Парите или посланието? Как ни влияе рекламата?

Не трябва да се прекалява с емоционалността, казват ксперти
9 дек 2016 09:37, Петя Славова
3
Парите или посланието? Как ни влияе рекламата?
Снимка: Bulgaria ON AIR

Полска реклама трогна до сълзи зрители от цял свят. В нея се разказва за дядо, който решава да учи английски, за да комуникира със своето внуче в чужбина. PR експертът Любомир Аламанов посочи, че има вълна от клипове, които опитват да съберат разделени семейства и отчете, че този проблем не е само в България.

"Една такава реклама струва доста пари. Крайният резултат е продукт на огромен екип, който работи много дълго време. Малък пазар сме, но и тук започват да се снимат подобни клипове", коментира Аламанов в ефира на Bulgaria ON AIR.

"Коледа не е само да се напазари. Тя внася уют и е нещо близко до хората. Не може да бъде комерсиализирана на 100%, защото може да се получи обратен ефект", подчерта експертът.

Председателят на БДВО (Българско дружество за връзки с обществеността) Радина Ралчева е категорична, че е невъзможно да не сме под въздействието на рекламите.

"Неслучайно много брандове създават специални реклами около Коледа. Има тенденция те да бъдат емоционални, да ни говорят за духа на празника и за това, че трябва да сме заедно", поясни тя и добави, че лошият продукт може да стане популярен с добра реклама, но не за дълъг период.

Според нея има генерален проблем с посланията в рекламите на българския пазар и дори могат да бъдат изучавани в учебниците в категорията "Как не се прави".

"Правенето на добри реклами не е само въпрос на пари. То е въпрос също на идея и дори на добър вкус", уточни председателят на БДВО в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

Любомир Аламанов допълни, че продуктът е важен, но е от голямо значение комуникацията и тя да бъде насочена към правилната публика.

"Всички брандове вече слушат социалните медии. Има размисъл и развитие, което е най-доброто", посочи експертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Още по темата: влияниерекламаколеда
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Произвеждат се тютюн, цигари и алкохол,но рекламата им е забранена.
2
0
 
7
 
! Отговори
лупи преди 7 години
В тая държава работи ли някой? Навсякъде политолози, социолози, ПР експерти, експерти по тероризъм, депутати. Някой произвежда ли нещо?
1
0
 
5
 
! Отговори
как ни влияе реклама преди 7 години
-Олигофренизиращо .