Тол системата има нужда от реформа, а не от скок на цената

Превозвачите очакват кошмар по граничните пунктове
5 юни 2023 09:17, Анисия Иванова
17

Липсата на правителство, стабилност и предвидимост в страната отключва проблеми в най-различни сектори, един от тях е транспортният. От 1 юли е предвидено тол таксите да бъдат увеличени, но от транспортния бранш алармират, че това не решава проблемите.

"Проблемите пред транспорта са няколко, като първият е по отношение на тол системата, която има нужда от цялостна реформация, а не просто увеличение на цената, което няма да доведе до необходимите резултати. Вторият е по отношение на европейското законодателство по пакет "Мобилност" - сега е моментът държавата да защити българския превозвач от т.нар. за нас "лобистки" пакет. И третото е опашките по границите и голямото изчакване - идва лято, идва засилен трафик, където ще стане кошмар по граничните пунктове", каза Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в студиото на "България сутрин".

По думите му цялата тол система има нужда от одит.

"Голяма част от информацията не ни се предоставя, като сме завели съответните дела. Тол системата събира повече глоби в момента, отколкото такси. Информацията, която ни дадоха, беше частична и беше за издадените електронни фишове. За първите 3 месеца имаме над 20 хиляди електронни фиша на превозвачи, като предходните години са 7-8 хиляди взети заедно", допълни Димитров в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че от 1 юли увеличението ще е с 50%.

"Станахме единствената държава в целия ЕС с вкарана тол система за второкласна пътна мрежа. Логиката е, че тол се плаща там, където има автомагистрали, скоростни пътища - генерират се средства, за да се поддържат тези пътища и да се направят нови. Проблемът е много сериозен. Спират ни по границите, изкарват ни нарушители, а след един дъжд затваряме Е-79", коментира експертът.

Димитров поясни, че има фирми, които на ден получават десетки електронни фишове.

"Никой превозвач няма да си бръкне в джоба и да си плати тол таксата. Всичко това се калкулира в транспорта. Точно заради това ние предложихме превозвачите, които минават определен брой километри на ден на територията на страната, да получат отстъпки, което ще им позволи стоките вътре в страната да се превозват по-евтино", добави гостът.

Димитър Димитров е категоричен, че никой няма да работи на загуба, а заради по-високата тол такса ни очаква и повишение на цените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Хахаха, че тя кога заработи за да има нужда от реформа ?
14
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ами като камиони карат по второкласна пътна мрежа, та да не плащат такси, ще се въведат и там. Трябва да си плащат,че рушат пътищата. Даже през селата трябва да плащат допълнително, че рушат къщите на хората. А най-добре е да се забрани преминаването на товарни автомобили по второкласни пътища
13
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
И точно заради транспортния бранш и по точно заради няколко големи фирми не се увеличава таксата за тежкотоварните автомобили и за това не влизат пари в бюджета и нямаме добра инфраструктура.Демек всички да го д7хат важното на няколко транспортни фирми да им е по евтино.Нямаше да се вкарват второкласните пътища в тол системата ако транспортните фирми си плащаха масрафа
12
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Би трябвало да се намалят 10 пъти тол таксите за автомобилите с тегло до 3,5 тона и да се увеличат 10 пъти тол таксите за автомобилите с тегло над 3,5 тона. Нали който руши пътя трябва да плаща.
11
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ами редно е цената на автомобила да ви намалят 50 пъти.
10
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Цялата идея на тази тол система в България е сбъркана изначално, но така ГЕРБ си осигуриха повече пари за крадене. Защо например леките автомобили плащат една и съща цена независимо колко километра изминават по пътищата? Ако аз например изминавам на година 50 пъти по 5 км на пътища, за които се плаща тол такса, защо трябва да плащам колкото някой с над 100 хиляди километра на година.
9
0
 
9
 
! Отговори
до ОБЯВА преди 10 месеца
Най-прекия път от Европа за Турция е Виа Егнатия в Гърция. Но турските тирове там са изключение, а и не само турските. Реват че в България пътищата лоши, а таксите високи. И същевременно гръцките магистрали пусти, нашите засипани с тирове и се рушат като за световно. После плюем по нашите политици и строители, а не виждаме какво е натоварването. Не искали да плащат, ами да летят тогава. Да не говорим , че масово са претоварени и с това пътищата се рушат в пъти по бързо.Принципа е плати-клати
8
0
 
8
 
! Отговори
икономист преди 10 месеца
В БГ-то всичко се прави в интерес на фирмите, че да имали сме били икономика. А масрафа винаги го плащат хората, че да има за фирмите. Каква е тази пазарна икономика, при която хората плащат, за да има за фирмите? Отговор: планово-пазарна. Печалбите за фирмите, загубите за държавата и ги плащат хората.
7
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Много милиони откраднаха ГЕРБ покрай тази тол система и продължават да крадат. Принципът би трябвало да е ясен - който руши, плаща, но в България не е така. Един товарен камион с тегло над 10 тона руши стотици и хиляди пъти повече от един автомобил с тегло до 3,5 тона, а плаща малко. Даже автомобилите до 3,5 тона, които се водят товарни, обикновено тежат между 2 и 2,5 тона и рушат колкото обикновен лек автомобил.
6
0
 
6
 
! Отговори
= преди 10 месеца
Димитров поясни, че има фирми, които на ден получават десетки електронни фишове.Ами камерите и компютрите не ви мразят - просто отчитат нарушенията и пращат фишове.Логиката е, че тол се плаща там, където има автомагистрали, скоростни пътища - генерират се средства, за да се поддържат тези пътища и да се направят нови. Да де,ама първо нямаме толкова магистрали и второ тировете пердашат където си поискат.*** в Гърция извън магистралата, та да те видя-огромна глоба ще ти отпорят
5
3
 
4
 
! Отговори
Поглед преди 10 месеца
Погледнете как е в ЕС. Никакви компромиси,никаква корупция,отлични магистрали и второстепенни пътища. Защо да не може и тук даде така? Нали,ние сме много умни,образовани, културни? Или само се хвалим помежду си,а иначе сме гола вода.Мразя тиквата,Доган,Копейкин и Нинова...но всъщност тях ги има,защото бг народа е такъв. Ако искате добър живот,бягайте от тука. България остана страната на неудачници..
4
1
 
5
 
! Отговори
... преди 10 месеца
тя таз тол система от как почна беше всичко на зян! спомням си как в началото щеше да ни струва само 80млн лв като цена на тол системата! после станаха 140млн. лв. след това станаха 180млн лв. след това станаха 220млн. лв. накрая се говореше, че сме дали 240млн. лв само за да се построи тази тол система! Та те нещата там още от самото начало не са чисти ясни и даже и законни!!!
3
1
 
6
 
! Отговори
радомир преди 10 месеца
Време е камионите у нас да започнат да плащат съответно на рушенето на пътищата. Забелязвате ли, че най-дясната лента на магистралите ни винаги има пропадания заради претоварени камиони, които съответно никой не следи колко тежат. Това не е от леки автомобили. Камионите разбиват пътищата ни, а плащат малко. Половината пари идват от винетки, а 80% от разбиването е от камиони. Докога все хората ще плащат масрафа на бизнеса?
2
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
E такива рошаво, неизбръснати нагли хомосексуални връзкарчета ви е бъдешо
1
0
 
8
 
! Отговори
ss преди 10 месеца
"Точно заради това ние предложихме превозвачите, които минават определен брой километри на ден на територията на страната, да получат отстъпки" т.е. колкото повече рушиш да ти е по-евтино... или колкото по-голяма ти е фирмата толкова по-евтино да ти е и да смачкате хората където са с по 1 товарен автомобил....