Едносменен режим в училищата до 2021 г. – цел на министерството

Министър Вълчев: Обхващането на децата в детска градина е ключово за интегрирането им
12 авг 2017 11:52, Елка Василева
49
Едносменен режим в училищата до 2021 г. – цел на министерството
Красимир Вълчев. Снимка: архив, БТА

Имаме за цел въвеждането на едносменен режим в училищата до 2021 г. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред Нова телевизия.

Той обаче призна, че в големите градове ще бъде трудно да го изпълнят.

„Но сме планирали с ръководствата на най-големите общини да направим преглед на цялата образователна инфраструктура. Където е възможно, това ще се случи в кратки срокове. Във Варна ще бъде построена нова училищна сграда на Математическата гимназия“, добави той.

Въвеждането на задължителна подготовка за децата на 4 години е една от важните ни мерки, заяви още Вълчев.

„Обхващането на децата в детска градина е ключово за тяхното бъдещо интегриране в образователната система. Всички изследвания показват, че тези деца имат по-високи резултати и прекарват повече време образователната система. Децата, чийто майчин език не е български език, успяват да се интегрират в образователната система, ако са посещавали детска градина”, подчерта той.

Още по темата

Според него детската градина и учителят са ключови фактори за преодоляване на проблема с ранното отпадане и с възпроизвеждането на неграмотността от поколение в поколение.

Министър Вълчев посочи, че образователната система трябва да позволява учене на различни скорости.

„Имаме известно закъснение за учебниците. Очакваме между 10 и 20 септември да бъдат доставени във всички училища. По-голямата част от тях ще имат учебници за 2, 6 и 8 клас към 15 септември“, добави Вълчев.

За учителските заплати той отново подчерта, че средната работна заплата на учителите трябва да бъде по-висока от тази за страната. „Тази година ще направим общо увеличение за всички, а догодина предвиждаме промяна в механизма на управление на средствата в системата, така че да предоставим повече на детските градини и училищата, които са в малки отдалечени места“, посочи Вълчев.

По думите му агресията в училищата е най-трудният проблем и е проекция на множество фактори. „Мерките са много. Аз вярвам във взаимодействието между учители и родители. Това е една от темите, върху които ще наблегна. Там може да се подобри най-много. Може би днес има повече недоверие между учителите и родителите, отколкото е имало преди. Ще има и повече психолози в училищата“, отбеляза Вълчев.

Според него критерият уседналост при избор на учебно заведение за децата в 1 клас е допълнителен и има за цел да минимизира възможността за злоупотреби.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
4
 
3
 
! Отговори
димов преди 6 години
Не драскайте глупости, човекът си е чист българин! При това е много скромен, грамотен и работлив!
16
10
 
3
 
! Отговори
Михайлова преди 6 години
Защо сте все анонимни! Какво лошо е казал министърът?! Нямаме друг избор, не ви ли е ясно, празноговорищи! Шведите са завинаги тук и няма как да си заравяме главите в пясъка! А този министър, ивинете ме, е най-грамотния от последните 25 години насам! Аз съм учител с 35 години стаж и зная какво говоря! Момчето е читаво, мисли умно и бързо и наистина знае сметкити, защото в крайна сметка всичко опира до пари! Не си е губил времето, кагато е бил главен секретар. Няма две мнения - умен е!
15
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички т.нар. реформи са с една цел- децата на бългати и роми да учат заедно.Едно време имаше по едно шведче в клас после се женеха в 6-7 клас и това беше.Ама сега се падат по 20 шведчета в клас.Искат нашите деца да ги интегрират.Ама нема как да стане - няма родител,който иска детето му да е заобиколено от простотия, болести, тормоз и смрад.Особено докато се изгражда. Ако искате и от 2 години ги взимайте за забавачка - аз с *** НЕ го пускам.Приемете цялата махала в Италианския лицей ако щет
14
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Единственият изход е тежки приемни изпити за влизане в училищата и още по-тежки при завършване.
13
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
По-реално е да се очаква закриване на доста училища и ВУЗ и окрупняване за да се спестят пари за по-високи заплати и вдигане на качеството. Няма как всички ученици да са равни по акъл и много ще отпадат ако се вдигнат критериите и изпитите са по-тежки.
12
2
 
10
 
! Отговори
А преди 6 години
Проблеми в организацията на образователния процес има и те не са малко. Първото и най - важно условие е да спрете с реформите. Когато решите да прилагате такива, започнете само от първи клас. Така ще имате възможности да се явявате подготвени. Друго, направете преглед на работещите в регионалните инспекторати, на учителските кадри, затегнете дисциплината, завишете критериите. Оптимизирайте задължителната документация. Учителите на са писари. Потърсете и изявени учители, опирайте се на тях.
11
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Лято е, навън е около 40 градуса. Министъра сигурно е стоял дълго време под слънцето за да говори такива измислици. Какво взаимодействие сънува? Големите шведи обикалят гората, полето, кофите за смет и дворовете на хората и каквото могат рециклират или са в чужбина да берат нещо си и не ги интересува малките шведчета какво правят. Научиха ги да ходят на училище заради храната и топлото през зимата, не ги мислят за образование - и без него можеш да рециклираш
10
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много непрактичен и непродуктивен е двусменния режим в училищата. Всъщност е толкова лесно за България да стане нормална държава, само като взема за пример развитите държави от западна Европа. Има някакъв проблем? Само трябва да погледнете как решават същия проблем във Франция, Германия или Англия. Пътят е утъпкан вече, само трябва да го следваме.
9
1
 
17
 
! Отговори
Иван Пешев преди 6 години
Това с ромите е проблем създаден от политиците не виждам защо аз трябва да си пускам детето по рано в лапите на държавата за да поправя проблем който не съм създал. Нали си плащаме данъците т.е. сме си свършили работата те не са я свършили те да се оправят ако искат помощ от нас ние искаме наказани политици за безхаберие !!!
8
2
 
5
 
! Отговори
даскал Пандо преди 6 години
Ако така намалява народонаселението, ще има по училище за 1 паралелка...
7
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Училищата трябва масово да почнат да си качват уроците в Ютюб, както го правят в чужбина. Едно е да се чете урок от тетрадка и друго е да се слуша.
6
2
 
12
 
! Отговори
Неа преди 6 години
Разберете най - после че нищо няма да помогне !!! Само изнервяте и настройвате допълнително българските деца срещу тях . После защо не ги проиемали ... Ами защото са с незаслужени привилегии ...ето затова .
5
1
 
8
 
! Отговори
Неа преди 6 години
Ох разбира се че е заради шведите . Искаш ли да ти кажа как са ми разправяли че швед взима матурата ?! Директора лично дава на някой да реши задачите , после вика швед от стаята , и застават под ъгъл който не се вижда от камерите и му дава решените задачи . Той ги преписва пред квесторите но които им е казано да мижат и предава на останалите .... Възмутен си нали ???
4
1
 
4
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 6 години
Тепърва ще има преглед на образователната инфраструктура с ръководствата на общините.Куче влачи диря няма.Една и съща работа навсякъде.
3
1
 
6
 
! Отговори
Неа преди 6 години
Оооо Господи ..... Защо назначават хора далеч от сферата ?
2
2
 
9
 
! Отговори
До 1 преди 6 години
Щеше да е смешно ако не беше тъжно. По-скоро поредния евреин (погледни снимката), назначен да ускори сриването на Българското образование!
1
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Смях, голям смях! И как ще стане това в софийските централни училища?Поредният Смехурко в МОН!