В българската гейминг индустрия няма признаци на рецесия

Виртуалната реалност ще бъде все по-важна част в индустрията
11 авг 2022 22:15, Анисия Иванова
12
В българската гейминг индустрия няма признаци на рецесия
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Търсенето на кадри в българската гейминг индустрия продължава да бъде високо, засега няма индикации за задаваща се рецесия, напротив  - даже „ври и кипи”, като се има предвид какви проекти се разработват в момента на родна територия. За тях се събират нови екипи, а българските студиа желаят да работят върху повече от едно заглавие и да имат повече от един вътрешен екип. Това са изключително интересни процеси, които за първи път се случват в България и аз съм изключително доволен като човек, който от години инвестира в тази индустрия. Това каза Ивайло Коралски, съосновател и изпълнителен директор на компания в бранша, в предаването „Бизнес старт” с водещ Христо Николов.

Коралски посочи, че се наблюдава тенденция за свиване на потребителските разходи за видеоигри и тя е базирана на факта, че абонаментният модел навлиза все повече и при видеоигрите. Така за много потребители разходите им, обвързани с гейминг индустрията, са свързани с абонаментния модел и те не дават допълнителна сума извън него, защото им е напълно достатъчен като услуга.

По отношение на това как се отразява недостигът на чипове в световен мащаб на разработването на видео игри, събеседникът даде пример с японската компания Sony от гледна точка на търсенето на Playstation 5, при положение че това е най-популярният Playstation. Sony със сигурност не може да произведе достатъчно чипове, самите те го признаха, но не промениха очакванията си за над 18 млн. продадени конзоли до края на годината. Вероятно вече са закупили достатъчно количество чипове и ще атакуват коледния период с конзоли.

Коментирайки ограниченията за гейминг на децата под 18-години, наложени на китайския пазар и тежките процедури за одобряване на игри от местните надзорни органи, събеседникът каза, че тези процедури продължава да са в сила и за последното тримесечие под 100 заглавия са одобрени от правителството в Китай, имайки предвид, че само за Steam – най-популярния магазин за развлекателен софтуер на PC, излизат над 1000 заглавия месечно.

Относно случващото се на руския пазар предвид наложените санкции Коралски посочи, че разработчици от този регион търсят реализация в западни компании, а така също и в България.

Във връзка с навлизането на виртуалната реалност във видеоигрите Коралски сподели, че има вътрешна информация за разработка на Sony и смята, че играчите ще бъдат като ударени с мокър парцал при ъпдейта на VR.

"Визуалната част, усещането, начинът, по който се управляват игрите  - скокът ще бъде доста голям”, каза той.

В бъдеще VR ще бъде все по-важна част не само от пазара на видеоигрите, но и от всякакви други индустрии, включително медицина.

Още за това как се развива гейминг индустрията след премахване на ограниченията, свързани с Covid и какъв е интересът към спортните игри може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
1
 
! Отговори
Gamer преди 1 година
Бг журналята и некфи сметкаджии на ексел ше ми говорят за гейминг индустрията и то само врели нелипели. Тия хал хабер си нямат какво пишат.
9
1
 
1
 
! Отговори
dsadsd преди 1 година
Като човек който доста често гледа БГ стриймове в Twich, супер мизерия, то е само псуване и идиотизъм. Нищо нито можеш да чуеш нито да научиш. Не, че другите хора не псуват, но докато ги гледаш и слушаш поне нещо можеш да научиш. В Кравария както винаги е пълна мизерия, във всеки един аспект.
8
0
 
7
 
! Отговори
Гей преди 1 година
Българската гей индустрия винаги ще прогресира!
7
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
с примерите по-долу исках да покажа, че днешните разработчици повтарят грешките на миналото, щото не са запознати с него. правят лоши игри щото не са играли добрите, и това лутане в невежеството и собственото им его е много тъжно.
6
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
alien isolation от 2014 също прави фатални грешки в стелт геймплея си. вместо да ти даде индикация колко си видим и колко шумен, всичко се свежда до 'или ме виждат или не'. и имайки в предвид че враговете им трябва частица от секундата да те видят, а на теб е почти забранено да си дигаш чутурата, това прави играта невъзможна
5
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
изкуството наречено гейминг е в застой и регрес от години. видимо е в игрите които излизат, че разработчиците не са наясно с базисни елементи отпреди 20+ г. например в стелт жанра все още thief 1997 е ненадминат по отношение на геймплей щото елемент играе и звука освен зрителното поле на враговете. съвременните стелт игри масово разчитат само на зрението на враговете, но не и на слуха им и на типа материал по който се върви
4
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
убисофт е един от главните виновници. убисофт уби софта с игрите дето имат толкова асистенция на практика не искат мозък и се играят сами, както и не уважават миналото си (far cry 3 и нагоре, asscreed 4 и нагоре)
3
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
всичко след 2013 се прави да ти извади парите от джоба без да ти дава нещо съществено с начало, среда и край, а под формата на порции. все едно художник да раздели картината си на части и да ги продава отделно. бездушевен 'продукт'. игрите след 2013 са изгубили смисъл и идентичност, и вече не създават цялостни и живи творби, което да движат изкуството напред и да се помнят завинаги. важното е да правим бързи пари от бальци които нямат акьла да оценят нещо истинско и живо
2
0
 
7
 
! Отговори
До коментар номер 2 преди 1 година
Крепостен селянин! 80 IQ чичка
1
2
 
3
 
! Отговори
Гугут Демирев преди 1 година
Гълъб, Кремен, явно вече наистина няма кадри и назначават наши ора от домовете и помощни училища. Все адаши.