НАП ще обменя електронно информация с банки, общини

Агенцията въвежда две нови услуги
8 апр 2020 20:40,
3
НАП ще обменя електронно информация с банки, общини
Снимка: БГНЕС

Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на е-услуги на НАП надхвърля 140. Това съобщиха от пресцентъра на НАП.

Още по темата

От днес организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП. Новите услуги: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства, съобщават от приходното ведомство.

За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП.

Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за е-услуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това става с подаване на заявление за съответната услуга.

Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

Подробна информация
за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762

Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какво още трябва да стане за да разберем че с един чип на ухото всичко ще се реши, какви са тези подписи, номера и т.н.
2
2
 
12
 
! Отговори
дед Мароз преди 4 години
Браво на НАП!Наскоро разбрахме че обменят електронно информация с анонимни хакери.Сега ще обменят с банки и общини.Т.е. как да го разбираме. посредством НАП информацията от банки и общини ще отива в анонимните хакери или как?И на кой номер да пратим СМС, за да разберем дали (че) са ни изтекли номерата и съдържанието на банковите сметки, и имотното състояние.
1
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво! Колкото повече електронни услуги, толкова по-добре.