Печалбарски автошколи създават убийци на пътя

Не са достатъчни часовете по практика и по теория
28 апр 2016 10:44, Петя Славова
31
Печалбарски автошколи създават убийци на пътя
Снимка: архив, Булфото

Школите с цел печалба създават убийци на пътя, не са достатъчни нито часовете по практика, нито по теория, каза пред БНТ председателят на Комисията за транспорт Настимир Ананиев.

Той добави, че за да се докаже това, трябва да се направи анализ на предизвикалите инцидентите на пътя и да се види откъде идва проблемът.

"Необходимо е да се направи одит на школите, трябва да се върне и полигонът", открои проблемите Ананиев.

Още по темата

Той обясни, че и в Закона за движение по пътищата има предложение да има категория "нов водач". При тази категория ще се намалява мощността на автомобила за първите 24 месеца - 1200 кубика обем на двигателя.

Тези шофьори ще трябва да имат обозначение на автомобила, ще има и предложение за наставник вечер от 00:00 до 06:00 ч. сутринта за новите водачи, добави председателят на транспортната комисия.

Ананиев заяви, че ще има и предложение - наркотичните вещества да се вкарат в частта упойващи и глобата за тях да е по-голяма.

Той коментира, че щом има много хванати шофьори с дрога, значи употребата на наркотици се е увеличила в цялата страна.

"Проблемът е по-голям и широк отколкото показва статистиката, трябва да му се обърне повече внимание", настоя Настимир Ананиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аве "умници" ами вижте преди 25 - 30 години учебните програми за шофьри , какви пак уж ново измисляте . Лобизъм и корупция от парламента та до автошколите и КАТ всичко това ражда убийците на пътя.
24
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Повече от ясно е, че в България трябва със закон да се забрани на самозваните експерти по пътна безопасност да имат каквото и да е отношение към писането на законите или към контрола на движението и паркирането. Това са най-вече "експертите" от КАТ, тези от транспортната комисия в парламента, както и примерно отговарящите за транспорта в кметството и общината в София.
23
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Поредната калинка на ГЕРБ, този път в транспортната комисия. Е, аз досега не съм видял готов шофьор само на базата на изкаран шофьорски курс, колкото и часове по кормуване да е взел курсиста. Важното е на курса да научат основните неща в закона и правилника, които са необходими при шофирането, а самото шофиране всеки го научава с практиката. На шофьорския курс се дават само някакви минимални начални познания. Всичките гръмко хвалени предложения за промени в закона, водят до негативни следствия.
22
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лично аз не съм виждал *** в учебна кола а по пътищата е пълно с такива шофьори.Винаги може да се види кой му е издал книжката и да се вземат мерки.Отделен е въпроса как този който е продал книжката е сигурен,че утре този няма да го убие него или някой от семейството му на пътя!
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Вече над 20 години си говорим за корупция и какво трябва да се направи , но до тук . Абсолютно нищо не се прави от ДАИ или КАТ или от НС . Просто всеки си прибира паричките и си бие камшиците , а народа кучета го яли . Хвала на такЪви хора .
20
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да бе, с предложените промени от Ананиев, още при тяхното влизане ще спрат птп-та, и водачите ще станат дисциплинирани. Вятър! Почвасе от първите седем години. Среда, семейство, приятели, училище, ценностна система. Липсата на казармата също се усеща. После идва ред на школите, пътища, контрол от полицията. 1,3 литров двигател не убива по-малко от 2,0 литров. Шлолите били виновни -една малка част от причините са.
19
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Книжка кола не кара.
18
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Школите били виновни, в школите ли се взимат тестовете, школите ли са на изпита за книжка и после школите ли дават книжката. Всички знаем за каква повсеместна корупция говорим в средите на КАТ!
17
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Практика си трябва в конкретните условия: столицата, големият град, извън пътя- в гората има си специфични особености.
16
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
" Добрите " шофьори взели книжка през соца, не идват с колите си в София, защото не могат да се справят с движението....
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
През 1978 година имаше също корупционни практики, за да се доплатят часове кормуване. Полигон-бавно, или бързо взе скоростната отсечката. Градско-малки странични отстояние от паркиран МПС и др.... Освен подготовка, трябва способност, дарба и 40000км. Пробег, практика.
14
1
 
10
 
! Отговори
аз преди 7 години
Изкарах книжка преди няколко години и смея да твърдя,че се научих да карам доста след самите курсове,следователно практиката не е достатъчна.От друга страна изискванията са малко - не може всеки ей така да взима книжка,пълно е с хора ,които взимат неадекватни решения по пътищата.Другото,което може да се въведе е в първата година от взимането на книжка да се кара с придружител с над 10 години стаж.
13
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Проблемът идва от липса на здрав разум/мозък. Не е от школите, не е и от високата скорост, а именно от липса на нормалност - създаване на самоубийствени ситуации, в които дори и без превишена скорост можеш да се убиеш (И обратното - "превишената" скорост нищо не значи, когато е съобразена със ситуацията).
12
0
 
6
 
! Отговори
Krom преди 7 години
Нека кажа и аз нещо. Няма разлика между куха лейка с манекенски размери и IPhone на която чичко е купил нов лъскав танк (БМВ или Мерцедес за предпочитане) в комплект с книжка и "индулгенции" да мачка всичко, под формата на внушения - "...ще платим на който трябва..." и ЛУД с КАРТЕЧНИЦА. Двете са еднакво смъртоносни. Явлението за което говоря има много измерения и една основна причина - нежеланието (в комплект с незнанието) на "компетентните" органи как да се справят. Пълна безпомощност.
11
1
 
6
 
! Отговори
Горан преди 7 години
Аз съм съгласен, че по времето на соца, който вземеше книжка, действително ставаше шофьор, но трябва да се отчете и факта, че тогава съвсем нямаше такъв интензивен трафик, колите бяха по-маломощни и по-бавни... Сега 20 годишни пишлемета карат съвременни автомобили с мощност, която изобщо не могат да контролират...
10
0
 
5
 
! Отговори
Горан преди 7 години
От къде идва проблема, ли? Много са: Ужасна пътна структура, кофти организация на движението, липса на култура и търпение у водачите, и чааак после купените книжки!
9
0
 
9
 
! Отговори
Korean soup преди 7 години
Проблемът е, че няма контролпо улиците. Аз лично в София не съм виждал катаджия (като изключим регулировчиците и тези дето висят по камбаните на светофарите) поне от една година. В момента по улиците на София е като джунгла от надрусани, напомпани, агресивни и нискоинтелигентни рали състезатели, каращи 20г. тунинговани трошки. Засичат, карат в бус лентата, превишават с МНОГО разрешената скорост, притискат отзад и пресвяткат на тези дето им пречат и най-вече гледат лошо, ако не им се плашиш.
8
0
 
9
 
! Отговори
gost преди 7 години
И сега е толкова два месеца и отгоре друг е въпроса с тия съкратени 20 дневни малоумия какво става е това е
7
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
НЕЗНАМ В КАКЪВ СРОК ИЗКАРВАТ КУРСОВЕТЕ СЕГА НО ПРЕЗ 80-те ГОДИНИ ШОФЬОРСКИЯТ КУРС БЕШЕ 3 МЕСЕЦА И СТРУВАШУ 220 ЛВ. ИМАШЕ ПСИХО ТЕКСТОВЕ. КАРАХМЕ НА ПОЛИГОН ГРАДСКО И ИЗВЪН ГРАДСКО. ЗА ДА ВЗЕМЕШ КНИЖКА ПО ОНОВА ВРЕМЕ СИ БЕШЕ ИСТИНКО ЩАСТИЕ. КУРСОВЕТЕ ТАКА БЯХА НАПРАВЕНИ ЧЕ НИКОЙ НЕМОЖЕШЕ ДА ПРАВИ ФАЛШИФИКАТИ. ЗАТОВА И НАШЕТО ПОКОЛЕНИЕ КОИТО ТОГАВА ИЗКАРАХМЕ КУРСОВЕТЕ СМЕ ЕДНИ ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ ШОФЬОРИ. А СЕГА Е ПЪЛНА КАСАПНИЦА. НЯМА ДЕН БЕЗ ДА ИМА УБИТИ И РАНЕНИ. БЛАГОДАРЕНИЕ НА КУПЕНИТЕ КНИЖКИ!
6
0
 
3
 
! Отговори
gost преди 7 години
Ба тия ептен изпращяха вие маи тотално не сте в ред как се създават убиици бре малоумия клиента идва дава си парите друг е въпроса самите инструктори колко си гледат работата като оня с дивана и тем подобни де зарад такива страдат други и бият в цени и часове е затова е великата простотия щото мамини *** ионко место само да приказва да земе да ги огледа краино време е това да спре не да ми води някои теория в кафето