Ще доведе ли до катастрофа за бранша новият пакет "Мобилност"?

Загубите ще са големи
19 сеп 2019 20:12, Нели Христова
39
Ще доведе ли до катастрофа за бранша новият пакет "Мобилност"?
Снимка: Pixabay

"Със сигурност ще има по-големи регулации по пакет „Мобилност“, но е важно да не са катастрофални за бранша+, това каза пред радио "Фокус" изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров.

Той обясни, че вече са въведени нови регулации, увеличен е броят на документите, които шофьорът трябва да носи, да се предоставя информация къде водачите почиват и колко часа е шофирал. Димитров добави, че връщане на тежкотоварен автомобил на всеки 4 седмици би довело до изчезване на голяма част от българската автомобилна флотилия, която изпълнява курсове в Европа. Той припомни, че българските превозвачи генерира 17% от БВП на страната, който в резултат на рестриктивно европейско законодателство ще бъде изгубен.

“Загубите ще са много големи. Ние изчислявахме, че при най-тежкия сценарии със сигурност около 80% от сега действащите фирми и флотилия въобще няма да ги има, тъй като българската икономика има нужда максимум. Няма какво да се лъжем - при така зададените параметри ако бъде приет пакетът трябва да обвърже флотилията на всяка една държава с износа и вноса съответно в страната. От там насетне България няма нужда от повече от 5 хил. тежкотоварни автомобили. В момента има около 65 хил., които са ангажирани с международни превози.“, допълни директорът на камарата.

Димитър Димитров каза още, че с приемането на пакета ще изчезнат „евтините“ превозвачи, а цените ще се вдигнат, което ще доведе до поскъпване на голяма част от свързаните с транспорта стоки.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
0
 
! Отговори
За поскъпването преди 4 години
Цените на по-голямата част от стоките general cargo (стоки за масово потребление) така или иначе в България са по-високи, отколкото в Западна Европа. Брой моцарела в Германия струва около 0,70 ?, а тук се продава за около 3 - 3,50 лева. Тук би следвало да се намали маржа печалба.При транспорта увеличението на цената на километър всъщност ще изравни цената, на която работи източноевропейският превозвач, с тази, на която работи западноевропейският превозвач.
35
1
 
0
 
! Отговори
Пенсионер тираджия преди 4 години
До Я па ти..Леглата са за почивка/спане. Кабината на камиона в никакъв случай не е за целогодишно обитаване. По твойта логика фирмаджията трябва да има домова книга за креватите в камионите?! Я па он!А тези правила не се ли отнасят и за западняшките фирми, а?Като се прибави и размера на ОФИЦИАЛНИТЕ заплати на шофьорите, излиза, че сами се натягаме да сме второ качество.
34
2
 
1
 
! Отговори
А сега сериозно преди 4 години
Очаква ли се да остане изискването за 45-часова пауза извън кабината на камиона?Ако да, как ще бъде решена липсата на достатъчно хотели около магистралите, защото с камион 40 тона в центъра няма как, а също така и на липсата на достатъчно охраняеми паркинзи.От гледна точка на ЧМР застраховка, покритие на липси на стоки ще има ли ако по време на такава пауза, шофьор е извън кабината, камиона е паркиран на бензиностанция, която обаче не е охраняема и се случва кражба.
33
3
 
2
 
! Отговори
Я па ти.. преди 4 години
До Анонимен 29 Що бе , шофьорите от Запада само по хотели ли спят ?Ми за какво са тези легла в кабините ?
32
2
 
2
 
! Отговори
Съвет преди 4 години
Да се забрани производството на тирове с двойни кабини и легло.
31
2
 
12
 
! Отговори
БАНко преди 4 години
До първия Мин.чо !Бойчо , ще загубят твойте превозвачи , ще спечелят българските шофьори !Бойчо , като спреш изплащането на болничните ще спечелят твойте домусчиичета и ще бедстват българските работници!
30
3
 
4
 
! Отговори
baffff преди 4 години
ами то това е целта на европа да ни срине успешните бизнеси, не е само транспорта и животновъдство, лични стопанства, прасе, ракия, ремонт на кола няма вече , земите ги държат турците и златна добруджа храни турция, най-важното българи не останаха, кат си отидат 2 млн пенсионери и погледнете етническия състав ще ахнете, но пък матр'яла 10г е съгласен с това, така че получавате си заслуженото, разликата че сега хич не ми е жал за вас, а преди се тормозех за тази ситуация, в природата няма нужда от такива безгръбначни.10г се искаше да сложите правилния човек начело, вие не ,та не, няма друг. Ок.
29
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще доведе ли до катастрофа за бранша новият пакет "Мобилност"?Не! Но ще намалят печалбата на лакомиите, които се наричат бранш.Просто и българските шофьори ще се трудят като бели хора. Няма да спят в кабините, да си готвят на спиртници, газови котлончета и тенекии от сирене.
28
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблем е, че няма достатъчно износ от България, в случай, че се приеме прибиране на камиона в държава по регистрация на фирма.Проблем ще бъде и за фирмите, които работят със собствени влекачи и чужди ремаркета.Проблем със заплатите няма, защото това правило би трябвало да се спазва поне от три години насам, когато влязоха в сила първите изисквания от страна на Франция и Германия за заплащане на командировки по техни ставки, а заплатите на шофьорите вече са изравнени поне от около 2 години.
27
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Водачите на тирове нищо няма да загубят даже ще са на печалба. Но баш шефовете им няма да могат да си купуват Джипове Яхти и Мезонети. Затова шефовете им реват като вдовици за дебел с котешка глава.
26
1
 
16
 
! Отговори
Транспорт преди 4 години
Ами пък крайно време е малките фирми, които се състоят от аз и жената, като нито един от тях няма представа що е то транспортен бизнес, просто мъжа е изкарал категории, продал една нива и си купили камион и понеже не трябва да плащат заплати, а се задоволяват с това, което изкарат и подбиват цените, да станат наемни работници, а не собственици. И индустрията има нужда от работници. *** и пульо стана транспортен бос, а в действителност е гол и бос.
25
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До22. На колко си години? Не е въпроса само в карането. Има и правни отношения, гориво, ДДС, документи на стоката, срок доставка, евентуален ремонт на камиона при транспорта, неизвестни условия при транспорта. И всичко това ако са омещани няколко фирми от соц. Предприятиено . Прави доставката сложна и тромава. С излишна бюрокрация.
24
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До20. Истината е такава. В ЕС собственика на камиона е и фирма и водач. Знае и си оправя разхода на горивото с ДДС, дам си договаря курса и отговаря за всичко до доставката. При нашите фирми с много водачи и много писари от целия колектив . Отговорност няма. При опасност на пътя ТИР- а , просто се изоставя на пътя. Делата се влачат с месеци. Стоката се скапва и длтръгват слидващите проблеми. Водача е забегнал далеч на Изток. Оправия няма . Западната институция дига ръце и мижи .
23
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българина наистина има конкурентно предимство което не може да бъде победено. И това е че в нашия БГ ген или култура не ни пука за живота на другите и за собствения си живот.Никой в Европа не е съгласен да работи 24часа на ден без значение за колко пари. В това отношение имаме нещо общо с руснаците.. и на тях не им пука.. заливат се с бензин, сами се палят и се хвърлят във водата за едното шоу.
22
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Айде да пускат автономните тирове вече. Видя се, че хем за шофьорите е мъка, хем превозвачите все са недоволни.
21
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
питаите недоразумението Мухобоико
20
3
 
32
 
! Отговори
V преди 4 години
Аз пък ще ви кажа че България има конкурентно предимство което не се използва добре и без да плаща африкански заплати и осигуровки.Курсовете са по дълги ;) Има начин и проблема с почивките да се реши с не големи инвестиции ;) Истината е че герб и вмро искат парите да отиват в чорбаджиите и колкото се може по малко в работниците за да няма потребление и икономика .Обаче това в Европа не върви .Те добре знаят за тези предимства и ще искат повече пари да отиват за работника и икономиката ;)
19
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какъвто е успеха по този проблем, толкова е и тежестта на България в ЕС. Шест месеца председателство се бориха за интересите на Западните Балкани, а сега се оправдават. Или каузата е грешна, или не знаят кога и как се правят тези неща!
18
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За равен труд равна заплата! Нали така? Ама защо само за тираджиите? Веригите как е? А по другите мултинационални компании тук как е? Всички работим за немците - дали тук или там все тая, но тук ни цакат с ниски пари. Щото даже шефовете на тираджиите да не си купуват Мазерати пак не могат да вдигнат парите на шоферите като на запад.
17
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще катастрофират измекярите и ***, които се чудят как да откраднат всяко евро! Я марш да си търсите работа както всички нас!