Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!

На 1000 българи се падат по 510 автомобили
Обновена: 13 окт 2017 11:54 | 13 окт 2017 09:20, Мария Захариева
186
Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!
Снимка: Булфото, архив

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.

Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония. 


186
Още по темата: автомобилиЕвропаКоли
Още от Общество
Болните от Алцхаймер – разход, а не инвестиция
Напиши коментар Коментари
176
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Е ТОВА Е МЕЧТАТА НА БАЛКАНСКИЯ Т.ЪПАК - МОЖЕ ДА Е НА КВАРТИРА, НО ДА ИМА ТРОШКА
175
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
А КЪДЕ ЗАБРАВИХТЕ СЪВЕТСКИТЕ ГРОЗНИ И РЪЖДИВИ ТАРАТАЙКИ - МОСКВИЧИ, ЛАДИ И Т.Н.
174
1
 
0
 
! Отговори
... до 163 преди 5 дни
Точно, защото сме още в пещерите, предпочитам да се возя в голямата ламарина със звездата отпред, за да не мръзна, за да не дишам прахоляка, и да не ми се зверят австралопитеците от съседните ламарини. Отскоро карам на жена ми поло-то..ами омръзна ми да се разправям! С мерцедеса спира движението като минавам...
173
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До до 155

Пич, тези хора, не са стъпвали в магазин. Имат си няое момче за тая работа, което смао отива сутрината, пазарува с картата и оставя нещата на входа на къщата ..
172
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Свестен нов автомобил е 40000+ лева ... някой изобщо изненадан ли е ?
171
0
 
0
 
! Отговори
До 171 преди 6 дни
Много сте агресивни по българските форумите. Успокойте се, все на търкал ви избива.
170
3
 
0
 
! Отговори
. преди 6 дни
Селяните които са от пловдив да мълчат и да не коментират селяните които са отишли да живеят в пловдив с брамчат с бракмите че да не си събират зъбките!!!А аз не съм от село а в пловдив не ми се и ходи пффф хахауаха
169
2
 
1
 
! Отговори
РВ преди 6 дни
Селяните, които идват да живеят в Пловдив карат най-смотаните, гнусни, димящи таралясници. Състезават се с тъпотията в празните им лейки, бръмчат по уличките с бракмите, надули разни неща звуци, които се смесват с пърденето от пробитите им гърнета. И така докато им свършат двата литра нафта в резервоара или им прегрее ФауВе-то.
168
1
 
4
 
! Отговори
Вергил преди 6 дни
4 милиона автомобили на 7 милиона население прави по 571 автомобила на 1000 човека. А не 510.Като се има предвид, че реално сме не повече от 6,7 милиона и с темпото на намаляване на населението и увеличение на автомобилите до няколко години ще сме на първо място в ЕС по брой автомобили на човек от населението.
167
1
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 6 дни
Старата ми панелка беше по-качествено направена от новото строителство на новия ми двойно по-голям апартамент. При колите разликата идва заради нещо, за което малко хора се сещат - за по-нова кола трябва гараж, а старите панелки ги правеха без гаражи. Фактът, че нямат гараж е причина за много хора да си купуват по-стара кола вместо по-нова или нова кола, т.е. причината е в МВР, които не разкриват престъпленията, вкл. кражбите на колите.
166
3
 
2
 
! Отговори
🎈 преди 6 дни
На стара столична панелка и отива стар Опел , за толкова пари такова и качество , важното е матреяла да е щастлив ..........
165
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Хаха 260 милиона нови автомобила за година....
Колко некомпетентен трябва да е този които е написал тая глупост???
Нямам думи
164
1
 
6
 
! Отговори
Така де преди 6 дни
Те и пътищата ни са на средна възраст 30 години, така че тия коли само допълват пейзажа. За един западно европеец е по-евтино да си подари 20 годишната трошка на нашите авто-дилъри, отколкото да я свали от движение в държавата си и да я изхвърли. Сметището за коли се оказват изостаналите страни като нашата. Дрехите втора употреба също са навсякъде.
163
0
 
8
 
! Отговори
r3v0lv3r преди 6 дни
По-лесно е да се увеличават зоните отколкото да се оправи градския транспорт и да се направят паркинги. Така лесно се пълнят правилните джобове, а другото си е само разход.
162
5
 
0
 
! Отговори
до 157 преди 6 дни
Казвам ти ,че вместо да си возиш 4 букви на 2 тона ламарина,може да го правиш на 2 гуми,на една ,на три с нещо с електродвигател,ама все още вие сте в пещерите.
Човека иска да кара голяма ламарина,не иска да кара персонално мобилно средство.
При положение ,че дори не загряваш за каква технология защо се обаждаш?
161
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
В масовият случай колите по улиците са относително нови - до 10 годишни, по-рядко до 20 годишни, а над 20 годишните се срещат доста рядко по улиците, особено в София. Интересни биха били други статистики. Например, колко километра изминати с кола средно на човек се падат за година и колко километра с масов обществен транспорт. Аз си мисля, че по този показател изоставаме много от средното за ЕС, т.е. имаме в пъти по-малко километри изминат с кола, а също и с градски транспорт.
160
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Бъдещето е в индивидуалният транспорт, а не в масовия обществен транспорт, като само метрото може да направи изключение. Индивидуалният транспорт може да бъде личен и обществен - това за неразбралите.
159
1
 
9
 
! Отговори
+++ преди 6 дни
Интересна новина. Излиза, че ако аз съм регистрирал 10 коли, от които 6 коли ги изкарвам само за ГТП и те са на възраст 30 години, а останалите 4 са на средна възраст 5 години, то средната възраст на колите, които карам е 20 години. Толкова за тази "статистика". Брой регистрирани коли по възраст в България не носи полезна информация.
158
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Колите в България са малко - даже в тази новина го пише. От друга страна колите които се движат по някакво време са много по-малко като процент от регистрираните коли, сравнено с средното за ЕС. За съжаление за това статистика няма, а това показва реалността. Примерно по едно и също време в България се движат 5% от регистрираните коли, а средно за ЕС този процент е примерно 10% или 20%, което праща България много по-назад по брой коли на човек от населението.
157
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Нищо бе на политиците и олигарсите нали са нови! Обичам да ги "благославям" докато се возя в моята.