Започват съкращения на чиновници в БДЖ

Ангелкова: Това е една от стъпките за стабилизиране на дружеството
12 сеп 2014 09:54, Надежда Бочева
25
Започват съкращения на чиновници в БДЖ
Снимка: архив, БТА

Започват съкращения в администрацията на БДЖ, като това е една от стъпките за стабилизиране на дружеството. Това каза министърът на транспорта Николина Ангелкова пред БНТ. Днес тя очаква ръководството на железницата да й представи план за поетапно съкращение на служители в централното управление на превозвача.

„В момента в централната администрация работят 1100 души, сред които основно експерти, счетоводители и т. н., което е абсолютно ненужно. Инициативата започва от нас“, каза Ангелкова. Не се предвижда обаче съкращение на експлоатационния персонал. Преди няколко дни Европейската комисия излезе със становище, че е допустима държавната помощ от 172 млн. лв., с която ще бъдат покривани стари задължения на дружеството към кредитора KfW. Предстои тепърва да се формализира процедурата  в ЕК, което отнема време, включително поради смяната на Комисията, заяви министърът.

„Вече спокойно можем да водим преговори с кредиторите на БДЖ“, коментира Ангелкова. Междувременно превозвачът ще плаща редовно всеки месец малка част от задълженията си - по 3 – 4 млн. лв.на месец и така ще е до края на годината.

„Следващата мярка е закупуването на нов подвижен състав. Мотрисите са изключително стари и това се налага заради безопасността на движението. Продължават и ремонтите на съществуващите мотриси“, каза транспортният министър.

Тя допълни, че на този етап не може да се разчита на евросредства за закупуването на мотриси, тъй като не може да бъде доказана финансова стабилност с 600 млн. лв. дългове.

Ангелкова каза още, че са необходими 3,2 млн. лв., за да се възстанови железопътната инфраструктура от щетите, нанесени от последните наводнения.

Финансираните с европейски средства жп участъци трябва да са готови до края на 2020 г., дотогава трябва да има и нови мотриси, посочи тя.

По повод очакваните санкции от 24 милиона лева заради нередности по проекти, финансирани от ОП „Транспорт“, Ангелкова заяви, че предложението за финансова корекция е дошло от страна на Изпълнителна агенция „Одит на средствата от ЕС“.

Тези пари няма да бъдат загубени, а се пренасочват към други проекти на оперативната програма, допълни тя. „До края на тази година няма риск от загуба на средства по ОП „Транспорт“, каза Ангелкова.

Тя допълни, че до края на годината трябва да бъдат разплатени около 80 млн. евро за транспортните проекти. Транспортното министерство междувременно се разплаща с бенефициентите на проектите – НКЖИ и АПИ, които са се издължили към строителните компании.

Запитана има ли риск за проекти по ОП  „Транспорт“, Ангелкова посочи лот 4 на магистрала „Струма“, лот 1 на магистрала „Марица“, от жп проектите – участък 2 по линията Септември – Пловдив (Пазарджик - Стамболийски), участък 3 от проекта Пловдив – Бургас (Церковски – Карнобат – Бургас) и Първомай – Свиленград (който бе финансиран по ИСПА).  По някои от тези отсечки се обмисля дали да бъдат прекратени договорите с изпълнителите. „Следва да се засили желанието на строителя да работи, тъй като му се плаща. Прекратяването на някои договори е съвсем реалистична мярка“, каза тя.

За 2015 г. по програмата трябва да бъдат усвоени 1,5 млрд. лв., допълни Ангелкова.

Тя декларира, че пътят Видин-София ще се строи, за което са започнали преговори с ЕИБ.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: БДЖсъкращения
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
2
 
! Отговори
sss преди 9 години
До АнонименКакво ти пречат реститутите бе ***, да не би някой да е виновен, че едно време баба му и дядо му са имали имот на добро място и го е наследил а, или само плюете пък искате да сте на тяхно място. Обърнете внимание на крадливите политици бисеров примерно който прехвърля 6 цифрени суми, стига сте гледали в канчето на другия!
15
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ами общинските администрации?! Там е пълно със секретарки любовници на кметовете или семейни връзки.
14
0
 
9
 
! Отговори
Бимбо преди 9 години
А в НЕК , кога ? Там са повече и получават огромни заплати без да вършат нищо. Повечето не знаят защо са там . Само седят и си чакат заплатите+бонусите+парите за храна+парите за транспорт+парите за дрехи +парите за обувки+икономии+коледни добавки +великденски добавки+клас прослужено време+прх за пране+***+++++++++++............................... До кога ?
13
0
 
9
 
! Отговори
az tam преди 9 години
Бе що съкращения от 20 години в това БДЖ уж, досега на минус да беше персонала и пак хиляди в "централна" и всевъзможни администрации...
12
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пак викайте като зимата бойко бойко бойко а сега отивате на улицата ха ха ха ха
11
0
 
3
 
! Отговори
za sakrashteniqta преди 9 години
DA NAMALIM TARTEITE V DARJAVNITE I OBSHTINSKI INSTITUCII I PREDPRIQTIQ.UBEDEN SAM CHE PONE 100 000 DUSHI SA ABSOLIUTNO NENUJNI TAM KADETO RABOTQT I PO CQL DEN EDINSTVENNO SE POCHESVAT TAM KADETO NE GI SARBI.
10
0
 
7
 
! Отговори
ББ преди 9 години
Тази комунистка, да каже тя като каква е работила до сега- съветничка на президента, само не се знае точно по какви въпроси го съветва. Ето такива постове трябва да се съкращават, а не младите завършили икономика и право и работещи в БДЖ. Пак ще останат старите връзкари, а младите хора- кучета ги яли. Скапана комунистическа държава!
9
2
 
14
 
! Отговори
Правилно преди 9 години
Софийските чиновници да се уволнят или разпратят по гарите в страната, да видят как се работи, а не да се натиска стола, да се чати по компа и пишат лъжливи отчети.
8
0
 
19
 
! Отговори
Смях преди 9 години
Скоро си купих билет и пътувах "първа класа". Знаете ли че това са всъщност част от седалките във втора класа, наречени "първа". Къде са вагоните първа класа с купета, с червените широки разтягащи се седалки ? Или другите, с автомобилните седалки, но с отделни купета по 6 броя. Къде са ? Като е първа класа да е отделен вагон с купета - все пак цената е по-висока. Дано някой от БДЖ чете това.
7
3
 
15
 
! Отговори
BG преди 9 години
Съкращават некадърниците от БДЖ - БРАВО !!! Всеки който е пътувал с влак знае какъв кошмар е - неудобни и абсурдни разписания, промени в последния момент, за отношението на персонала към пътниците да не говорим !!Служителите на БДЖ сигурно се "пръскат от гордост" - България е единствената държава в света с фалирал .... железопътен транспорт !!!След чиновниците трябва са се помисли и за машинистите и кондукторите - щото тяхната некадърност и простотия са безгранични ! После - що нямало пътници!
6
2
 
12
 
! Отговори
Гаров преди 9 години
На всяка гара трябва началник, дежурни, каса, стрелочници (ако е необходимо) и обслужващи. Тях е хубаво да не се пипат, а лежперите в София да се преброят и намалят.
5
4
 
5
 
! Отговори
Геолог преди 9 години
Моля чукчата от пост 2 да не се обажда, а да си пасе елените и да брои гаргите по небето. Това все пак е български форум :)))
4
0
 
8
 
! Отговори
бачо преди 9 години
Да така е има много които наистина нищо съществено не правят там познавам такива в отдела в Пловдив.Занимават се с някакви си карти на мрежата и основната им работа е да направят сутрешно кафе на шефа си.Преди 2г.съкратиха маса служители поне вършещи нещо по трасетата/кантонери,техници,поддръжка/,а тия каква нужда има не знам.Но така е в повечето фирми в Бг. минали през пазарната икономика.
3
0
 
11
 
! Отговори
Видин-София ? преди 9 години
Пътят Видин София ще се строи ?Но тепърва ще се преговаря ??Защо има Дунавски мост а няма модерна МАГИСТРАЛАз !Нали това е бърз път от София за Западна Европа ?Защо се строи само в Южна Бългатия - коя държава обслужват ?
2
4
 
16
 
! Отговори
Лавро преди 9 години
Затова в София няма безработица - тук хиляда чиновника, там хиляда и т.н. При това с доста прилични заплати, а байчото в малките градове се трепе в мините за 500 лв. Прави бяха софиянци да се опълчат срещу изместването на агенции от столицата (заплатки без бач), но нали и в провинцията никой пък не подкрепи преместването? Е, кой им е виновен тогава?
1
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Чиновниците са много не само в БДЖ!Народа е с 2 000 000 души по-малко,а чиновника расте за 25 години все едно България е 20 000 000,а не 6,500 000 души.Същото е с депутатите ис всички държавни чиновници!!!!Хрантутиме разни дето нищо не правят,а само заплати взимат и когато стане едно наводнение,виновни няма?!Само си помислете ако стане по-голямо нещастие!