Войната на пътя не спира. Носят ли институциите вина?

Как да се спрат убийствата на пътя, коментират специалисти
Обновена: 16 авг 2018 22:29 | 16 авг 2018 22:08, Петя Славова
46

Пореден епизод от войната на пътя. 17-годишно момче и две момичета на 15 и 16 години са ранени, след като лек автомобил ги помете на тротоар в Петрич.
Още по темата

"За съжаление трагедиите по пътищата са често срещано явление както у нас, така и в чужбина. И вероятно докато колите биват управлявани от хора, катастрофите няма да спрат", коментира в студиото на "Денят ON AIR" бившият началник на "Пътна полиция" Алекси Стратиев.

По думите му акция "Скорост" не представлявала нищо повече от една PR акция, която цели да демонстрира, че по българските пътища се извършва контрол.

"По 3000 нарушения на ден могат и трябва да се установяват непрестанно. Това безспорно би повлияло на дисциплината на шофьорите и би намалило броя на загиналите и пострадалите", подчерта още Стратиев.

Пред Bulgaria ON AIR председателят на Българското обединение на шофьорите и председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов посочи, че вина за огромния брой загинали вследствие на катастрофи у нас имат и инстутуциите.

"Това е въпрос на политическа воля. От години настояваме да бъдат изградени полигони за екстремно шофиране, тъй като е необходимо обучение при различни условия. Също така е важно и хората да осъзнаят, че когато направят нарушение, трябва да си платят съответната санкция", каза още той.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нали купихте триноги,изказването такова беше от господата на кат.ще спрем убийствата
37
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Водачите претендират към държавата за лоши пътища, и това е справедливо. Добре, така е, само че много голяма част от ПТП е по вина на водачите. Новите коли със своите възможности изкушават. Това нещо при много шофьори се комбинира със лоша подготовка за шофьор, неспособност за самоконтрол, незачитане на закона. Държавата трябва здраво да наказва: ефективен затвор, конфискация на МПС, отнемане на права за дълги периоди, а също и глоби. И няма да има несъобразена скорост, алкохол, дрога и т.н.
36
0
 
1
 
! Отговори
Фалш преди 5 години
Е как така винаги несъобразената скорост е проблем за всичко? И винаги водача е виновен --- не е видял през ноща че капака на шахтата го няма и хоп виновен,че се удряш в каруца през ноща пак виновен или ако я види и заобиколи се удари в стълб.Логиката склони към факта че караш ли винаги си виновен.
35
0
 
0
 
! Отговори
Фалш преди 5 години
Е как така винаги несъобразената скорост е проблем за всичко? И винаги водача е виновен --- не е видял през ноща че капака на шахтата го няма и хоп виновен,че се удряш в каруца през ноща пак виновен или ако я види и заобиколи се удари в стълб.Логиката склони към факта че караш ли винаги си виновен.
34
1
 
1
 
! Отговори
До 40 преди 5 години
Дай пример с поне една държава по света, в хилядолетната история на човечеството, в която твоята жестока глоба, като я запишат в закона, да е дала резултат! Няма такъв случай.
33
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За съжаление и главите на много от вас не работят при шофиране.
32
1
 
4
 
! Отговори
3M преди 5 години
За съжаление институциите у нас не работят.
31
0
 
1
 
! Отговори
До 36 преди 5 години
В София и в Синята зона има проблеми с нарушителите. Например редовно се паркират коли по ъглите на кръстовищата и пешеходците не могат да пресичат по пешеходната пътека. Виж как спират и паркират бусчетата на Градска мобилност или колите на полицията. Отиди на жълтите павета, където е горния край на ул. Малко Търново - Синя зона, но виж как се паркира в нарушение.
30
0
 
1
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Сега КАТ санкционира при едни на 100 хиляди нарушения, т.е. на практика КАТ нищо не прави. Всеки ден в България се извършват средно над 200 милиона нарушения на пътя, а КАТ санкционира за около 2000 и 3000, когато КАТ е в акция.Според мен трябва да се намали драстично размера на глобите и вместо 1 глоба от 1000 лева, КАТ да налага 100 хиляди глоби по 50 лева - общо 5 милиона лева. Само след месец тези 100 хилядя глоби ще са 1000 глоби, след още един месец ще станат 100 глоби.
29
0
 
0
 
! Отговори
Логика преди 5 години
Възпитаващо и възпиращо е не размера на наказанието , неизбежната санкция и събираемостта ! Защо КАТ не започне от нещо дребно на пръв поглед - да глобява всеки с 5лв. И ДА СЪБИРА ГЛОБАТА за пресичане на червено, за не разрешено каране колело по тротоара ( има група на които е разрешено) ! Как синята зона няма проблем с нарушителите ! И най дългия път започва с първата крачка ! После извън населените места и магистралите !
28
0
 
0
 
! Отговори
Логика преди 5 години
Кой е отговорен за поведението на децата - родителите ! Кой е отговорен за поведението на водача на пътя - КАТ !
27
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има една стара истина, която 80-те процента не знаят или забравят. Никога и никъде по света огромните наказания записани в закона не са спряли нарушителите. Спира ги нещо друго.
26
0
 
1
 
! Отговори
До 31 Стамат преди 5 години
Явно КАТ успешно ти е промил мозъка. Няма държава по света, в която това, което пишеш да е станало. Второ, измислиците на КАТ за размера на глобите по-добре ги забрави веднага. Навсякъде по света правилата се спазват само ако хората са убедени, че ако ги нарушат неизбежно следва наказание, като размера на наказанието е несъществен. Ключовата дума е неизбежно. Точно от това бяга КАТ, защото ще трябва да проработи, а не само да кибичи на хранилките си за глоби - безопасно място,с ниско ограничение
25
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не, вината е в Путин и в глобалното затопляне.
24
2
 
0
 
! Отговори
Стамат преди 5 години
Докато всеки един водач не изгради ясно в съзнанието си, че не е по-важен от животите на останалите участници в движението няма да има оправия. И 5000 евро да станат глобите, пияни пак ще има, пак ще карата с 200, пак ще карат без книжки.
23
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В КАТ експерти няма - както сред сегашните, така и сред бившите служители на КАТ, какъвто е Стратиев. За съжаление точно КАТ, т.е. хора, които не разбират от пътна безопасност, предлагат промените в закона, обикновено по-строги наказания и в резултат на тези промени предложени от КАТ и приети от депутатите, нарушенията и катастрофите се увеличават.
22
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Начинът на шофиране се определя от контрола за спазването на правилата. Това навсякъде по света го знаят, само в България КАТ успешно е внушил на онези 80%, че шофьорите винаги са виновни. Проблемът в България е неработещия КАТ, който не само че е безполезен, но и е вреден.
21
0
 
8
 
! Отговори
Георги преди 5 години
Всичко опира до КОНТРОЛА! Имали КОНТРОЛ и съответните санкции, нарушенията ще намалят. Когато отидем в чужбина сме най-примерните, защото знаем, че няма да ни се размине. В България с 20лв и си цар на пътя!Всички '' акции'' са просто '' прах в очите''.
20
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мнозина сядат да карат след употреба на "ишиас", и белята става! Кофтито е че страдат и невинни, неупотребили "ишиас". Ишиас и кормуване - НЕ!
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
не ви ли прави впечатление че колокото повече вдигат глобите и наказанията толкова повече се вдига и процентът на катастрофите факт неоспорим българинът по този начин показва подсъзнателно какво е отношението към тези институции които не помагат а само гледат как да ти вземат и последният лев когато хората в една държава започнват да разсъждават така значи нещо не е наред и правителството трябва да си ходи