Научете агресивните деца да поемат отговорност!

Децата порастват преждевременно, смята психолог
26 ное 2014 07:08,
24
Научете агресивните деца да поемат отговорност!
Снимка: Reuters, архив

"Научете агресивните деца да поемат отговорност", призовава от страниците на "Новинар" психологът Надежда Милева.

Апелът й е по повод на случая с десетгодишния Митко от СОУ "Братя Миладинови" в Пловдив. Милева препоръчва детето да не бъде изхвърляно от системата. "Детето трябва да разбере, че е направило нещо лошо, да си даде сметка. Необходимо е да му бъде даден шанс да се промени. Всеки ден да ходи в класа си и да казва: "Аз ще бъда добър, нека децата се върнат отново към мен". Това е травма за всички деца в класа. В този момент не само в този клас, но и по принцип, когато стане нещо подобно, трябва всички институции да бъдат единни и да подкрепят цялата тази система. Трябва да се работи с целия клас, трябва да се работи ис родителите на всички тези деца, защото те са много изплашени от това, което им се случва", допълва Милева.

Проблемът се задълбочи в последните 10-15 години и остава нерешен. Най-много страдат от това т.нар. деца на прехода и техните деца, допълва в интервю за "Телеграф" психологът Такухи Езегелиян. Според нея обстановката в последните години обърква не само децата, но и родителите им.

От друга страна причина за агресията е и акселерацията, тоест преждевременното физическо съзряване на децата. "Това оказва и своето влияние върху психиката им - те са неподготвени както психологически, така и емоционално за това, което им се случва. В един момент се получава така, че детето е психически незряло за промените, които стават в тялото му. Възрастта, когато започва пубертетът, спадна рязко, аз лично съм имала случаи, при които децата навлизат в този период от на 10-годишна възраст. Преждевременното порастване на децата от своя страна отключва и проблеми като агресивно поведение", анализира Езегелиян.

"Когато се правят реформи в образованието, те не трябва да са спонтанни и на парче. Мерките не винаги са популярни. Ние загубихме вече две поколения", казва пред "Монитор" Иван Игов, училищен психолог, автор на държавните стандарти за обучение. Експертът е категоричен, че дуално обучение, което да позволява на учениците да се квалифицират, докато работят, трябва да се въведе.

"Това първо трябва да стане с разделянето на училищната система в горния курс на две. А след това наистина всеки според желанието си трябва да има възможност да продължи в академичен или практичен профил. Трябва да се даде възможност на големи компании да направят свои професионални центрове, в които учениците да прекарват половината си време, а другата половина да учат. И така, когато завършат този цикъл на образование, да имат и професия, и образование. Така се прави по света и няма нищо лошо да стане и у нас. Дори много сме закъснели. Всъщност нелепото е, че този модел е съществувал в България през 20-те и 30-те години на миналия век и сега всъщност трябва да се връщаме към добре забравеното старо", смята Игов.

Той засяга и темата за агресията в училище и по-конкретно случаят с десетгодишния Митко от СОУ "Братя Миладинови" в Пловдив, който проби тъпанчето на своя съученичка. "В България има осем институции, които са призвани да се занимават с детското поведение както в училище, така и извън него. И всички тези хора получават пари. А и до ден днешен те не работят в екип, не работят в една посока и нямат адекватни методи за справяне", допълва Игов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още по темата: училищеагресиядеца
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
2
 
! Отговори
До Анонимен 20 преди 9 години
Така е! Типичен подход на психолозите в либерално ориентираните общества - да налагат присъствието на доказано, непоправимо агресивни деца сред нормалните. Жертвите им така се депресират от присъствието им и от разбирането за безнаказаност в този свят. Агресорите през това време добиват разбират че, системата работи за тях и стават още по-нагли!
19
1
 
2
 
! Отговори
Четете повече преди 9 години
Бих уточнила, че са родителски предразсъдъци, защото :"По думите на психожката Топова тя и класната Недялка Главчева разпознали сигналите, че момчето има нужда от работа не само със психолог, но и с логопед и ресурсен учител. По думите й учителският колектив многократно е призовавал родителите на Митко, той да бъде записан в проекта за деца със специални потребности. "Те обаче отказаха. Мислеха, че ако го направят, той ще бъде сочен за различен".
18
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Категорично съм против такъв закон, който допуска да бъдат тормозени стотици деца, за да се провери дали еди кой си *** може да се адаптира в нормална среда. Този Митко отдавна е доказал, че няма място сред нормалните хора. Не говорим за вина, а за дефекти на психиката, толерирани от родителско безхаберие.
17
1
 
3
 
! Отговори
Четете повече преди 9 години
Shark, знам че Митко е от Пловдив. Но Законът за народната просвета гласи, че децата постъпват в специализираните, когато са изчерпани възможностите за адаптация в масовите училища. А детето няма диагноза, за да постъпи в специализирано. Истината е, че и в големите градове не е лесно. Няма достатъчно специалисти за терапии. Децата не са виновни. Дано родителите на Митко вземат адекватни мерки!
16
1
 
2
 
! Отговори
Shark преди 9 години
До Четете повече. Чети повече, Митко е от Пловдив. Не е от малък град, а и дори да е, когато някой има дете с проблеми ако трябва ще се премести в голям град където има условия за неговото развитие, а и за родителите повече възможности за работа. Напълно си прав че грешката е на родителите. Детето не е виновно, но и другите деца също нямат вина и не може да бъдат подлагани на такива неща.
15
1
 
2
 
! Отговори
Четете повече преди 9 години
Shark, в малките градове няма специализирани училища. Грешката на родителите на Митко е, че не са осигурили личен асистент на детето. Моето дете другата година тръгва на училище и въпреки, че е в лека форма са ми поставили това условие от училището и то с право.
14
1
 
3
 
! Отговори
Shark преди 9 години
До Четете повече. Добре, но това изобщо не означава че другите деца трябва да бъдат принудени да търпят това поведение. Като има проблеми с общуването или още повече пък аутизъм има специализирани училища. Много е извинявам, че говоря така, но всеки родител вярвам че ще ме подкрепи, и мисля че когато пускаме децата си на училище ние трябва да сме спокойни за тяхното физическо и психическо здраве. Е ми ни бих допуснал някой *** да ми тормози детето и това с извинението че бил еди си къв.
13
2
 
3
 
! Отговори
Четете повече преди 9 години
Ако сте чели внимателно Митко има проблеми в общуването! Това не е просто агресия! Най-вероятно е да е с аутизъм, а родителите две години не са му осигурили терапия с психолог! Липсва ранна интервенция, неосъзнаване и неприемане проблемите на детето.
12
1
 
2
 
! Отговори
Подкрепям 7 и 8 преди 9 години
Бедата е там, че много родители не само дават лош пример с отвратителното си поведение, но и нарочно втълпяват на децата си да бъдат арогантни1 нахални, некоректни. има и такива, които направо учат детето си "да вземе страха на другите", тоест да се държи така, че да се страхуват от него.Не виждам друг начин за справяне с такива родители, освен зверски глоби. Простакът разбира от дума само ако бъде заплашен или ако му бръкнат в джоба.Родителите носят отговорност за това, как то се държи.
11
2
 
14
 
! Отговори
Бо преди 9 години
Когато изпращам децата си на детска градина и училище изисквам животът и здравето им да са гарантирани, а не да приобщавам агресивни и невъзпитани деца - такива - вън от системата - това си е проблем на техните родители. Много здраве на 'психолога' Надежда Милева - тя да си приобщава ***, трепери за децата си и да ги води по болници. Моите деца искам да се прибират живи и здрави от градина и училище, както съм ги пратил.
10
2
 
12
 
! Отговори
Психоложката преди 9 години
Надежда Милева ще си пусне ли детето в един клас с този Митко, като горещо препоръчва той да си се върне в клас???
9
4
 
7
 
! Отговори
123 преди 9 години
Това дете е отраснало в институция, цели шест години от краткия му живот са минали в дом за изоставени деца, там е проблема.
8
4
 
29
 
! Отговори
Shark преди 9 години
Агресивните деца имат агресивни родители, те това виждат и това правят. Никой не се ражда агресивен или не. И с риск да стана банален ще питам - защо преди т.нар демокрация нямаше агресивни деца?? Или поне не толкова много. И ще ви отговоря - когато учителката викаше родителите да се оплаче от отрочето, те не заставаха на негова страна и не защитаваха наглото му поведение. А сегашните родители се разправят с учителите защо правят забележки на децата им. Е кой е агресивен и нагъл.
7
5
 
18
 
! Отговори
ВЕЩИЦАТА преди 9 години
ТАЗИ АГРЕСИЯ СЕ КОРЕНИ НАЙ ВЕЧЕ В СЕМЕЙСТВОТО. АКО ТОВА ДЕТЕ ВИЖДА ТЕЗИ НЕЩА В КЪЩИ, ДЪРЖАТ СЕ С НЕГО ТАКА, НИКОЙ НЕ СЕ ИНТЕРИСУВА ОТ НЕГО, ТО СЕ ОЗЛОБЯВА. И СЛЕД ТОВА ТАМ КЪДЕТО СМЯТА, ЧЕ Е ПО-СИЛНО ГО ПРИЛАГА. И В УЧИЛИЩЕ ОТНОШЕНИЯ УЧЕНИК УЧИТЕЛ СА ОТ ЗНАЧЕНИЕ. КОГАТО ОБСТАНОВКАТА СЕ НАГНЕТИ РЕЗУЛТАТИТЕ СА СТРЯСКАЩИ.
6
2
 
24
 
! Отговори
Men преди 9 години
До номер 5Има има доказани рецепти за възпитание. Не прави на другите това което не искаш да ти направят на теб, просто е като теб! Учителят не е родител ако ти не възпиташ детето си като социално същество, което спазва рамките на поведение наложени в обществото виновен си ТИ! Превръщаш собствената си рожба в аутсайдер !
5
2
 
7
 
! Отговори
Научете преди 9 години
Научете! По-добре е "Трябва да се опитамЕ да научим". Човекът е сложна, динамична система с вероятностен характер на поведение. Няма 100 процента доказани рецепти за възпитание. Виж при работа с прости и определени системи е друго. Ама даскалите са виновни за това, онова, че и за другото.
4
1
 
26
 
! Отговори
#$& преди 9 години
В България образователната система е толкова сбъркана и пропаднала, че човек направо остава без думи!
3
6
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Едно време имаше една институция наречена ТВУ (Трудово Възпитателно Училище).И го нямаше тоя проблем с агресивните лигочи.
2
15
 
11
 
! Отговори
Ние преди 9 години
Ние родителите се наслушахме на "умните"съвети на учили-недоучили психолози,а на практика не виждаме резултати в училище и ни се налага да се осланяме на здравия си разум и историческия опит на нашия народ във възпитанието на децата .Нямаме сериозно подготвени кадри в тази област.А на г-н Игов препоръчвам да прати собствените си деца в тази чирашко-занаятчийска дуална система.А моят син ще избере проф.гимназия за добра общотехническа и специална подготовка и практика.Дуалната е за бедни и с нис
1
5
 
28
 
! Отговори
Homer преди 9 години
Боят им е малко!!!