БДЖ ще купи нови скoростни влакове за 210 млн. лева

Ще се движат по линията София-Бургас и ще бъдат изплатени за 7 години
Обновена: 26 яну 2015 09:33 | 26 яну 2015 07:13,
50
БДЖ ще купи нови скoростни влакове за 210 млн. лева
Снимка: Архив Булфото

БДЖ ще обяви още тази година обществена поръчка за купуване на нови мотрисни влакове, които развиват скорости от 160 км в час. Те ще са няколко и ще работят по линията София-Бургас, която скоро ще бъде в състояние да поеме движението на такива скоростни влакове, съобщи пред „Труд“ изпълнителният директор на „БДЖ Холдинг“ Владимир Владимиров.

Още по темата
Железницата, която за малко щеше да спре движението на една шеста от влаковете си заради недостигащи 40 млн. лв. субсидия, не разполага с парите, необходими за новите мотриси. Владимиров обясни, че намерението е БДЖ да плаща придобивката си в продължение на 7 години. За тази цел ще отиват по 30 млн. лв. всяка година, като сумата за този капиталов разход бъде гарантирана в предстоящата дългосрочна програма за финансово оздравяване на железниците. Парите ще дойдат от бюджета, като капиталов трансфер.

„Една година ще отнеме само производството на влаковете, които ще поръчаме на отделни етапи на фирмата, спечелила търга. Започваме още сега подготовката на поръчката, защото 7-годишната програма за финансово оздравяване трябва да се приеме от правителството и от парламента до средата на февруари“, каза Владимиров.

Парламентът възложи на БДЖ да я изработи преди две седмици, когато подкрепи трансформирането на тазгодишния капиталов трансфер от 40 млн. лв. в субсидия за пътнически превози. Скоростните мотриси нямат нищо общо с шинобусите, чието закупуване засега е неясно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
0
 
! Отговори
жепеец преди 9 години
До калиНе, не е късно,първо трябва да се оправи пътя,за да може да се вдига 160 км/ч,после се пускат влакове развиващи тази скорост,скоро ще приключи ремонта на Михайлово-Бургас,така че сега е момента,а докато се обяви конкурса,намерят пари,фирмата спечелила конкурса да ги произведе и достави ще мине време.
36
0
 
1
 
! Отговори
калвача преди 9 години
Така се граби държавата. Купува нови влакове после продава БДЖ на някое свое протеже или чужда фирма.
35
0
 
8
 
! Отговори
Михаела Тонева преди 9 години
И отново само София- Бургас...А севера къде пак го оставихте в девета глуха. Стига с тоя юг. Там са и новите Сименси и всичсо старо пращаме на север. И автомагистралата на юг е готова а на север сега я започваме. ХА НЕЩО И ТОЯ *** СЕВЕР ПОМИСЛЕТЕ
34
0
 
3
 
! Отговори
кали преди 9 години
Чудесно , но защо сега ??? Не е ли твърде късно ???
33
4
 
2
 
! Отговори
Гай Баньо преди 9 години
Същото ще стане и с отсечката до Бургас.Работа през пръсти за ненужно много пари.И нови влакове да купят придвижването няма да е по-бързо.В България понятието "бърз влак" е чисто условно.За бързи влакове трябват отделни трасета от точка А до точка Б.Който пътува до някой малък град или село да хваща бавния влак.
32
3
 
5
 
! Отговори
Гай Баньо преди 9 години
От Първомай до Свиленград линията е рехабилитирана но...не е електрифицирана.
31
2
 
6
 
! Отговори
Гай Баньо преди 9 години
Линията Крумово- Първомай:високоскоростно трасе правено от гръцки и италиански фирми започнато по времето на НДСВ и завършено с огромно закъснение и много допълнителни плащания.Всичко се руши включително и жп-надлезите на селата които не са нивелирани и се разцепиха и вече никой не смее да минава по тях.Ремонтираните гари са заключени-в тях не работи персонал на БДЖ асансьорите за инвалиди подлезите пероните са сглобени като Лего.Бетонът се рони с едно подраскване с нокът.Осветление няма.
30
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всичко само в Южна България! Северна на ***.
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
БДЖ не се продава скапани политически ***.Запомнете го добре,а сте се опитали да приватизирате товарни превози,а сме ви обесили пред парламената.
28
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
предлагам подземна железница, за да не сек радат релсите......
27
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
10 процента комисионна, затова че депутатски *** си е сложил подписа за нови влакове са 21 милиона! НЕ ТРЯБВА ДА ИМА КОМИСИОННИ! ТИ ДЕПУТАТИНО, ЗА КОГО РАБОТИШ ЧЕ ДА ВЗИМАШ КОМИСИОННИ, ЗАТОВА ЧЕ СИ ОПРАВЯШ СОБСТВЕНАТА КЪЩА, *** ДОЛНА!
26
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
СЕТЕТЕ СЕ КОЙ ЩЕ ГИ ИЗПЛАЩА ТЕЗИ МИЛИОНЧЕТА И НА КОЙ ЩЕ ВЛЕЗНАТ В ДЖОБЧЕТО.
25
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Съсипаха железниците, за да ги купят за 1 евро както направиха с Кремиковци, Балкан и всички заводи. Страна без държавна енергетика, железници и промишленост е робско гето. НАПУСКАЙТЕ КОРАБА И СЕ СПАСЯВАЙТЕ В ЧУЖБИНА! СЛЕД 20 ГОДИНИ ТУК ЩЕ СМЕТИЩЕ
24
2
 
10
 
! Отговори
martony преди 9 години
Сега ще ви кажа какво ще стане:Ще се купят влаковете за 210 млн, една година по-късно пътните линии с тези влакове ще се продадат на частна фирма за значително по-малка сума.Така стана със всички товарни линии, поетапно от управлението на Костов. БДЖ е на документална загуба, защото парите от наемите за ползване на трасетата на вече частните собственици на товарните линии отиват в друга частна фирма. На БДЖ й оставиха само пътническите влакове и грижата за трасетата, гарите и железничарите.
23
0
 
5
 
! Отговори
Студент преди 9 години
Пътувам ежеседмично с влак, тъй като автобусът от университетския град до вкъщи е само веднъж дневно. Влаковете са около 10-тина. Винаги са електрички, тъй като разстоянието е малко (100-тина км). Според мен е редно в по-ненатоварените часове (обедните) да се движат композиции с далеч по-малко вагони, тъй като по това време едва 10-20% от местата се заемат, докато сутрешните/вечерните са почти на 70-80%.Влакът трябва да е със соц. функция, т.е спирането не подлежи на коментар, а да се търсят ал
22
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
За влак стрела, който да вдига 300 км/ч и дума не може да става - сегашното трасе е отчайващо, с рехабилитацията се цели макс. 160 км/ч (уви непостижимо - прична ***-***), за скорости около 300 км/ч е нужно изцяло ново трасе, по което да не се движат товарни композиции, та горе-долу колегата, който му се живее в Бургас може да си сметне кога може да стане това...
21
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До БургасКакво ти звучи супер бе ***? Една катастрофа с такъв влак и изплащането им отива на кино, а лихвите ще си растат, растат. А ти с години ще ходиш пеша да Бургас, надявайки се някой да те вземе на стоп на Тракия
20
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
а кога ще имаме вклак стрела до Бургас с 300-400км/ч ? искам да работя в София и да живеят в Бургас и да си пътувам всеки ден
19
1
 
7
 
! Отговори
жп преди 9 години
Абсолютна глупост!!!Много малко от междугарията по линията София-Бургас позволяват движение със скорост над 120 км/ч. и въпреки ремонтите които вървят в момента положението няма да се подобри. Пътуването няма да бъде конкурентно на автомагистралата. На БДЖ трябват повече подвижен състав - евтин и икономичен, за да се направи движението на тактов график. Вместо 6 високоскоростни мотриси за 210 млн. по-добре 30 шинобуса и някой нов локомотив и вагон.
18
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Защо не поспрете със кражбите малко а? Изедници неедни, нямате търпение да си финансирате изборите ли? Наглеци, линията София - Бургас все още не е рехабилитирана изцяло за такива скорости! Всеки второкласник може да погледне в новата ОП Транспорт и да види, че едва сега ще се изгражда участъка от Септември до Пловдив, да не говорим за участъците, повредени от наводненията! Най-долни крадци, изедници и ***! На гол тумбак - чифте пищови!Давайте с минусите - ще се финансирате от жепето!