Почитаме паметта на загиналите на пътя

540 българи починаха до сега в пътни инциденти през 2018 г.
Обновена: 18 ное 2018 08:19 | 18 ное 2018 08:15, Александър Попов
20
Почитаме паметта на загиналите на пътя
Снимка: Булфото, архив

България отново е част от международната инициатива 18 ноември да се отбелязва като ден в памет на загиналите в катастрофи.

В цялата страна ще бъдат отслужени молитви. В София заупокойна панихида за жертвите на пътнотранспортни произшествия ще бъде отслужена в храм-паметника "Св. Александър Невски".

Черната статистика сочи, че от началото на 2018 г. до сега жертвите на войната по пътищата у нас са 540 души. През 2017 г. общият брой на загиналите е 682, през 2016 г. – 708.

Резолюция на ООН от 26 октомври 2005 г. за повишаване безопасността на движението по пътищата в целия свят отправя призив към правителствата и международната общественост всяка трета неделя на месец ноември да бъде Ден за възпоменание на жертвите от пътнотранспортни произшествия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Глобите в България се налагат при 1 на над 100 хиляди нарушения и обикновено на най-примерните шофьори, което реално води, че и те започват да правят нарушения"Прав си, че прекалено рядко се налагат наказания. Дали предимно на примерните - нямам наблюдения. Но да: когато всички покрай теб нарушават и не биват санкционирани, то рано или късно и ти започваш да нарушаваш. Това му се вика "интеграция", "сливане с масите" и не става въпрос само за поведение на пътя...
16
2
 
5
 
! Отговори
До 10 преди 5 години
Тези, които наричаш "комплексирани шофьорчета", стриктно спазват правилата и показват добра култура на шофиране в държавите, където правилата се спазват. Сещаш ли се къде бъркаш?
15
3
 
4
 
! Отговори
??? преди 5 години
Стотици загинали по вина на КАТ. Защо ли не разформироваме КАТ като вредна за безопасността на движението структура, за да намалеят в пъти нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите. Друг начин няма.
14
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма държава по света и никога не е имало, в която правилата да се спазват и да няма контрол за спазването им. Набийте си го в "умните" глави!
13
1
 
4
 
! Отговори
До 12 преди 5 години
Глобите в България се налагат при 1 на над 100 хиляди нарушения и обикновено на най-примерните шофьори, което реално води, че и те започват да правят нарушения, т.е. имат обратен ефект на превантивния. Глоби, че трябват трябват, но не както е сега, а за всяко нарушение. Когато шофьорите са убедени, че глобата е неизбежна, ако направят нарушения, само тогава шофьорите спират да правят нарушения. Катастрофите и загиналите в повечето случаи са следствие от нарушенията, заради липсата на контрол.
12
3
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
В България загиналите са преди всички заради нарушения на пътя, а нарушения по цял свят се правят, когато няма контрол, както е в България. Това са около 90% от загиналите. Почти всички други загинали са заради лоши пътища и знаци и маркировки несъответстващи на пътната обстановка.
11
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Глоби трябват. Големи глоби, които да спасят живот и да спестят мъките на близките на потенциалните жертви на войната по пътищата."Имаш едни определени прослойки в обществото(твърде бедните и твърде богатите), за които глобите нищо не значат и имат нулев превантивен характер. Така де - ако нямат какво да ти вземат - от какво да те е страх? Или ако ти вземат прекалено малко спрямо това, което имаш - пак, от какво да те е страх? Резултата е видим. А средна класа почти нямаме.
10
1
 
5
 
! Отговори
Истината преди 5 години
При този неработещ КАТ и пълната липса на контрол за спазването на закона, загиналите можеше да са 10-20 пъти повече. Добре, че българските шофьори имат относително виока култура на шофиране и затова загиналите са доста малко.* За един по-долуНяма и не е имало държава по света, в която драконовските наказания да са спрляи нарушителите. Всяко искане и въвеждане на по-строги наказания реално увеличава нарушенията. Обяснението е съвсем просто.
9
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
do 9забравяш комплексираните шофьорчета...
8
2
 
6
 
! Отговори
F#?kTheSystem преди 5 години
Благодарение на АПИ,КАТ и "изрядните" строителни фирми, печелещи обществените поръчки.
7
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Човечеството изпуска естествения си темп и се филмира в ускорен, изчерпващ го индустриален такъв. Илюзията че с по мощна и нова кола, ще се справиш в новите условия, води до лотария, в която обаче имащ повече шансове за ПТП, за разлика от тази с награди.И понеже е с самочувствие, индивида търси други виновни, вместо да осъзнае, че излиза от темпа на устойчив контрол. Стадото тича, тича и той, а падналите са съпътстващии жертви. Това не се променя с закон, а само с друго битие, за оцелелите.
6
6
 
1
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Какви молитви бе! Глоби трябват. Големи глоби, които да спасят живот и да спестят мъките на близките на потенциалните жертви на войната по пътищата. Молитви!
5
2
 
6
 
! Отговори
NoName преди 5 години
Това е подигравка с паметта на загиналите хора и към мъката на близките им. Засрамете се!
4
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По - скоро курбан за живите трябва да правим, и свещ да запалим. Че то в БГ си е цяло приключение да оцелееш
3
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А паметник няма ли да издигнете на виновниците за катастрофите? Съвсем изперкахте вече бе!
2
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Затвори трябват, затвори, не молитви...
1
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре че ушев магери статистиката за броя на загиналите в катастрофи. Не случайно броят им по данни на спешна помощ и по данни на корумпираните, се разминават два пъти, все едно шкембетата се скъсват от работа и заради тях загиналите намаляват.