България готова с нова и по-добра оферта за "Фолксваген"?

Плевнелиев твърди, че субсидиите скачат от 135 млн. на 260 млн. евро
Обновена: 16 окт 2019 15:29 | 16 окт 2019 15:29, Камелия Цветанова
145
България готова с нова и по-добра оферта за "Фолксваген"?
Снимка: Reuters, архив

България подобрява параметрите на офертата си към автомобилния концерн "Фолксваген". Това съобщи за БНР почетният председател на автомобилният клъстер Росен Плевнелиев.

Предложението е за увеличаване на субсидиите от 135 млн. на 260 млн. евро. Новината идва дни след сигналите, че Надзорният съвет на компанията преосмисля инвестицията си в Турция.

Още по темата
“Можем да разширим сътрудничеството във "Фолксваген" например в различни сфери. България тепърва ще изгражда електрическа инфраструктура за електрически автомобили. Също така имаме идеи как с допълнителни инфраструктурни и образователни мерки да подкрепим концерна", коментира той.

Росен Плевнелиев изрази надежда Надзорният съвет на компанията да отложи окончателното си решение за ноември, за да преразгледа намеренията си за мястото на инвестицията.

Директорът на Агенцията за инвестиции Стамен Янев обаче отказа да потвърди твърдението на Плевнелиев за новата оферта.

"Страната ни в момента се придържа към подадената инвестиционна оферта към "Фолксваген", но запазва възможностите за нейната промяна, каза Янев пред БНР след среща с министъра на икономиката Емил Караниколов. Двамата са обсъдили темата в контекста на геополитическата обстановка в Близкия изток и отправените през германските медии сигнали за преосмислянето на намеренията за мястото на инвестицията на компанията.

Янев беше лаконичен във възможностите да коментира евентуални промени в параметрите по предложението към инвеститора, но категорично подчерта, че правителството се придържа строго към правилата на Европейския съюз.

"Това все пак не е публичен търг, не е явно наддаване. Смея да твърдя, че ние като екип от страна на правителството анализираме ситуацията, разглеждаме опциите и ако има възможност съгласно европейското законодателство, бихме могли да разгледаме и преразгледаме нашето финансово предложение", каза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


145
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
103
1
 
3
 
! Отговори
МО преди 4 години
До Анонимен (116)Тук не говорим за завод от времето на соц-а в който работят само ниско квалифицирани работници, а за завод с 4000 работни места, т.е. много мениджъри, ИТ и ЕЛ специалисти, механици, фирми под-изпълнители и т.н. Освен работните места този завод ще плаща данъци тук. За да се подобрява стандарта има нужда от големи компании и по-добре да има някакви, било то и чужди от колкото никакви. За да има пари трябва да има индустрия. Парите се изкарват, а не идват от СССР като едно време.
102
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
чудно ми е - каква бройка българи мечтаят да са работници в завод, та толкова се говори за този завод. според мен ако го построят в България от българите почти никой няма да иде, само за секретарки И директори може да има наплив. говоря за физическата работа.
101
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
VW прекалиха с рекламните кампании...
100
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Швабите ни работят... ..и то не само нас, а всички ! Вдигат си мизата и ловят шарани....
99
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нямам нищо против тоя да дава от своите пари, ама съм категорично против да дава от моите.И без друго ще го запомнят като едно мйекащо недоразумение.
98
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дойде време държави да се молят на корпорации и да си свалят гащите все по-долу. Честит ви 666!!!!
97
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ама и си вярва
96
0
 
3
 
! Отговори
Главанак преди 4 години
ДАНС да разследва пирамидата Плевневаген!
95
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При положение че ще пускат 750 000 машини на година някакви си 40 000 поръчки са капка в моретоДето се вика и ние можем да сменим авто парка в БА ...Въпроса тук е че 17% от акцийте на VW са собственост на Катар ...а там власта се крепи буквално на Турски Аскер ...От друга страна на WV само му либсва да се набута в държава очакваща санкций и водеща война ...
94
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
WV пройзвеждат ли бронирани машини за пехотата ...Има едно конкурсче за печелене ...Па и да не пройзвеждат Авто парка в армията тъйнили иначе трябва да сменя дъртите руски камиони ...както се казва не 260 а 960 може да се ореди ....Пък и турция е под оръжейно ембарго ...
93
0
 
8
 
! Отговори
Мда преди 4 години
Фолксваген избяга преди да е отишъл край Измир и вече не иска да чува за Мюмюн-инджинера!
92
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Плевнелиев ? Никакъв шанс !
91
5
 
4
 
! Отговори
само питам преди 4 години
Плевнелиев, НЕ те ли е страх,че хората на Ердоган ще те набутат в един чувал и ще те пуснат на бежанците? Те са много гладни за толерантност...
90
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никакъв шанс завода да бъде в България. Турция може да гарантира около 40 000 продажби за местният пазар, като голяма част от бройката ще са за правителствени автомобили ( предимно jetta и passat ). При положение че в България не биха били продадени повече от 300 автомобила за година на местният пазар. При 40 000 на 300 мисля, че 99% завода ще е в Турция.
89
8
 
8
 
! Отговори
Стига с това VW преди 4 години
Не виждате ли , че VW вече тотално се изложи и загуби кредит на доверие ! Първо манипулации с емисиите сега намирисваща сделка в Турция . Сами да си карат ***, щом нямат МОРАЛ !!!
88
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до 90 Коли само по лиценз.България никога не е имала собствена кола.Румънците правят Рено с името Дачия.Естествено питаш защо не възродим.Еми румънсите си разстреляха главния комунист и жена му!Ние не!!!!!!!!!!!!!!Еми по-назад ще сме!!!!!!Въпреки,че им събирахме помощи през 1990г умираха от глад!!!!В БГ докато Русия има толкова много фенове няма да стане нищо!НИ ЩО!!!!!!!!!!!!!
87
7
 
9
 
! Отговори
179 преди 4 години
Няма кой да работи във тоя завод бе Тиквеници. Само ромове и бабки си имаме. Младите са по София ама тях не ги вълнуват такива новини. Ако искаме да се прочуем как завода е пред фалит заради нас още се напъвайте да пишете фалшиви новини. От самото начало ви казах ,че предприятието ще бъде във Турция. Дори и във военно време средата е във пъти по благоприятна за такава смела задача а именно автомобилостроене. Ако е някой магазин ,склад или пък кол център тогава българите сме точните хора.
86
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 86Всъщност не е точно така. В подобен тип заводи работната ръка е доста добре платена. Разбира се не очаквай немска заплата, защото ако беше така, завода щеше да е в Германия. Но в такива заводи заплащанеот е нека да го наречем достойно. Проблема е в българите, които свикнаха да не работят. Не винаги всичко е в парите. В повечето случаи е естеството на работата. Младите предпочитат да са охранки, телефонистки, секретарки и всякакви длъжности в които има "нищо правене".
85
0
 
1
 
! Отговори
Ira преди 4 години
До СТРАНДЖАТАТова е тъжен майтап, нали?
84
5
 
15
 
! Отговори
Некъф преди 4 години
ПлювHьo и за лобист не става!!