Новите повели: Без книжка след гонка и летни гуми с вериги...

Солени глоби за апашите на пътя и нова категория "нов водач"
20 апр 2016 13:07,
94
Новите повели: Без книжка след гонка и летни гуми с вериги...
Снимка: flickr

Наказанията за гонки с автомобили най-после влизат в Закона за движение по пътищата. Очаква се те да бъдат приети на второ четене в комисия следващата седмица, обяви пред Dnes.bg шефът на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев. 

Промените в закона, които въвеждат по-тежки санкции и забрани на пътя, бе приет на първо четене от депутатите през февруари. Тогава наказанията за участие в гонки не бяха гласувани, защото избраниците решиха да търсят точно определение за тях. 

Сега работната група, която променя закона, се е обединила около термина "нерегламентирани състезания".  Въвежда се и глоба за участие в тях - от 1000 до 1500 лева и отнемане на книжката за срок от 6 до 12 месеца. Текстовете ще регламентират и понятието състезание с автомобили, разрешителните режими за тях и др. 

Проектът за второ четене предвижда и смекчаване на гласувания на първо четене режим за зимните гуми. През февруари депутатите решиха, че зимните гуми стават задължителни от 1 ноември до 1 април.

"Предлагаме този срок да се намали и да стане от 1 декември до 1 март. И през този период да се търси грайфер равен или по-голям от 4 мм, а при зимни условия - или зимни гуми, или летни с верги", разясни Ананиев.

С промените за второ четене се предлагат и нови, още по-солени глоби за превишена скорост. В момента има ограничения за над 30, 40 и 50 км/ч за различните населени места.

Парламентът предлага тези глоби да се увеличат двойно. И при превишаване на скоростта с над 50 км/ч, за което санкцията в момента е 50 лв., за всеки 5 км/ч, депутатите искат вече да се налага глоба 100 лева. 

"Това означава, че ако сте с 20 км/ч над 50-те и да кажем карате с превишение на скоростта от над 70 км/ч, глобата ще бъде 4 по 100 лева", разясни Ананиев. 

Сред предложенията за второ чете е и ново затягане на забраните за младите шофьори с въвеждане на нова категория "нов водач". На първо четене депутатите решиха те да получават две трети от контролните точки на другите шофьори - 26 вместо 39.

Сега се слага и ограничение на мощността на колата, която може да управлява новия водач. Тя трябва да е до 75 киловата или до 1200 кубика.

В проекта за второ четене отпадна възрастта за младия шофьор. "Може и на 30 години да вземете книжка, пак влизате в категорията млад водач", обясни Настимир Ананиев. 

Депутатите предлагат да се вдигне още глобата за шофиране без книжка - от 1000 лв. до 1500 лв. за първо нарушение и от 3000 лв. до 5000 лв. за второ.

"В същата категориия слагаме и лицата - водачи, длъжностни лица, собственици на автомобили, които дават МПС на лица без книжка", обясна Ананиев. 

Той коментира и искането на превозвачите да се забранят сайтовете за споделени пътувания. Според него няма нужда от законови текстове, а от намеса на ДАИ и Автомобилна администрация. 

Шефът на транспортната комисия в парламента беше категоричен, че трябва да се направи разграничение между видовете споделено пътуване.

"Едно е да пътуваш с приятели, да кажете: "Да отидем до морето и да си делим парите", но друго е да се осъществява споделено пътуване с търговска дейност. Скоро чух пример, че на спирката за Перник (или някъде си) хората са се събрали и минява някой и им предлага да ги вземе. Но това го прави всеки ден", каза Ананиев. Според него в такива случаи трябва контролните органи да се намесят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


94
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
0
 
1
 
! Отговори
Коци преди 7 години
Боци, на бас че караш БМВ :)
79
1
 
13
 
! Отговори
колега на пътя преди 7 години
До Боци Просто още не знаеш, че "светкавичните ти реакции" и самочувствието ти на пътя, придружени с незачитане на закони и правила те водят към некролога бързо и сигурно! Но пък...Дарвинов подбор в действие!
78
20
 
8
 
! Отговори
Боци преди 7 години
Участвам в нерегламентирани състезания от години и мога да ви кажа, че уменията които човек може да натрупа като практикува редовно нелегален дрифт и драг са безценни. Неведнъж ми се е случвало да се размина на косъм от смърта заради неадекватна жена или кривоглед пенсионер нямащи представа къде се намират, но благодарение на светкавичните реакции които съм развил по време на среднощното родео със залагания, винаги съм успявал да приложа сложни маневри за избягване на катастрофа. За гонките!
77
0
 
3
 
! Отговори
HHimler преди 7 години
До Анонименkato sa starite vinovni za6to grobi6te to e palno s mladi hlapetii
76
3
 
12
 
! Отговори
Joko преди 7 години
До Мнение5000 лв. глоба за шофиране без книжка е малко наказание. Трябва да има и конфискация на МПС. Може би, едва тогава ще намалеят тези нарушения.
75
3
 
16
 
! Отговори
Мнение преди 7 години
Каква е тази глоба до 5 000лв.?Кога забогатяхме толкова? Тове е годишната минимална заплата на работещ беден.
74
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А закона за задължителната застраховка "гражданска отговорност", него помните ли го? Какъв е смисълът, ако нямаш застраховка и не си караш колата примерно 2 години (като една от колите на баща ми) да я спират от движение? Единственото логично обяснение е, че тези ****ераси в парламента притежават застрахователните компании и искат да печелят от обикновените хора повече, както и да се плащат такси за повторно пускане в движение на превозното средство (парите отново в джобовете на онези отиват).
73
2
 
19
 
! Отговори
стар шофьор преди 7 години
За да караш кола трябва да можеш да носиш отговорност. Не само на приказки. Трябва да знаеш, че малка грешка може да струва скъпо- човешки живот, телесни повреди или углавно наказание. Когато съм вземал книжка се говореше, че шофьора с единия си крак е в затвора, а с другия в гроба. Сега кой го е еня за тез обстоятелства.
72
1
 
14
 
! Отговори
стар шофьор преди 7 години
Всеки нов водач първо трябва да научи, че автомобила, който ще управлява е оръжие, което може да го убие, да убие и/или рани и други хора ако не знае, не може или не вземе адекватно и бързо решение в критична ситуация да избегне всяка опасност.
71
1
 
15
 
! Отговори
стар шофьор преди 7 години
Докато не вкарат в курсовете за водачи въпроси по възпитание, култура и зачитане правата на околните, както и безплатен стаж в болници, морги и подобни обществени места- каквито и глоби да въведат едва ли ще се промени нещо съществено. Нов водач, седнал зад волана първо трябва да бъде озаптен ! А какво се случва сега: плащат се едни пари, заучават се някви отговори на листовки, част от които даже не се разбират и се получава книжка. Ето го броят катастрофите, основно с млади хора.
70
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
това за мощността на колата наистина е тъпо,защото никак не е проблем да се пребиеш и с по-малко мощна кола,която също развива висока скорост.....а и понякога по-мощната кола може да ти спаси живота....зависи от ситуацията
69
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тези не разбраха ли четова упражнение - млад водач не е ефективно. Не е да не са го приемали вече. Проблемът е че самонадеяните шофьори са точно тези старите. Младите са 10-ки пъти по-внимателни. А това с точките е наказание преди да са виновни! Няма да си избият от главата това комунистическо мислене!
68
1
 
11
 
! Отговори
П.Петров преди 7 години
Да питам, по стандарт колко е грешката на скоростомера на автомобилите ?Да не се окаже, че заради една допустима грешка фуражките ще си заработват по 1/3 минимална работна заплата на кола !
67
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма по проста държава от нашета, и тия дето мислят тия закони, да ти ти каже каква кола да караш...... Пълни глупости
66
2
 
8
 
! Отговори
савант преди 7 години
Правилно казва преждеговорившшият. От друга страна ако вземем една Германия, където начинаещите шофьори с учебни автомобили ги качват на свободните без ограничения магистрали, на които им позволяват да развиват скорости от порядъка на 200 - 240 километра в час просто за да почувстват автомобила и да привикнат към високи скорости, което в България е направо немислимо.
65
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нещата не се оправят със забрани, а със стриктното спазване на закона, което може да го наложи само държавата. Казано по друг начин, КАТ, депутатите и разни тук искат да има нарушения, за да може на някои от нарушителите след нарушението да им се налагат огромни наказания, а нормалните хора искат нещо съвсем друго - да няма нарушения, т.е.да няма и наказани. Едното е омраза и отмъщение, а другото е нормалното човешко поведение. Няма нарушения, ако всеки е убеден, че неизбежно ще бъде наказан, а
64
6
 
14
 
! Отговори
савант преди 7 години
Опитен Шофьор се става след изминати поне 20 000 километра. Дотогава може да важи определението млад шофьор. Аз например имам изминати над 1 милион километра и въпреки това предпочитам на задното стъкло на автомобила да имам лепенката Млад Шофьор. Защото съм се убедил от личен опит, че останалите участници в движението редовно ми правят път, виждайки лепенката Млад Шофьор ! Значи нагласата играе някакво значение на пътя.
63
0
 
3
 
! Отговори
hh преди 7 години
До До hhima rezon v tova koeto kazvash
62
0
 
3
 
! Отговори
hh преди 7 години
До До hhima rezon
61
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Трябва да има съизмеримост между различните наказания в държавата, а сега наказанията по Закона за движение по пътищата са в пъти по-високи от останалите подобни наказания в държавата. С други думи, трябваше да намалят наказанията, а не да ги увеличават.