпирани.Вървят си по закона и отиваш на топло веднага!
83
1
 
9
 
! Отговори
Някой преди 9 години
До АнонименНе е само до акъл. Бил съм в няколко държави и там си спазваха правилата просто, защото нямаха избор и глобите бяха жестоки. Американците например (и там съм бил), не бих казал, че са по умни, амааа.... си спазват законите (повечето де). А тука така е направено всичко, че сгазил 100 човека на спирка някакъв ПИЯН *** и какво беше 10 години..... Това ако беше в нормална държава щяха да са му еб*ли майката от всякъде и другите щяха да си помислят......
82
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До НякойТака е,но нямаш ли акъл и с москвич и жигулатор пак на празен път ще се пребиеш!Проблема не е в това колко са колите и какви са,а във обучението на водачите и съобразяването им един с друг.Отвратително е в двупосочен път да те изпревари някой с мощна кола в колоната и да ти набие спирачки.Той има системи и електроника за спирачките и изобщо не се съобразява,че ти нямаш и спирачния ти път е мнооооооого по-дълъг!Иначе мноооого коли има в Китай а не тук.5 околовръстни има в Пекин! 5 не 1!
81
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Нещо просто трябва: има ли нарушение, да има и санкция - винаги. При това размера на санкциите трябва да се НАМАЛИ, а не да се увеличи, както без да мислят пишат някои мазохисти. Другото е важно - винаги да има санкция, т.е. по-добре 1 милион санкции по 10 лева, отколкото 10 санкции по 100 лева. Размерът на паричната санкция трябва да е съобразен с българските доходи или поне с доходите на санкционирания.
80
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ПРАКТИКА Е ВЪВ БЪЛГАРИЯ ,ОТ ВСИЧКИ ОГРАНИЧЕНИЯ ДЪРЖАВАТА ДА ПРАВИ КИНТИ,ИМА ЛИ ОГРАНИЧЕНИЯ ,ИМА И РЪШВЕТИ,КАМЕРИТЕ СА СКРИТИ,ТАКА ЧЕ ДА МИНЕШ И ДА НЕ ГИ ВИДИШ,ДА МОЙ ДА ТА НАБАЛБУКАТ СЪС АКТ,ВСИЧКО ГО ПРАВЯТ ДА СЪБИРАТ ПАРИ,УЖ ЗА НАРОДА БИЛО,ОТНЕМНЕ НА КНИЖКИ И ТЪРКАНЕ НА НАРОВЕТЕ ,НЕ ГЛОБИ
79
2
 
4
 
! Отговори
Някой преди 9 години
До АнонименДедоти като е карал е имало примерно 1000 коли сега има 70 000 (цифрите са за мащаб просто). Само в София са над 1.5 млн. регистрираните. Като махнеш тези в не движение, пак са мнооооооогоооо. Преди в цяла България не е имало толкова....... А и повечето коли са били еднакви, я лади, я москвичи.......... Сега до поршето на магистрата голф 2-ка (примерно) за разликата да говорим ли?!
78
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тези уреди в колата са останали от морзов предавател.
77
5
 
3
 
! Отговори
Конса преди 9 години
Причините са много и само с едни камери прогресът няма да е осезаем.Стационарни камери,поне двойно увеличение на глобите и на периода на присъдите при виновно участие в ПТП,задължително кормуване на полигон при вземане на книжка и задължително обучение за техническите характеристики на автомобилите както и тяхното представяне при лоши атмосферни условия.Кормуване само с правоспособен придружител при първите 6 месеца след получаване на книжка.Има и още,ама първо това,пък после другото.
76
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Дедо ми все на камери е карал на времето и затова не е имало толкова катастрофи!Няма ли акъл шофьора,не камери а на всеки километър полицай да сложат пак ще се размазват глупаците,които мислят,че са сами на пътя!Лапнал некой лев,купил мощна кола и се мисли за безсмъртен и,че за него законите не важат.ЕМИ ДА *** БЕ!!!!
75
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Полицаите по цял свят нарочно застават така, че да се виждат от километри. Тяхната цел не е да глобява, а да всява респект, което от своя страна води до намаляване на жертвите по пътищата.А тука патрулките постоянно се крият в храстите и като те хванат като си сгафил, ведната те питат - "И какво правим сега?" И общо-взето освен да пълнят собствените си джобове, друга работа не вършат.
74
2
 
3
 
! Отговори
Beta преди 9 години
V BG vsichki stanaha dzhigiti i tova se vizhda ot forumite! A darzhavata ne vzima merki!
73
7
 
4
 
! Отговори
Някой преди 9 години
В случая са прави, с камери като имаше беше по-добре. И разните ****ци дето се мислеха за безсмъртни караха по-нормално. Вчера на всякакви ****ци (и от мъжки и от женски пол) се нагледах на магистралата, докато се прибирах от морето.....
72
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Докато слушаме такива "експерти" като Стратиев и Кесяков, все така зле ще бъдем.
71
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Междуселските пътища се стесниха в последните 25 година, защото никой не ги поддържа и околната растителност изяде част от пътя. Камерите ще спрат ли този процес?
70
1
 
9
 
! Отговори
az sam преди 9 години
От къде на къде този измислен КАТАДЖИЯ стана " Експерт по пътна безопастност" ? ***...