Професионалните шофьори вече ще си сменят книжките на 5 г.

Това е поредният начин да се събират такси от хората, скочи опозицията
Обновена: 19 сеп 2012 14:50 | 19 сеп 2012 10:33, Евстати Генов
64
Професионалните шофьори вече ще си сменят книжките на 5 г.
Снимка: архив, Булфото

Професионалните шофьори ще сменят книжките си на 5 години. Така хората, които изкарват хляба си с превоз на пътници и товари, ще сменят свидетелствата за управление на по-кратък период-  вместо на 10 години вече ще го правят на 5.

Решението беше одобрено от депутатите с промени в Закона за българските документи за самоличност. Промяната засяга водачите, които имат свидетелства за категория С и D, и влиза в сила от 19 януари 2013 г. година.

Управляващите обясниха, че промяната се налага заради синхронизиране на българското с европейското законодателство. Според опозицията това е поредният начин да се събират такси от хората.

Заместник-министърът на вътрешните работи Веселин Вучков директно призова шофьорите, чиито свидетелства изтичат скоро, да сменят документа преди януари, защото така все ще ползват по-дългия срок на валидност на документа от 10 години.

„В режим на изпълнение сме на една европейска директива. Всички от парламентарните комисии бяха съгласни, когато промяната беше представена в комисиите. Не може да има отстъпление от дикрективата на ЕС”, обясни категоричността на управляващите Вучков.

Това обаче не спря критиките на опозицията. „Нали психологичните прегледи за шофьорите са на 5 години. Ами какъв е проблемът тогава да ги караме да си сменят книжките”, попита бившият транспортен министър Петър Мутафчиев.

„Стана порочна практика всичко в тежест на българските граждани да оправдаваме с европейски директиви”, допълни тезата независимият депутат Георги Терзийски. Според него това е нова тежест за българските граждани, които имат достатъчно лутане в лабиринта на чиновническата администрация.

„Това касае упражняване на професията. Това е един дребен ход за събиране на такси. Защото хората се чудят как да работят, а ние се чудим как да им пречим”, допълни още Терзийски.
 


64
Напиши коментар Коментари
42
 
2
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
Никой не те задължава да си с категория С. Като я имаш ще я менкаш на 5 г. Ако не искаш пробвай да се откажеш. Вероятно има начин.
Много мрънкате бе! И защо не бачкате?
0
 
24
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
Да питам, с каква цел са тези табели: "Превоз за собствена сметка", "Случаен превоз" и имаше още 1 ако не се лъжа? Виждало ми се е супер безсмислено и никъде не съм виждал такива надписи по камиони и автобуси, а съм всеки ден на път по работа (Германия, Франция, Швейцария, Австрия, Холандия, Люксембург). Единствено си слагат табели: Пауло, Ханс, Мустафа.....
2
 
26
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
За шофьорите психотест проверки изпити
А за полицайте няма ли да има някакви нови правила.
Например психотест за психическа годност на всеки 6 месеца от независима лаборатория
Защото всички виждаме какви ги вършат
1
 
17
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
На мен пък не ми стана ясно (отг.28), ако имам кат.С, но не шофирам товарни автомобили, трябва ли пак да си сменям книжката на 5г.или не???
1
 
40
 
Отговори
мара преди 1 година
Герберски идиотизми , друго от Мутрата не се очаква , само простотии и скубене на пари от всякъде , скоро ще вкарат такса въздух не може да им дишаме въздаха е така , само им дай да събират пари.
15
 
5
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
Taka e в развитите в САЩ и Канада. В някои щати и провинции даже се ходи на медицински + изпити-да си припомниш правилата. Така трябва!
0
 
5
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
A za6to kato sinhronizirate vsi4ko po evropeiskite direktivi za6to ne sinhronizirat i standarta ni na pensiite i zaplatite po evropeiskite direktivi?ili kogato e za drane e po evropeiski a ina4e e po afrikanski e.ati logikata.





17
 
5
 
Отговори
... преди 1 година
Абсолютно правилно! Така ще се пресече практиката професионални шофьори (таксиджии, тираджии, автобусни шофьори и т.н.) да карат с 10 000 акта, но въпреки това книжката да им е валидна, защото сега дори да не си платиш актовете или ако не си предадеш в КАТ отнетата книжа тя остава валидна, а работодателят може дори да не знае за всички провинения. Ако я преиздаваш на 5 години, а това не може да стане без да си платил всички актове, искаш не искаш трябва да си редовен. Не смятам, че това е рекет
10
 
9
 
Отговори
123 преди 1 година
Подкрепям напълно предложението!
И дори предлагам професионалните книжки да се сменят всяка година! Вероятно ще бъде добре транспортната комисия да помисли по въпроса дали няма да бъде по-добре това да става на шест месеца. И, разбира се, професионалните шофьори да си плащат за услугата! Тия хора, които ще бъдат заети с преиздаването на книжките им нали и те семейства хранят! А и държавният бюджет може да се понапълни малко, че много хора се качиха на клона...
1
 
40
 
Отговори
Луд преди 1 година
Е аз съм с "С" ама не работя шофЬор, защо ще ми сменят книжката на 5 години? Пълна простотия!
1
 
32
 
Отговори
info преди 1 година
Сега я смених, категория C, излезе ми над 90лв, 35лв медицинско + 56лв "бърза" поръчка за 10 дни. Като че ли тези книжки ги рисуват, а не ги принтират, та 10 дни за "бърза" взимат. Бавната била 30 дни. Обир отвсякъде и за медицинско ако не знаеш къде да идеш, хаосът е страхотен.
1
 
35
 
Отговори
възмутен преди 1 година
Абе стига вече с този рекет над хората бе! Един професионален шофьор, за да започне работа като такъв му трябват най-малко 1000 лв - психологическа пригодност за шофьор, измислената професионална компетентност, която примерно ако е за автобус плащаш и вземаш, утре ако ще караш камион - друг такъв документ пък за камион, сега и на 5 години да сменят шофьорските книжки... В момента се властва само с изнудване под всякакви форми и с глоби хилядарки! Ама като мълчим така ще е!
1
 
20
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
Трътките в администрацията трябва да вземат заплати, иначе как ще седят на въртящите се столове и ще са цял ден във форумите и скайпа.
1
 
29
 
Отговори
Желев преди 1 година
Колко ли главоболие ще ни докара втори мандат на ГЕРБ.
0
 
35
 
Отговори
с. преди 1 година
Навремето и с регистрационните табели така се получи!ЕС и не знам какво си!Оказа се,че няма нищо такова!Просто някой трябваше да изкара едни милиони на гърба на хората!Нещастници скапани!
0
 
24
 
Отговори
Дядо Мраз преди 1 година
Какво значи професионалните шофьори? Как ще докажат, че ако имам C+E или D+E категории, съм професионален шофьор? Плюс това, тази професия при много от фирмите може да се заведе като технически сътрудник или нещо подобно, и да не влиза в категорията шофьор. Май само за логистичните и карго фирми ще важи. Пълна дискриминация от всякъде. Ако искат да са по ефективни, по-добре е на 5 години да проверяват водачите, дали знаят и помнят правилата за движение, а не да се сменя книжката, пълна лудост.
0
 
33
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
Много ме радва как всеки път сравняват с Европа, ама доходите ни са африкански бе, като на страни от третия. Даже кво трети, от четвъртия свят. Дори в Китай имат по-високи заплати от нашите.
0
 
21
 
Отговори
Стоян преди 1 година
Просто държавните рекетьори им трябват пари и си измислят какво ли не. Сметнете колко дава един човек за медицинско, такси и какво ли още не покрай това ...
0
 
22
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
По-голяма глупост няма как да измисли Тикван. Вместо да намерят начин да обуздаят джигитите по пътя или да проверяват психическото състояние на тези, от които зависи живота ни на пътя се чудят как да си напълнят гушките. Да не би банката, в която се превеждат таксите за издаване на лични документи е на път да фалира?
0
 
33
 
Отговори
Анонимен преди 1 година
Една книжка, ако ще й на един месец да се сменя, шофьор не прави. Не знам защо занимават хората с глупости. Поне да имахме нормални доходи, а то глупост след глупост...


Блогини

Още за жените