Войната в Украйна и сушата по Дунав оскъпяват в пъти транспортa

В момента търсенето на превози е много високо
15 авг 2022 19:14, Анисия Иванова
9
Войната в Украйна и сушата по Дунав оскъпяват в пъти транспортa
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Ситуацията по река Дунав е много тежка  и за последните 10-15 години не е имало толкова тежки условия за корабоплаване по реката. Официално корабоплаването не е спряно, но в момента е икономически неизгодно за корабоплавателните предприятия. Транспортната услуга за товародателите също е изключително оскъпена. Това каза Борил Иванов, управител на фирма, в предаването „Бизнес старт” с водещ Христо Николов.

За корабоплавателните предприятия е неизгодно да превозват, защото когато нивото на реката е по-ниско, превозвачите са принудени да намалят количеството товар, който превозват и получават по-ниски приходи. Под определено ниво те обаче въобще не могат да извършват превози, обясни събеседникът.

Спедиторите имаме възможност да пренасочваме товарите и да сменяме вида транспорт. Товарите, които трябва да се транспортират по вода, насочваме през пристанища Браила и Галац. Оттам те могат да се транспортират по море към България. Товари, които са от България за Румъния, могат също да се транспортират по море до тези речни пристанища на Румъния, които са достъпни за морски кораби. Молдова също има пристанище, което е достъпно за морски кораби.

Товарите, които нямат вариант за превоз по вода, трябва да бъдат пренасочени по железница. За съжаление, в момента търсенето на превози е много високо поради ситуацията в Украйна и е ограничено предлагането на вагони за жп транспорт.

"Поради тези причини има забавяне в доставките в порядъка на около месец”, каза още гостът.

Предвид забавянето в доставките, Иванов препоръча на товародателите освен форсмажорни клаузи в търговските си договори,  да включват и клаузи за определено ниво на реката, под което да не носят отговорност за изпълнение на своите доставки.

По думите на събеседника, за да се осигури нормално корабоплаване в долния участък на река Дунав, е необходимо да се изградят хидротехнически съоръжения - каквито има в по-горните участъци на реката, като шлюзове и баражи. По думите му това е трансграничен въпрос, който България и Румъния трябва да решат заедно.

Товарите, които основно се превозват по река Дунав, са свързани с енергетика, металургия и селско стопанство, а именно – въглища, кокс, руди, стомана, зърно и торове. Това са обичайните масови товари, които се превозват с воден транспорт и в частност по река Дунав, каза още Борил Иванов.

Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Браун газ се прави от вода. В България се прилага за лични и промишлени нужди.
5
0
 
4
 
! Отговори
ДА , БЕ... преди 1 година
....ТРЕБВА ДА ХОДИШ ПОВЕЧЕ ПЕША ---ЗА ЗДРАВЕ И ДА ЯДЕШ АСФАЛТ....!
4
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Я! Волдемор!
3
0
 
6
 
! Отговори
експерт 00 преди 1 година
И на мен ми падна гумата на колата и войната в Украйна засилва този процес. Ще ми трябва помощ от държавата.
2
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
на криви бг фирми пътя им виновен, доставки до италия бавят щото Украйна не знам какво. За това западните фирми пишат договори за всичко и после плащай като си смотан. знае че не може да го достави навреме но да лапне курса, а *** сега *** и в бан списъка и до година си аут от бизнеса инженер ганев лол
1
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ква война бе. Направиха си безплатен курорт на слънчака младите мъже и се скъсаха да поркат вино.