85% от младите водачи съветват: С опитен придружител в първите месеци

Всеки четвърти се научил да кара още преди курсовете
20 сеп 2020 18:46, Красимир Ангелов
13
85% от младите водачи съветват: С опитен придружител в първите месеци
Снимка: Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата"

Близо половината от младите водачи са управлявали автомобил само с придружител през първите месеци след като са взели шофьорска книжка, а 85% от тях съветват близките им да последват този пример. Това показват данните от анкета проведена сред 2600 водачи на възраст между 18 и 27 години.

Резултатите бяха съобщени от заместник-председателят на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" Анжелина Тотева по време на старта на финалната надпревара от кампанията "Най-добър млад шофьор на България".  

През първия етап на кампанията "Най-добър млад шофьор" всички желаещи да се включат в надпреварата трябваше да решат тест, който се доближава до листовките на шофьорските курсове. СБА и ДАБДП добавиха към тях и въпроси под формата на анкета, които да покажат нагласите им по редица въпроси свързани с безопасността на младите водачи.

"Получихме и някои притеснителни данни, като факта, че близо ¼ от младите водачи са придобили основните си умения зад волана още преди да започнат шофьорския си курс", каза Анжелина Тотева.

Според нея друг притеснителен факт е, че близо 40% от анкетираните са посочили, че основните си умения са придобили след шофьорския си курс. „Всичко това още веднъж показва колко е важно обучението да започва от най-ранна възраст и да работим за неговото постоянно подобрение“, подчерта заместник-председателят на ДАБДП.

В рамките на днешния ден се провежда и състезанието Писта София, което също поставя в своя фокус темата за пътната безопасност.

Според статистиката приблизително 1 милион и 350 хил. души в света умират всяка година в резултат на пътнотранспортните произшествия, а между 20 и 50 милиона души страдат от увреждания или трайни наранявания.

В България 60% от всички инциденти със загинали и ранени настъпват на територията на населените места.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Завърших шофьорския курс преди 38 години и по съвета на шофьори се набутах веднага в най-голямото движение, като Сточна гара в София в час пик, което тогава нямаше светофари и за 1 час в час пик там преминаваха десетина пъти повече автомобили от сега. Да караш с придружител означава никога да не се научиш да шофираш.
10
1
 
2
 
! Отговори
мхм преди 3 години
аз така и не се научих, моя инструктор беше много агресивен човек и само гледаше да отбива номера..
9
1
 
4
 
! Отговори
Уууу преди 3 години
Колега, нощем карат бързаците, гонки, таксита и някой дето са уж на две бири. Човек трябва да се научи да кара в ежедневния трафик. Ако ще и години да караш нощем, ще се наложи да завиеш на кръгово с три платна, нахакано с коли и е добре да имаш поглед какво става. Паркирането е същото. Трябва да се научи да паркира на две гуми, ако трябва. Просто е натоварено, вече не може да се кара без огледала, мигачи като едно време.
8
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пълни жезкрайни глупости. Най-добре е, след 11 вечетра да и,лизат САМИ да вуртят из града. Разбира се молиционерите точно това забраниха. А по това врме е най ненатоварено и най-безопасно да се пречупят и да спрат да се страхуват. Та , карайте сами, по възможност късно вечер!
7
1
 
9
 
! Отговори
Уууу преди 3 години
Аз още се возя със сина. Минаха месеци откакто взе книжка и още не вижда всичко на пътя. Вчера вече минахме на по-особени терени. Наложи се да караме по каменен път и да да се разминаваме на "една педя" със слизащите коли, да влезем в лозе и да се паркира-трудно!!Да обърне, за да не караме 1км назад и надолу. Ако беше в по-малък град , вече бих го пуснал и сам, но за София, Варна.., трябва да кара още. Курсовете са много, ама много зле! Намерете време да си научите децата, книжката нищо не значи
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Една четвърт се научава ли преди курса, 40% след курса. Някаква изненада? А с другите неща, примерно гимназиите и техникум ите по-различно ли е? Не се занимавай те да умувате, вашата работа е да взимате пари за курса и изпита, не да анализират.
5
2
 
1
 
! Отговори
Ямболски цървул преди 3 години
Съветвали.Ами аз като бях млад водач,защо след две обиколки на Ямбол и близките села баща ми ми даде колата да карам сам?Защото ме видя,че карам внимателно! Всичко е до самосъзнанието!
4
2
 
2
 
! Отговори
Джигит19 преди 3 години
"младите водачи" да се обявят за световна пандемия и след като вземат книжка, задължително да изкарат една карантина в лунапарка, на блъскащите се колички.
3
0
 
12
 
! Отговори
Handel преди 3 години
Точно в първите месеци младите водачи правят малко катастрофи тъй като внимават. А най-много катастрофи стават, когато младите водачи навъртят 3 години, защото вече си мислят че вече са хванали господ за шлифера. И едва след седмата година - има се предвид не 7 години с книжка, а 7 години шофиране, катастрофите рязко спадат. ама пуста статистика - някой трябва да я прочете, а пък и най-важното като измислиш нещо ново, започват да те цитират по медиите, и нй-важно е да не може да се провери.
2
5
 
1
 
! Отговори
Смях преди 3 години
Тази новина е по-абсурдна от всички останали ,ние всички се надяваме за по-скорошно изтребление по пътищата
1
1
 
5
 
! Отговори
Исти преди 3 години
Това съветват и 90% от старите водачи - отдавна трябваше да сте го въвели!