Пътна (не)сигурност: Коли-ковчези, шофьори-убийци

Голям процент от автошколите и сервизите - нелегални
Обновена: 20 фев 2019 20:21 | 20 фев 2019 20:16,
37
Пътна (не)сигурност: Коли-ковчези, шофьори-убийци
Снимкa: Reuters, архив

Повече от половината автосервизи у нас са в сивия сектор, а близо 90% от автошколите в страната също се оказват незаконни.  Стряскащите цифри идват на фона на високата смъртност по българските пътища а това провокира синдикатите да започнат усилена битка със сивия сектор.

Според данните вероятността да попаднем на коректен автосервиз е под 50%. Сервизите, които гарантират с името си за извършения ремонт, са не повече от 40 % от всички работещи. Експертите посочат пряка връзка между некачествените авторемонти и убитите на пътя

При автошколите, от които би трябвало да излизат отговорни бъдещи шофьори, нещата са още по-притеснителни. Според цифрите 80% от учебните центрове за автомобилни водачи са част от сивия сектор.

Кой поема отговорност за сигурността по родните пътища - коментар в предаването “Директно” по телевизия Bulgaria ON AIR на Емил Германов  от Съюз на автосервизите  и Красимир Георгиев от АКАБ.

"За съжаление цифрите са приблизително такива. Това се отразява на сигурността, броя на убитите, бюджетът на държавата. Хората, които обучават шофьори, са някъде около 6000. Това са легалните инструктори", коментира Георгиев.

По думите му проблемът идва от схемите с преотстъпване на разрешително, което е нещо напълно незаконно. Държавата смята, че тези хора, които не са данъчни субекти, са малки. Пропуски в закона няма, просто трябва някой да го спазва, коментира още Георгиев.

“В България се движат около 4 млн. превозни средства. Това означава 4 млн. ремонта годишно, което е около 16 хиляди ремонта на ден. Цифрата според мен, обаче, не е вярна. Милион и половина автомобили са над 20 години, а над 3 млн. коли са над 10 години, а на тях им се налагат много повече ремонти”, коментира Германов.

Регистрирани сервизи в страната са 6700, а това означава, че на ден във всеки сервиз минават по минимум 2 автомобила дневно. Проблемът е, че няма регламент за дейността на сервизите, което създава нелоялна конкуренция. По думите му нелоялната конкуренция води до това сервизите да слагат части втора употреба, което прави автомобилите по-опасни.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
1
 
! Отговори
От 24 преди 5 години
Разменил съм сумите за 200 и 300 к.с. за новите коли.
24
1
 
1
 
! Отговори
Скептик преди 5 години
Изминал съм 290000 с колата, която си докарах от Германия. Ремонтирам в само в един сервиз. Не ме интересува дали са легални. Не искам фактура защото не ми се признава ДДС за колата и ремонта. Водят ми сервизна книжка. Колата е на 20 години и смятам да си я поддържам защото новите коли са бок,лук а електрическите-измама.
23
0
 
1
 
! Отговори
До гост преди 5 години
Истината за данък МПСКола над 20 години с катализатор100 к.с. от 23,98 на 57,14 лв.200 к.с. от 180,81 на 258,56 лв.300 к.с. от 353,60 на 505,65 лв.Кола до 5 години100 к.с.Евро 5 от 111,89 на 55,13 лв.Евро 6 от 111,89 на 36,76 лв.(нафиотски коли)200 к.с.Евро 5 от 990,08 на 487,97 лв. Евро 6 от 990,08 на 325,31 лв.300 к.с.Евро 5 от 506,27 на 249,52 лв.Евро 6 от 506,27 на 166,35 лв.Нова Баничарка 140 к.с. Евро 5 от 6,50 на 156 лв.Евро 6 от 6,50 на 104 лв.
22
0
 
1
 
! Отговори
До гост преди 5 години
Номер 1 написа, че на хората не им остават пари заради вдигането на данък МПС и застраховките.Ти пишеш, че Данъка са го вдигнали с 6-7 лв. за старите коли, а след това написа и че за новите е паднал с 50-100 лв., от 500 лв.и нагоре преди и че застраховките нямали нищо общо с Данък МПС, нещо, което никой не е твърдял. Истината разбира се е доста по-различна и всеки и сам може да изчисли колко е бил стария данък и колко е новия данък и дали на хората им остават пари за скъп сервиз.Примерно:
21
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"В дълбоката провинция няма автосервизи, 99% са разни пияници които цял ден жулят бира в някой гараж и изчукват..."Па *** го кажи на Чавдар от Димитровград. Който си е пръскал двигателя на мотора ще ме разбере ;) (колко леви ръце заврени отзадзе има в Софето, Майнатаун и по черноморието, които не успяват дори да закачат нов двигател, а само се чешат по шкембаците и се пулят...)
20
3
 
7
 
! Отговори
цветан преди 5 години
Дам ,съгласен съм. Да ги затворят. Мен така ме излъгаха за смяна на ангренажен ремък. Платих си 400 лева, любезни хора. викам си ето спестих 200 лева, разликата с официален сервиз на вносителя. След 4 месеца, моят приятел, сменил своя ангренаж в този сервиз скъса своя ангренаж. Оказа се 4е не е сменян. Така и аз се усъмних, отворихме за проверка моята кола и о чудо. Не е сменен. Та така, платих си като поп 600 лева в официалниа сервиз, дадоха ми 2 години гаранция и приключих с уличните сервизи.
19
1
 
3
 
! Отговори
Тато от сутрин-- преди 5 години
до вечер мисли--как и с какви пари да вдигне 10% който обеща на бюджетните--на майките с болните деца намери ,пари ама ги взе от инвалидните пенсии---аз ако влезна оторизиран сервиз след това трябва да се застрелям щото няма да има какво да ям ....
18
0
 
8
 
! Отговори
бг работа преди 5 години
На нашто комби точно в официален сервиз на марката му " загубили" кората под двигателя. След половин година го забелязах проблема и исках да я възтановят. Първо твърдяха, че МОЖЕ би не е имала???? Засега няма развитие. Ако аз бях на тяхно място, шях да я сложа с лични пари-за да вдигам имиджа си, но хора разни..
17
4
 
0
 
! Отговори
Гост преди 5 години
До До 13 гост Май наистина живеем м различни държави, както ти каза, а дори и в различни измерения! Виж какво ме попита, какво ти отговорих и ..... последното ти творение, което няма нищо общо с предното ти изказване. Приятна вечер!
16
0
 
2
 
! Отговори
До 13 гост преди 5 години
Хайде, хайде. Колко беше и колко стана данъка на коли от 100, 200 и 300 к.с. с катализатор без евростандарт, на над 20 години? Можеш ли да смяташ?
15
0
 
3
 
! Отговори
До 13 гост преди 5 години
Много добре знам кой данък как се измени - по години на колата, по Евростандарт, по мощност на колата и според вида - товарна до 3,5 тона или лек автомобил. Знам също и какъв процент са автомобилите по възраст и за над 80% от автомобилите данъка се вдигна. Ясно е и с колко. Но я ми кажи колко беше и колко стана данъка за кола над 20 години от примерно 200 к.с. После кажи и за 100 к.с. кола над 20 години. Може да кажеш как се промени данъка на товарни коли 200 к.с. с евро 5 и 6, а те са много.
14
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не вярвам в добри намерения на управляващи в България. Колкото пъти са ме убеждавали колко мислят за мен и колко добри за гражданите са некакви си мерки, толкова пъти съм се оказвал прецакан след като мерките влязат в действие. Тук лицемерието е пълно. Като ти казват "за бога братя не купувайте" - трябва да купуваш, от опит го знам, иначе парите ти изгарят.
13
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредна кампания за защита на нечии интереси чрез ликвидиране на конкуренцията. Когато тази кампания успее, ще имате скъпи ремонти за колите и скъпи шофьорски курсове. Иначе такива кампании се водят чрез внушения за едни хубави намерения, на които може само да ръкопляскате. Само че всичко това е фалш, зад него се крие нечий корпоративен интерес.
12
6
 
0
 
! Отговори
Гост преди 5 години
До До 3 гостНе отричам! А я кажи с колко падна данъка на новите коли до 5 години? С 50 лв.- 100 лв. от 500 лв.и нагоре преди това. Колко коня ти е колата? Коя година е? А гражданската няма нищо общо с данъка и веднага мога да ти кажа, че е със 100 лв. отгоре ако нямаш виновно ПТП.
11
0
 
5
 
! Отговори
До 3 гост преди 5 години
Май отричаш, че данъкът за 80% от колите в България го вдигнаха, както и застраховката ГО за всички автомобили. Май живеем в различни държави. На мен данък МПС ми е с 99 лева по-висок, а колко повече ще платя за ГО ще разбера след 1 месец.
10
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София живее една червясала от пари прослойка която си мисли че няма да умира , ами ще хвръкне. Правят едни писания без да се съобразяват че от нова година насам 80% от населението обедня още повече от вдигане на данъците и всички останали цени. Самовлюбени нарциси които ръсят мозък. А народа трудно свързва двата края.
9
4
 
1
 
! Отговори
Кръгово преди 5 години
До тези , които слагате минуси и явно сте от категорията с фалшивите автошколи. Ето една извадка за Вас от тълукаване на ЗДвП /ако знаете какво е това /:"Ако кръстовището е нерегулирано(т.е. няма поставени допълнителни пътни знаци или светлинна сигнализация) навлизането НАДЯСНО става при строго спазване на правилото за предимство на дясностоящия"Научете правилника и го спазвайте ако искате да се радвате на дълъг живот.
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дали сервизът е "незаконен" или е "законен", няма на практика никаква връзка с качеството на услугата. Същото е и с автошколите и даже може да се окаже, че повечето "незаконни" автосервизи и автошколи предоставят по-качествена услуга от "законните".
7
0
 
3
 
! Отговори
Неграмотност преди 5 години
Пълна неграмотност цари навсякъде - цифрите, цифрите, цифрите, ..., а трябва числата, числата, числата, ....
6
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българина кара такава кола за която има пари. Всеки иска нова, но няма пари. По селата и малките градчета няма лъскави кожодерски сервизи също. Техниците обаче и там си разбират от работата. Като си вкарах колата в реномиран софийски сервиз, лъжете се че останах доволен от качеството на ремонта. Добре че бях заснел на камера колата преди влизане в сервиза , та после можах да претендирам да я получа в същия вид. Има си ГТП и щом кажат ДА никой не може да има претенции, визирам КАТ.