Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!

На 1000 българи се падат по 510 автомобили
Обновена: 13 окт 2017 11:54 | 13 окт 2017 09:20,
186
Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!
Снимка: Булфото, архив

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.

Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


186
Още по темата: автомобилиЕвропаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
129
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Авторката на статията знае ли какво значи средна възраст?Да направим експеримент: заставаме на кое да е кръстовище, и броим преминаващите. За всеки процент над 50 (щото за средна възраст трябва да са повече), давам по левче. Ако обаче са по-малко 20 и повече годишните, за всеки процент под 20%, тя изпълнява по едно желание на произволен минувач.Средната възраст над 20 години даже и в моргите не се постига.
128
3
 
10
 
! Отговори
до 129 преди 6 години
И как точно България стана по-богата от членството си до момента?С 500милиона за документи с 500 милиона за цифровизация или с 5 милиарда за "зелена" енергия дето още я изплащаме.С 5 милиарда за превъоражаване ще станем ли по-богати?Само ще ти спомена ,че ние плащаме такси и акцизи имаме ограничение за 2/3 от икономиката ,че трябва да отговарят на ЕС стандартите ,въпреки ,че може да са стоки за 3 свят.Твоя джоб може да се е напълнил ,но на масовия българин ,не е !
127
9
 
3
 
! Отговори
Край преди 6 години
В България 510 коли на 1000 жители в Румъния - 308, в Унгария - 377, Словакия 439, Латвия и Хърватия - 390. В тези страни обаче средната възраст на колите е по-малка.РАЗУМА - Спрете от движение дръгелите и ги сплескайте за скрап. Живота ви ще стане по-хубав българчета.
126
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
С тия заплати как се купува нова кола ? Драги политици и бизнесмени МОЛЯ ОБЯСНЕТЕ !
125
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 130И Европа има къде да си изхвърля ***.
124
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Цитат: Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.---Значи в България колите са малко. След 10 години средното за ЕС ще стане примерно 650, а България ще е много под средното с примерно 550 коли на 1000 човека.
123
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Новите лади и др. марки от Русия вече са на несравнимо по-добро ниво от старите и се продават в Европа, но у нас освен 20% ДДС имат и17% мито. Стратегическата причина за старите коли у нас е,че правителствата не искат да има много нови коли. Старите горят повече и искат повече части и ремонти, а за тях се прибира ДДС.
122
12
 
7
 
! Отговори
До 76 преди 6 години
Ами тя БГ затова е бедна, защото такива като теб-червени крaтуни все още не са измрели!Членството на БГ в ЕС и НАТО е най-хубавото нещо, което и се е случвало от 80 год насам.
121
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До кочоМного нашенци си регистрират колите в България, а ги карат навън за са им евтини данъците и застраховките. Успял наистина в чужбина е този българин, който не се връща в България за да му е по-евтино.
120
3
 
2
 
! Отговори
??? преди 6 години
Не знам откъде ги изкопаха тези коли на над 20 години?! От моите роднини, познати, колеги и т.н., само един кара бензинова кола на над 20 години с газова уредба.
119
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не виждам в статистиката колко коли са с газови уредби, а в България това е масов случай при по-старите коли.
118
1
 
6
 
! Отговори
до 110 преди 6 години
Гледам ,че имаш 2 минуса ,не им харесва истината дето всички я знаем много добре.Където са ни парите ,там са ни и колите.Стагнация ,затягаме колани и пестим.Иначе на този малък пазар,с пари от ЕС да не може да излезеш от стагнацията 10 години ,трябва доста некадърно да се управлява.В България нормални коли не се рекламират!Вие гледате ли рекламите ?На 10 реклами една само е за нормални коли ,всички останали са за" Премиум фул сайз " това е аномалия !
117
1
 
12
 
! Отговори
+++ преди 6 години
В България не може да се проведе смислен разговор на тема стари и нови коли, както и за коли с различни двигатели. Винаги в такива разговори се намират едни, които ги обезмислят с използването на истинноподобни думи или фрази, като: барутници, печки, "Бай-*** иска", бангии, "купуват САМО коли от автоморгите на Европа" и т.н.
116
3
 
9
 
! Отговори
Хари преди 6 години
До Анонимен 117каквато културата тук, такава и на пътя, не са ви виновни колите. П.С. - имам две дипломи за магистър, мога да си позволя чисто нова кола, но ще си карам старата на 25г докато е изправна (явно съм ***).
115
1
 
8
 
! Отговори
+++ преди 6 години
Принципно производството, експоатацията и унищожаването след време на колите с ел.двигатели е по-замърсяващо от това на колите с ДВГ, т.е. бензиновите и дизеловите. Холандците какво правят - изнасят голяма част от замърсяването извън Холандия в други държави, а при тях остава по-чистата част и някакви загубени псевдоеколози им викат браво за това, че тяхната мръсотия идва при нас.
114
1
 
9
 
! Отговори
кочо преди 6 години
Един математически въпрос, 510 коли на 1000 души, над 4 млн. коли регистриранр, значи грубо около 8 млн. души. Или нещо не пасва, или няма демографска криза.
113
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всеки, който твърди, че българина е *** или че народа е ***, не осъзнава, че това се отнася за него, а не за народа или за българите. Второ, в България колите са малко, но не се мисли за инфраструктура, а само се се презастроява на места, където отдаван изобщо не трябва повече да се строи. В България нещата са така, че масово хората, които имат някаква стара кола, която са спряли да ползват, не я продават, но колата продължава да се води в КАТ.
112
2
 
4
 
! Отговори
Хари преди 6 години
До Анонимен 117не знам как да ти отговоря щото съм избутал едва средното, вземи прочети малко и тогава коментирай, басове лови с който пожелаеш. Пак стигаме до момента с прoстацитe, защо трябва да обиждаш някой който не познаваш, дори и да съм в грешка това не ти дава право - но явно си някакъв висшист и може да си го позволиш - ***!!!
111
2
 
6
 
! Отговори
Хари преди 6 години
също така това че колата е на 20+ години не означава че замърсява повече от нова кола с откраднат катализатор например. Сметенете колко замърсява бензинов мотор или такава с газова/метанова уредба (говоря за обслужван и поддържан автомобил), после пишете статийки. Това никъде не се смята нали? И в Румъния почти не се кара на газ - по евтино е но на някой не му е удобно да караш с по-евтино гориво? Защо? :D и тук да стане така идеално
110
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ХариАбе Харчооо ама много си *** беее.Бас ловя, че едвам си избутал средното.Не се прави на умен защото всичко написано от теб е брутална тъпня!