Увеличение на тол таксите ще доведе до затваряне на бизнеси

Не е правен одит на системата, проблемът не е в камионите, каза Веселин Стоянов
20 май 2022 10:55, Анисия Иванова
26

Превозвачите и регионалното министерство се договориха за работна група, която да разгледа предложенията на бранша за тол таксите.

"Очакванията ни са високи, тъй като излязохме от сферата на политическите говорене, протести и седнахме на масата с числа, и да покажем нашите изчисления. Тол системата представлява един много могъщ инструмент, който при неправилна употреба ще създаде много голям инфлационен натиск. Ние трябва да направим така, че този инструмент да доведе минимални оскъпявания за хората, а от една друга - да запазим малките и средни транспортни предприятия", каза управителят на голяма транспортна фирма Веселин Стоянов в студиото на "България сутрин".

Според него увеличение на тол таксите ще доведе до затваряне на бизнеси.

Още по темата

"Един автомобил, изминавайки пробега си за месеца и заплащайки близо 2300 лв. тол такса, в рамките на една година прави малко над 27 000 лв. До преди въвеждането на тол таксата през 2020 година, годишната такса, която плащаше един товарен автомобил, беше 1300 лв. Всякакви упражнения, че превозвачите не плащаме, са неверни", допълни Стоянов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той поясни, че в България има регистрирани над 86 000 камиона и над 3 млн. леки автомобили.

"Ние плащаме от над 100 пъти повече, отколкото плаща една лека. И плащаме над 10 пъти повече, отколкото беше винетната такса. Очевидно проблемът не идва от тежкотоварните автомобили, които са регистрирани в България. Никой не е направил одит за тол системата, не се показва какви пари са събрани", подчерта Стоянов.

Превозвачите ще настояват да бъдат създадени транзитни коридори.

"Товарните автомобили, които извършват транзит, плащат по-малко, отколкото плащаха преди време с директна такса. Но е много важно да няма подпомагане само на нашите превозвачи, тъй като Европейският съюз ще ни наложи санкции. Тази тол система съществува заради глоби, а не защото събира парите правилно", категоричен е Веселин Стоянов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Превозвачите искат да заграбят милиарди от обикновения данъкоплатец. Свикнаха да бъдат захранвани 12 г от чекмеджетата на Тиквата и те като "строителите на магистрали"
24
0
 
3
 
! Отговори
1 преди 1 година
Това правителство нито строи пътища,нито поддържа.До 2-3 години ще стане като деветдесетте.Тогава от София-Бургас се пътуваше 8 часа,катастрофите бяха много и ужасяващи.Но най-голямото престъпление на всички досегашни управляващи,без изключение е че оставят 1 милион турски и още поне 200000 други да пътуват из България,като башибозук без да плащат и стотинка.Идете на Виа Егнатия в Гърция да видите че почти няма тирове и автобуси защото гърчетата взимат по 300 евра,а ние сме с свалени ***
23
1
 
7
 
! Отговори
Сега преди 1 година
Ще плащат,като им е скъпо ще се кооперират.Ще работят съвместно,ще се научат да се уважат помежду си.Ще са коректни и няма да правят тарикатлъци!Който не го проумява как се прави бизнес,а иска само печели да фалира!
22
3
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Щом рушите пътищата ще плащате тол такси,много сте нагли,научени от бате Бойко.
21
1
 
7
 
! Отговори
Никк преди 1 година
Извинявам се, но леките коли с винетки плащат за всички пътища. Сегашното положение не е коректно пък за тях..
20
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А всички хитреци тираджии, които, за да не плащат за магистралите минават по второстепенни пътища и ги рушат, и после живущите в градчетата и селата покрай тези пътища се оплакват, че целите били на дупки. Еми няма как да не са.
19
0
 
8
 
! Отговори
az преди 1 година
За един определен маршрут от около 90км преди плащах дневна винетка от 27лв , сега плащам тол такса от 2.36 стотинки, тъй като само част е първокласен път , но дори и да платя всичките 180км пак ще ми излезне по-евтино - около 20лв. При винетките я нямаше цялата армия от администрация и тол коли , съответно оставаха повече пари за пътища , а сега всичко се изяжда от заплати и реално парите са по-малко. Но който пътува , трябва да си плаща.
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"неверни упражнения"?!
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бизнесмени от хранилката на държавата и от фирми на партии. Всички със собственици поставени лица повечето ченгесари.
16
0
 
5
 
! Отговори
Математика? преди 1 година
2021 за толк такси са платени 111млн, веднага правя сметка 86000 камиона х 27000лв прави 2.3млрд - само 20 пъти разлика. Или не плащат толкова или камионите са по-малко. Или лъжат здраво.
15
0
 
9
 
! Отговори
Само числа! преди 1 година
Значи 1300 лева за камион годишно е добре? Добре. Един лек авомобил плаща 97 лева и изминава около 10000 км по пътища с винетка.Или по 1 стотинка на тон/км. А един камион плаща по толкова на месец, но:1.Тежи 10-40 тона.Средно 20 тона;2. Изминава 10000 км месечно. Сметката показва, че камионите плащат по около 10-12 пъти ПО-МАЛКО от леките автомобили при тегло 20 тона. 1 стотинка на 10 и повече километра. Оказва се, че сметката за ТОЛ таксите е верна.
14
0
 
8
 
! Отговори
352 ойро заплата преди 1 година
То па едни бизнесииии.......!
13
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До11. Прав си така е
12
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Превозвачите товарят камионите двойно. Вместо разрешените 17 тона камионите им са на 35 тона. Така спестяват от курсове, вместо два правят един но пък рушат пътищата. В цял свят има кантари по магистралите, където камионите задължително се теглят за претоварване. А в България няма. Затова и пътищата ни са в такова състояние
11
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе щом шефа на Биомет може да отдели 5 милиона лева за да си купи Бугати, при условие че има и два ролс-ройса и Ламборджини.. Значи не са закъсали чак толкова много превозвачите. Илън Мъск и Бил Гейтс нямат такива коли като техните.
10
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тол системата не е от вчера, защо чакахте досега? И всички дето излизат на протести - защо не излизахте при Баце, бе? Защото щяха да ви пратят качулките, както ставаше неведнъж. Много смелост насъбраха всички, но истината е, че колкото и да е скъпо навсякъде по света, при нас е най-евтино и ако не можем да прокопсаме, сами сме си виновни, че траяхме досега.
9
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ами то камионите разбиват пътищата,така че трябва да се вдигнат тол таксите,пък те нека си реват,твърдо да за вдигане на таксите и със сигурнист няма затварят бизнеси
8
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Германците пак да дадат пари за пътищата в България.Ние българите не даваме .
7
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кой то си може и при ТОЛ система ще работи. Ще си вдигне цената с тази мярка и ще пътува. А кой то разчита на държавните пари ще реве повече , докато го чуят.
6
1
 
22
 
! Отговори
Ужаа преди 1 година
Всеки некадърен бизнес рано или късно фалира, а на негово място идва друг. Така е в отворените икономики, каквато би трябвало да нашата. Няма страшно някой некадърник от работодател да стане работник.