Ще има 5 нови екокатегории за колите заради маменето на системата

Те няма да отговарят на поставената еврокатегория от производителя
28 яну 2021 16:30, Анисия Иванова
107

За да се намали замърсяването на въздуха в големите градове, от Министерството на транспорта въвеждат нови 5 екокатегории за автомобилите, които ще възпрепятстват маменето на системата. Те няма да отговарят на поставената еврокатегория от производителя.

"У нас има доста автомобили, които отговарят на висок евростандарт. На такъв автомобил, когато бъде премахнат катализаторът, той може да попадне в по-ниска екологична група. Именно затова е тази инициатива - да имаме реално отразяване на техническото състояние на автомобилите", заяви зам.-председателят на Комисията по транспорта в СОС Зафир Зарков.

"В зависимост от изгорените си газове автомобилът ще бъде разпределян от първа до четвърта група. Пета група е тази група на електроавтомобилите и хибридните автомобили", коментира управителят на пункт за технически прегледи Малинка Бондаренко пред Bulgaria ON AIR.

От 12 юли се въвеждат нови стикери за годишен технически преглед, които ще носят информация за екокатегорията на автомобилите.

"До месец май във всички пунктове за технически прегледи ще бъдат осигурени необходимите технически средства, с които ще се издават новите документи. Ще се вписва информация в чипа, който е в стикера и ще бъде поставен на предното стъкло на автомобила", поясни изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.

Столичният общински съвет обсъжда зоните, където движението на стари автомобили ще бъде ограничено. В София тече подготовка за въвеждането на новата система.

"В момента сме се спрели на две зони, едната, която обхваща централната градска част, и една по-широка.  Дискутира се и при какви параметри на автомобилите и в какъв времеви срок да бъде ограничавано тяхното движение, за да не замърсяват допълнително", каза Зафир Зарков.

Новата наредба има за цел да спре злоупотребите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


107
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
95
0
 
3
 
! Отговори
Билко Бибитков преди 3 години
100 неща измислиха, а може просто да спрът да внасят хиляди вагони с бoклука на европа и да го горят в Българските тецове и по поляните.Едно време цяла България е била на дърва и въглища и коли си е имало и камиони и самолети, е как тогава въздуха беше в нормални норми.
94
1
 
7
 
! Отговори
Пешо преди 3 години
Първо да оправят доходите, минимална заплата 1200лв поне, за да купуваме по-нови коли и тогава да въвеждат европеиските простотии за еко норми!
93
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всички говорят че мпс замърсявали. Ок че са фактор добре. Но не те са основния виновник.Говорят за измерване на ТВЪРДИ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ В ВЪЗДУХА. А ТОВА СА ПРАХТА ПЕПЕЛТА И КАЛТА който колите разнасят. А в ГТП на мпс се имерват - въглеродния диоксид на бензиновите мпс и саждите на дизеловите мпс. На кубичен метър.Някой да е споменал нещо за тези стойности НИЩО ОТ НИКОГО. САМО ТВЪРДИ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ. Правят ни на маймуни. Аз работя в ГТП и съм наясно с новите изисквания. СТАВА ВЪПРОС ЗА ПАРИ .
92
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А иначе завода за изгаряне на *** почти в центъра на София няма да замърсява въздуха.
91
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Значи...а сте ни изклатили та да си напълните партиините чекмеджета, а съм отрязал всичкото еко, катализатор и сложил правите тръби...Колата ще стане магаре на село без номера, без винетки, данъци, такси и граждански, но на вас няма да я дам. След 10ина години като се изхаби дизеловия двигател ще и сложа електро мотор и ще ви я докарам да гние в центъра на градО, ей така.
90
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Поредното пълнене на гушите на собствениците на пунктовете за прегледи, които се държат основно от полицаи. Има си евростандарти, достатъчно е преглефите да се извършват единствено от държавно ведомство, което да бъде под строг контрол, примери много. Германия, Испания и почти всички страни в ЕС. Махане ли катализатора, просто не минаваш прегледа, а не да въвеждат хиляди стикери и допълнителни класове.
89
0
 
1
 
! Отговори
Гарантирам ,че преди 3 години
Който иска ще пусне супер пушеш електромобил .....требвало и да не може в най--котумпираната среда ? Онези от вън ни зная ,а ние НЕ ,айде БЕ !
88
0
 
1
 
! Отговори
По голям рушвет е .. преди 3 години
Решението за моята пушешта кола с отдавна избушен катализатор и ,,лабави,,сегменти която е само на 18 г.След всяко нововъведение скача мизата ! Тука винаги скача само мизата никога нещата не се променят ,значи идеята не е в приказките ,а в мизата ....
87
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не случайно от Април (след изборите).
86
1
 
9
 
! Отговори
Жо преди 3 години
Замърсяване на въздуха има, когато няма вятър. Замърсителите са много- печки, заводски комини, коли...Когато има вятър, замърсяване няма!
85
3
 
12
 
! Отговори
Споко преди 3 години
Те от 20 г. си вързват *** и пак е пълно, та с колите ли ще се оправят. А за това за колите трябват и промени в закони. Тоя хубавец, дето е измъдрил тая глупост вече е набрал доста негативен вот за шефа си за изборите и спокойно може да си стяга CV-то за борсата.
84
0
 
22
 
! Отговори
Гоше преди 3 години
Всичко хубаво но някои хора май никога не са стъпвали в пункт за ГТП, защото иначе щяха да са наясно каква пунта марa са прегледите. Всеки барутник може да се окичи със стикер за четвърта група а с правилните хора може да му бъде лепнат и за пета. Голяма пародия ще бъде.
83
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
С чуждестранните коли как стои въпроса или спокойно те и Евро 0 да са ще може да се движат в центъра щом са с чужд номер?
82
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 85То е смешно, ама това дето го пишеш. Ясно е че просто искаш нещо да напишеш. Замърсяването идва от работата на автомобила на едно място в задръстванията.
81
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не се щащкайте - терикат шофери сме, ще му намерим цаката...Иначе е смешно - представете си в цяла София да щъкаш, в центъра да не можеш. И изведнъж като се появи една чиста зона, баш в центъра на София, хахаха. Не знам как си го представят това, ама нещо не са у ред с главите. То замърсяването също няма да влиза по тези части, и вятъра няма да го омеша... общо взето - излишни упражнения да се усвоят едни пари...
80
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
хибридите се карат почти винаги на гориво защо се слагат автоматично при електроавтомобилите.
79
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако питате мене, редно е всички коли без Евро 6 да нямат достъп до центъра на София. Това от една страна ще бори и сивата икономика. Защо? Складов работник, сервитьор или някой общ такъв на строеж изкарват по 2-3к.. Предостатъчно да се купи чисво нов автомобил макък градски на лизинг. Кой ще даде лизинг, обаче, на човек, осигуряващ се на минимална? Паралелно общината спонсорира, като опростява данъци под формата на лихви или еко отстъпка. Както е по света, демек.
78
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ВЪПРОС до 39И ЕС не ти продава нищо! Продават ти го търгашите по моргите...ака Горублянеимам дизел Евро6+ на година, може да дойдеш да дишаш с пълни гърди отзад. Нищо няма
77
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ВЪПРОС до 39Нищо не е забранено в ЕС от това което си написал. Дизелите са забранени, колкото и бензиновите, в различни държави и то от около 2030та. Това не е решение на ЕС, а на съответната държава. Повечето ТЕЦове са на метан, само в Германия са на въглища, но това се обяснява с тамошната въглищна индустрия, която върви към небитието. Германия ги спира поетапно. Ние си плащаме глобите, защото сме бедни...Виж един дизел Евро6+ колко замърсява... само че става скъп за производство
76
6
 
18
 
! Отговори
ДОЛУ ГЕРБ преди 3 години
ДОЛУ ГЕРБ, не се търпи вече!