Заради ада на пътя – Закон за маркировката, за подготовката...

"Вратичките" ще бъдат залостени, за да се улесни контролът
34
Заради ада на пътя – Закон за маркировката, за подготовката...
Снимка: Булфото, архив

Законът за пътищата ще бъде разделен на три отделни -  един, който да отговаря за пътните знаци и маркировката, втори, касаещ подготовката, квалификацията и категорията на водачите и трети, който да е за техническата част на превозните средства, съобщи ресорният министър Ивайло Московски.

Още по темата

Според него е крайно време да се сложи карай на войната по пътищата, но това зависело и от манталитета на хората.

Московски е категоричен, че битката е комплексна и изисква сериозен ангажимент от няколко държавни институции.

Той смята, че премахването на предупредителните табели за наличието на камери по пътищата ще даде добър резултат.

"Тези табели нямат никаква превантивна стойност. По-добре да не знаем къде има камери, за да можем респективно през цялото си пътуване да бъдем на щрек", коментира министърът.

Според него всички "вратички" в системата могат да бъдат залостени и по този начин да се улесни работата на контролните органи.

"Във всички контролни органи съществува риск от корупция", коментира той пред bTV арестите в ДАИ заради раздаването на книжки на рискови шофьори.

По думите му начинът, по който се провеждат изпитите в момента, на практика пресича всякакви варианти за преписване.

Той добави, че е възможно държавата да започне да купува автомобили, с които се да се провеждат изпитите по кормуване.

"Никой не може да види какво се случва на педалите на изпитващия от дясно на кандидата, никой не може да следи как е фиксирана камерата в колата", коментира Московски.

"Всичко чух от автошколите като упреци към държавата, колко от тях са подали сигнал, че поне един от техните школници е рисков? Няма нито един, нула!", възмути се министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Patpat преди 6 години
Tozi izvetrial bg mijustar......patuvaneto e za udovolstvie...ne e da stoim ns strek...i vseki uchastnik v dvijenieto da ima komfort...i udovolstvie...ot dvijenieto...da stiga jiv do finala...
28
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
тия колко мандата все с тоя закон се занимават симулират дейност.
27
1
 
1
 
! Отговори
13 преди 6 години
КАКЪВТО И ЗАКОН ДА НАПРАВЯТ, ВСИЧКО ПАК ЩЕ СИ ЗАВИСИ ОТ НАС!!!МОЯ СЪВЕТ Е - КАРАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО, ЗАЩОТО - В ПИРОГОВ СЕ СТИГА НАЙ- БЪРЗО И...ВИНАГИ ИМА МЕСТА!!! ПРИЯТНО И БЕЗАВАРИЙНО ШОФИРАНЕ ВИ ЖЕЛАЯ, КОЛЕГИ!!!
26
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
какво става с китайската инвестиция за бдж
25
2
 
5
 
! Отговори
ПРЕМЕНИЛ СЕ ИЛИЯ... преди 6 години
в новите закони да се слага обява:КАТ ще проверява за нарушения вторник и петък! през останалото време-споко!Най-неподходящо действие-попара от малки закончета.Трябва ни един, нов-кратък и ясен! Трябва ни ефективно и бързо прилагане на санкциите, ама не фиш..а конфискация на автомобила!Да,ама не!То пък трябва ефективен съд-няма такъв!Трябва единна инфосистема-няма!Един си продал 5пъти колата-никой КАТ не знае!Всяко съкращение почва от чистачките,та и ние-от боята!!!!БЕЗСИЛИЕ -без други ГЛУПОСТИ
24
0
 
4
 
! Отговори
МИнистъра е виновен преди 6 години
При експертизи на убииства на пътя винаги се отчита наличието на скенери и фарове заслепяващи водачите и на отвличащи вниманието холограмни лепенки на предни стъкла.Закона изрично ЗАБРАНЯВА движението с включени фарове против мъгла денем и нощем .wkl leд,lazerni i Qsenonovi/ Движението с включени жълти безопасни фарове през деня е ЗАБРАНЕНО.ЗАБРАНЕНО Е лепенето на предни стъкла на отличащи вниманието на водача лепенки вкл НАГЛО терористични холограмни оръжия
23
0
 
3
 
! Отговори
АМАН от Терористи преди 6 години
Човека на снимката е следен като изсключително опасен терорист.Вероятно участва в принуждаването на милиони водачи на МПС да нарушават тежко Закона и да увреждат с включени скенери и фарове през деня и ноща земята ни.Последните години с ограбени милиарди от народа бяха закупени и монтирани тежко терористични видео терор техники които трайно увреждат милиони водачи и пътници дневно.Нови камери вече са повредили над един милион БЪлгари /вижте подобни до ресторант Лебед Обнова Плевенско
22
2
 
12
 
! Отговори
KAT е проблемът преди 6 години
КАТ е проблемът, а не култура, възпитание, манталитет, ... както си мислят разни ***.
21
0
 
11
 
! Отговори
Малко факти преди 6 години
В момента КАТ санкционира за приблизително 1 на 100000 нарушения (едно на сто хиляди). Ако се завишат двойно наказанията, КАТ ще санкционира за 1 на 200000 нарушения и нарушенията ще се увеличат. В момента в България всеки ден поради бездействието на КАТ, се извършват приблизително около 200 милиона нарушения по пътищата.
20
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Манталитета.. там е проблема
19
1
 
10
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Много се чудя на едни, които искат да се запишат в закона по-тежки наказания и си въобразяват, че това щяло да има резултат! Те от Луната ли падат?! То и сега в закона си има несъразмерно по-тежки наказания, отколкото трябва да бъдат, но те не се прилагат или по-точно не се прилагат винаги. Какво от това, че по идея на някой пореден умник, в закона ще запишат по-строго наказание?! Резултатът го виждаме вече 28 години - още повече нарушения, катастрофи, ранени и загинали.
18
0
 
12
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Докато все се говори за манталитет, култура, възпитание, смяна на чипа и т.н. дивотии, все по-зле ще става, както е през последните 28 години. Няма държава по света, където правилата да се спазват заради манталитета, културата, възпитанието и т.н.Правила и закони навсякъде по света се спазват само ако държавата наложи със сила спазването им, а как става това също се знае - когато хората са убедени, че ако нарушат законите неизбежно ще бъдат наказани, като размера на наказанието е несъществен.
17
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Миналата седмица гледам как учебна кола паркира изцяло на тротоара Инструктора вътре направлява водещата как да паркира хубаво , да не остане и сантиметър от колата на платното Приближавам се и питам инструктора - Не ви ли неудобно поне малко от всички хора наоколо да нарушавате закона така Той разбира се носи от девет кладенеца вода - понеже тука им бил гаража , тука се сменяли хората , и други подобни Казах на дамата зад волана изобщо да не вярва на глупостите на този нагъл инструктор
16
1
 
10
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Преоблякъл се Илия, погледнал се пак в тия.Няма разлика между един закон за три неща и три закона за всяко нещо поотделно. Маркировката разбира се е много важна, но никой няма да влезе в затвора за пътни знаци и маркировка неотговарящи на пътните условия, както е масово по пътищата в България.
15
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То само маркировката да беше.. През нощта няма как и най-добре направената маркировка да се вижда, щом всеки втори кара с дефекти криви фарове или китайски ксенони, които заслепяват. А най-любими са ми онези, които карат в ясно време с фарове за мъгла, идва ми да сляза от колата и...
14
3
 
8
 
! Отговори
охооо преди 6 години
.... направете отнемане завинаги на книжката, при 3 нарушения както и конфискация на колата, който кара и няма книжка не е държал курс 20 години затвор, пуснете всичкото полицай по пътя и ще има ефект гарантирам ви го... ама не е това целта а тя е да се тормозят хората по всякъкъв начин а който си е решил да не спазва пак няма си спазва каквото и да измислите...
13
1
 
7
 
! Отговори
охооо преди 6 години
я да видим кой има фирми за боя или внася боя, щом ще правят нова маркировка значи ще се краде от боя, ще си пълнят касичката с държавни поръчки на наши фирми, то не бяха номера не бяха фарове, легнали полицай и тем подобни жилетки сега я докароха до маркировката, ми да ви кажа ефект няма да има винаги ще има катастрофи, заради шофьорите, заради старите или пък нови(бързи) коли заради кратерите по пътя и заради алкохола ми направете .....
12
2
 
11
 
! Отговори
sante_dog преди 6 години
Маркировката е много добра тема. Колко от шофьорите са карали по път без/с изтрита/противоречаща си маркировка? Някак тук се приема че е нормално един път да има асфалт и това е. Не се обръща никакви внимание на маркировката а тя е толкова важна колкото и знаците (ако не и по важна!). Но явно ГЕРБавите не са намерили как да крадат от боята и затова я пропускат и само асфалт слагат...
11
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
АБе тоя много морета е направил като малък!!!!!!!!!1Я къв тен има!!!*** дай да си оправим пътищата и маркировките по тях ,а,бай тен какво ще кажеш?
10
1
 
10
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 6 години
Става дума за закона за движение по пътищата, а не за закона за пътищата, ама кой ти гледа. Журналисти, сър. И наистина не виждам как разхвърлянето на една материя в повече закони ще подобри качеството им. Напротив, стремежът винаги е бил обратен, нарича се кодификация - създаване на закони, които да уреждат цялостно дадена материя.